دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواص کامبوجا و کاربردهای درمانی آن را بهتر بشناسید

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

خواص کامبوجا برای سلامت بدن بسیار زیاد است، این نوشیدنی یکی از نوشیدنی های بسیار پر طرفدار می باشد که به عنوان یک نوشیدنی هزار ساله محسوب می شود.

کامبوجا یک نوع چای بومی چینی می باشد که در گذشته ها در ایران رایج بوده است اما مدتی است که در بین مردم کم رنگ شده است این چای فواید شگفت انگیزی برای سلامت بدن دارد، در ادامه مطلب قصد داریم شما عزیزان را با خواص کامبوجا آشنا کنیم.

فواید کامبوجا بر روی سلامتی

آشنایی با خواص کامبوجا

کامبوجا فواید شگفت انگیزی دارد که علاوه بر پوست و مو برای بدن نیز بسیار مفید است، در ادامه شما را با فواید کامبوجا خواهیم کرد:

درمان کبد چرب

یکی از فواید کامبوجا این است که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان به بهبود عملکرد کبد و سم زدایی بدن کمک می کند در نتیجه التهاب را کاهش می دهد و از خطر ابتلا به کبد چرب جلوگیری می کند.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

چای کامبوجا دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان می باشد که سبب تقویت سیستم دفاعی بدن می شود و به افزایش انرژی بدن کمک می کند همچنین به کاهش خطر ابتلا به بیماری عفونی کمک می کند.

فواید کامبوجا

دیابت و قند خون

تحقیقات نشان داده است که این چای سبب کاهش سطح قند خون و درمان علائم دیابت نوع دو می شود، در طب سنتی گفته می شود که به دلیل اینکه کامبوجا دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان می باشد سبب کاهش سطح قند خون می شود و در افراد مبتلا به دیابت سبب بهبود عملکرد کبد و کلیه می شود اما برخی مطالعات نشان داده است که کامبوجا سبب پایین آوردن قند خون به طور شدید می شود بنابراین افرادی که از دیابت رنج می برند بهتر است قبل از مصرف این نوشیدنی با پزشک خود مشورت کنند.

اثرات کامبوجا بر روی سلامتی

  •  آرون گروپس

پیشگیری و درمان افسردگی

یکی دیگر از فواید کامبوجا این است که به دلیل داشتن مقدار فراوان ویتامین های B سبب تقویت حافظه می شود و به بهبود سلامت روانی کمک می کند، همچنین تحقیقات نشان داده است که کامبوجا به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند و از افسردگی نیز پیشگیری می کند.

فواید نوشیدنی کامبوجا

کاهش وزن

یکی دیگر از فواید چای کامبوجا این است که سبب افزایش متابولیسم بدن می شود و در ترکیب با چای سبز باعث کاهش وزن می شود همچنین این چای کالری ناچیزی دارد و برای افرادی که اضافه وزن دارند نوشیدنی مناسبی می باشد.

خاصیت چای کامبوجا

کنترل کلسترول

یکی دیگر از فواید کامبوجا این است که پایین آوردن چربی خون کمک می کند، همچنین نوشیدن این چای سبب تقویت قلب نیز می باشد.

 کاهش علائم آسم

کامبوجا دارای خواص ضد التهابی می باشد که سبب کاهش علائم آسم مزمن می شود و روی برونشیت ها اثر مثبت دارد.

خواص بسیار زیاد کامبوجا

درمان زخم معده

یکی دیگر از مزایای کامبوجا درمان زخم گوارشی و زخم معده می باشد و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها و فنل های موجود در این چای سبب حفظ محتوای موسین در بافت های معده و کاهش ترشح بیش از حد اسید معده می شود.

کاهش فشار خون

برخی از افراد چین معتقدند که کامبوجا به دلیل اینکه دارای مقدار فراوان آنتی اکسیدان و خاصیت ضد التهابی می باشد به پایین آوردن فشار خون کمک می کند.

آشنایی با خواص کامبوجا

درمان سرطان

مطالعات نشان داده است که کامبوجا به دلیل داشتن گلوکریک از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان پانکراس و پستان جلوگیری می کند همچنین دارای خاصیت سم زدایی می باشد که به درمان سرطان های مختلف کمک می کند.

فواید شگفت انگیز کامبوجا

درمان خشکی پوست

کامبوجا دارای مقدار زیادی رطوبت است که به آب رسانی پوست کمک می کند و خشکی پوست را درمان می کند.

تسکین درد مفاصل

گلوکوزامین موجود در کامبوجا برای درمان انواع ورم مفاصل مفید است، در واقع این ماده با تحریک اسید هیالورونیک به حفظ ساختار غضروفی کمک کرده و موجب تسکین درد آرتزوز می شود، هیالورونیک اسید موجب کاهش آسیب های ناشی از رادیکال آزاد، روغن کاری و کشش مفاصل از طریق تقویت بافت ارتباطی به منظور رساندن رطوبت به بافت ارتباطی می شود.

درمان MS

خواص ضد التهابی کامبوجا موجب می شود که سیستم ایمنی بدن تقویت پیدا کرده و در نتیجه بیماری ام اس یا مالتیپل اسکلروزیس بهبود پیدا کرده و علائم آن برطرف خواهد شد.

پاکسازی ریه ها

به عقیده دانشمندان چینی؛ از طریق استشمام کامبوجا می توان به پاکسازی و سم زدایی ریه ها از ذرات سیلیس کمک کرد، بنابراین احتمال ابتلا به بیماری های ریوی کاهش می یابد.

پوکی استخوان

آنتی اکسیدان های موجود در کامبوجا به کاهش التهاب در بدن کمک کرده و احتمال ابتلا به بیماری های التهابی همچون پوکی استخوان کاهش می یابد.

خاصیت زیاد کامبوجا

فواید کامبوجا برای پوست و مو

جالب است بدانید که کامبوجا علاوه بر خاصیت بی نظیر خود برای حفظ سلامت بدن، برای سلامت پوست و موها نیز می تواند فواید زیادی داشته باشد، در ادامه با برخی از این موارد آشنا می شوید :

جوان سازی پوست صورت

آنتی اکسیدان های موجود در نوشیدنی کامبوجا می توانند به بهبود پوست کمک کرده و با کاهش چین و چروک صورت منجر به جوان شدن پوست شوند.

آبرسان طبیعی پوست

کامبوجا از رطوبت بالایی برخوردار است، بنابراین موجب آبرسانی و رطوبت رسانی طبیعی پوست شده و خشکی پوست را کاهش می دهد.

درمان شوره سر

خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قوی کامبوجا می تواند خارش پوست سر را کاهش دهد و به درمان شوره سر کمک نماید.

خواص کامبوجا بر روی بدن

رفع آکنه و جوش صورت

همانطور که گفتیم؛ کامبوجا خاصیت ضد میکروبی دارد و از این طریق باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین برده و به رفع جوش صورت کمک می کند. همچنین خاصیت ضد التهابی طبیعی کامبوجا می تواند موجب رفع قرمزی پوست ناشی از جوش صورت و آکنه شود.

عوارض کامبوجا

همانطور که در مطالب فوق از فواید این نوشیدنی شگفت انگیز گفته شد، کامبوجا نیز مانند بسیاری از مواد دیگر دارای مضراتی نیز می باشد که در ادامه با عوارض آن آشنا خواهید شد:

بارداری و شیردهی

از اثرات کامبوجا بر روی زنان باردار و شیرده اطلاعات دقیقی منتشر نشده است بنابراین متخصصان توصیه می کند که زنان شیرده و باردار از مصرف این نوشیدنی خودداری کنند.

کودکان و نوزادان

هنوز اطلاعات دقیقی از اثرات کامبوجا بر روی نوزادان و کودکان صورت نگرفته است بنابراین توصیه می شود که از دادان این نوشیدنی به کودکان و نوزادان جدا پرهیز کنید.

آسیب به دندان ها

کامبوجا به دلیل داشتن خاصیت اسیدی بالا سبب آسیب رساندن به دندان ها می شود بنابراین بعد از هر بار مصرف کامبوجا، دهانتان را با آب بشویید.

خواص شگفت انگیز کامبوجا

آلرژی

بعضی از افراد با مصرف کامبوجا دچار حساسیت می شوند که با علائمی مانند تهوع، التهاب و سوزش سر دل همراه می باشد.

کلیه

مصرف بیش از حد کامبوجا سبب افزایش خطر مبتلا شدن به اسیدوز را در افراد مبتلا به بیماری های مزمن کلیه می شود.

طبع کامبوجا

نوشیدنی کامبوجا سرشار از آنتی اکسیدان ها، پروبیوتیک ها، کافئین، سرکه، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6، فولات و ویتامین B12 می باشد.

مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم چای کامبوجا

  • کالری: ۱۳
  • چربی : ۰
  • کربوهیدرات : ۳.۲ گرم
  • شکر : ۳.۲ گرم

میزان مصرف روزانه نوشیدنی کامبوجا

به منظور جلوگیری از عوارض جانبی این نوشیدنی توصیه می شود که روزانه ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی لیتر نوشیدنی ارگانیک کامبوجا مصرف کنید، فقط دقت داشته باشید که نوشیدن چای کامبوجا بیش از حد تخمیر شده، آلوده و کهنه ممکن است سبب بروز زردی و اختلالات کبدی شود که در صورت عدم درمان منجر به نارسایی کبدی خواهد شد همچنین استفاده از ظروف سرامیکی به منظور تهیه چای کامبوجا سبب افزایش خطر مسمومیت می شود.

تاثیر فوق العاده کامبوجا بر روی سلامتی

ضمن سپاس از همراهیتان در این نوشتار، امیدواریم از مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و با خواص کامبوجا آشنا شده باشید این نوشیدنی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است که شما می توانید آن را از فروشگاه تهیه کنید اگر تمایل دارید در زمینه درمان خانگی و طب سنتی اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *