دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی جویبار و زیبایی های این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

جویبار شهر زیبایی در استان مازندران که می توانید در آن تجربه های جدید از سفر را به دست آورید و با گشت و گزار در مکان های دیدنی جویبار و تماشای جاذبه های ساحلی سفری خاطره انگیز خواهید داشت.

جویبار از شهرهای ساحلی استان مازندران است و به همین دلیل گردشگران زیادی را به خود جذب می کند این شهر دارای جاذبه های دیدنی بسیار متنوعی است که در این بخش با مهمترین مناطق دیدنی جویبار آشنا خواهید شد و از چشم اندازهای آن نهایت لذت را خواهید برد. دیدنی های جویبار در اطراف این شهر واقع شده اند که از جمله آن ها می توان به سیاهرود و چیکرود اشاره کرد که دارای مناظر بکر و رویایی زیادی هستند.

 مکان های دیدنی جویبار در استان مازندران

حتما تا کنون نام ساحل چیکرود را شنیده اید ساحلی که به عنوان طولانی ترین خط ساحلی خزر شناخته می شود و به دلیل برخورداری از جاذبه های دیدنی یک منطقه تفریحی پر جاذبه است. در اطراف سواحل این منطقه امکانات رفاهی و توریستی متعددی برای گردشگران ارائه می شود که شامل سوئیت و فضای سبز و رستوران ها است.

 مکان های دیدنی جویبار

خشت پل:

خشت پل یکی از مکان های  گردشگری جویبار است که یک بنای تاریخی ارزشمند است و در دروان قاجار بنا شده است پل خشت پلی است که بر روی رود سیاهرود واقع شده است و معماری آن دارای استحکام بالایی است. تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد این پل دارای پنج پایه است که خاصیت موج شکنی دارد این پایه ها بر اساس شکل هندسی مثلث طراحی شده است و طاق های قرار گرفته بر روی آن نیز نمایی بسیار متفاوت دارد.

مناطق تاریخی جویبار

منطقه گردشگری چیکرود:

یکی از جاذبه های شناخته شده در جویبار منطقه چیکرود است که از سواحل مهم در استان مازندران است و دارای امکانات تفریحی مهمی برای گردشگران است. آلاچیق های زیبا، رستوران، پارک ساحلی و … از جمله امکانات ارائه شده در این منطقه گردشگری هستند. برخی از سوئیت های این ساحل قابل رزرو هستند و از قبل می توانید سوئیت خود را برای اقامت انتخاب نمایید.

دیدنی جویبار

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

جاذبه های دیدنی جویبار تنها به این منطقه گردشگری محدود نمی شود بلکه در این شهر پر جاذبه می توانید از مجتمع تفریحی و توریستی لاریم نیز دیدن کنید. کردکلا که یکی دیگر از جاذبه های تاریخی دوران قاجار است از جذابیت های زیادی برخوردار است همچنین می توان به پل تاریخی روستای درویش محمد شاه اشاره کرد.

 مکان های توریستی جویبار

از دیگر مکان های دیدنی جویبار می توان به تکیه و سقاتالار در روستای بیزیکی اشاره کرد که متعلق به دوران قاجاریه است تپه های باستانی واقع در اطراف جویبار که به لحاظ باستان شناسی دارای ارزش بالایی است از دیدنی های این منطقه است. محوطه باستانی ادهم، تالاب کردکلا، پارک شهر و … نیز از دیگر دیدنی های مهم این منطقه تفریحی هستند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *