دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی رامسر و نقاط ناب گردشگری این شهر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

رامسر یکی از مناطق دیدنی در شمال ایران است این شهر دارای چشم اندازهای طبیعی و بکری است که بسیار شناخته شده است. بازدید از مکان های دیدنی رامسر برای خیلی از گردشگران دارای جذابیت زیادی است.

رامسر منطقه ای خوش آب و هوا در شمال ایران است که دارای آب و هوای بسیار مطبوع و معتدلی است این منطقه جنگلی دارای درختان انبوه است و بسیار سرسبز و بکر می باشد. آشنایی با جذاب ترین و مهم ترین مناطق دیدنی رامسر این امکان را به شما می دهد تا با جاذبه های خوب این شهر بیشتر آشنا شوید و در سفر خود از این جاذبه ها دیدن کنید. مناطق ییلاقی واقع در رامسر دارای جذابیت های طبیعی زیادی است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

رودخانه رامسر

مکان های دیدنی رامسر را بشناسید:

جنگل های انبوه رامسر دارای جذابیت های بکر است و می توانید در این جنگل ها چشم اندازهای دیدنی زیادی را مشاهده کنید. در اینجا بیشتر با جاذبه های دیدنی رامسر و چشم اندازهای آن آشنا خواهید شد و در طول سفر می توانید از این جاذبه ها دیدن کنید.

تله کابین رامسر:

این تله کابین در خاورمیانه شناخته شده است و در ارتفاعات ساحلی و جنگل های منطقه واقع شده است این تله کابین در فاصله ۵ کیلومتری از رامسر قرار دارد ارتفاع این تله کابین ۲ کیلومتر است و و ۴۰ کابین دارد. امکاناتی که در این تله کابین ارائه می شود موجب جذب گردشگران می شود که شامل واحدهای پذیرایی، پینت بال، سوئیت وی آی پی، صنایع دستی، کلوپ دریایی، اسکی روی آب، مراکز تجاری، کلبه های لوکس، شهربازی و … است.

تله کابین رامسر

جنگل دالخانی رامسر:

یکی از مکان های دیدنی رامسر با چشم اندازهای ویژه که در منطقه نیمه کوهستانی و در ارتفاعات ۸۰۰ متری قرار دارد این جنگل در فاصله ۳۰ کیلومتری از رامسر واقع شده است و یکی از مناطق کوهنوردی است. درختان سرسبز و انبوه، جاده خوش منظره، جاده قدیم میرزا کوچک خان و … از دیگر دیدنی های این جنگل به شمار می آید.

مکان های دیدنی در رامسر

آبشار ایج رامسر:

آبشاری که به دلیل پر آبی باران و برف بسیار پر آب است و دارای مناظری بسیار دیدنی و بکر است اطراف این آبشار نیز از چشمه های خروشان پرر است. یکی دیگر از جذابیت های مهم این آبشار یخچال های دائمی خشم چال، پوشش های گیاهی، گیاهان عطردار، دره های اشکور و ارتفاعات کوه ها می باشد.

آبشار دیدنی رامسر

روستای جواهرده:

یکی دیگر از مکان های دیدنی رامسر روستای گردشگری جواهرده است که دارای چشم اندازهای بسیار بکر است و در فاصله ۲۶ کیلومتری از رامسر قرار گرفته است. آشنا شدن با سنت ها و آداب و رسوم مردمان این منطقه یکی دیگر از جذابیت ها و علاقه مندی گردشگران است مسجد آدینه که متعلق به قرن ۷ است از بناهای تاریخی این روستا می باشد.

دیدنی خاص رامسر

بوستان جنگلی صفارود رامسر:

منطقه ای تفریحی که در میان دره های اطراف قرار گرفته است که برای گردهمایی خانوادگی بسیار جذاب است طبیعت گردی در این منطقه دارای لذت بسیار خاصی است و چشم اندازهای رویایی بسیاری دارد. آب معدنی، آلاچیق، رودخانه، جنگل و دیگر امکانات در این منطقه جنگلی موجب جذب گردشگران زیادی شده است.

  •  آرون گروپس

مکان های دیدنی رامسر

غار یاغی لوکا رامسر:

یکی دیگر از مماطق گردشگری رامسر با پدیده های جالب که درون آن دارای چاه های مختلف با عمق های گوناگون است دهانه این غار ۳۰ متر است و بر فراز کوه های ایلمیلی واقع شده است. در گذشته این غار به عنوان یک پناهگاه مورد استفاه بوده است که محل پناهگاه راهزنان و دزد بوده است و به همین جهت است که نام این غار یاغی لوکا لقب دارد.

مکان های طبیعی رامسر

منطقه ییلاقی گرسماسر رامسر:

تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد این منطقه متعلق به قرن ۱۰ است و وجود خانه های سنتی با معماری های جذاب در این منطقه موجب جلب توجه گردشگران زیادی می گردد. منطقه ییلاقی گرسماسر از مناطق گردشگری رامسر است که در ارتفاعات اطراف آن واقع شده است.

دیدنی رامسر

دهستان جنت رودبار رامسر:

در فاصله ۱۰ کیلومتری از رامسر این روستای دیدنی قرار دارد زیبایی های خارق العاده پدیده های این روستا توجه خیلی ها را به خود جلب می کند در اطراف این روستا آبشارهای مرتفعی وجود دارد که از مکان های دیدنی مهم آن محسوب می شود.

مکان های جذاب رامسر

کاخ مرمر رامسر:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های تاریخی و فرهنگی در شهرهای مختلف ایران هستید می توانید با سفر به این منطقه از کاخ مرمر آن نیز دیدن کنید.یک عمارت قدیمی در دوران پهلوی که اقامتگاه خاندان سلطنتی بوده است و توسط دستان هنرمند هوانس اونیک قرییان ساخته شده است. معماری زیبا و اروپایی این کاخ در آن دوران بسیار زبان زد بوده است و در دوران پهلوی نیز از مناطق دیدنی رامسر به شمار می آمده و بسیار با اهمیت بوده است.

جذابیت های رامسر

جاذبه های دیدنی که می توانید در رامسر از آن ها دیدن کنید دارای تنوع بسیاری هستند زیرا در این منطقه هم می توانید چشم اندازهای طبیعی مشاهده کنید و هم از بناهای تاریخی و فرهنگی آن نهایت لذت را ببرید که از شمار این بناها می توان به قلعه تاریخی مارکوه اشاره کرد که متعلق به قرن ۶ می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *