دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان های دیدنی پاکدشت و معرفی نقاط تاریخی و گردشگری این شهر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

پاکدشت شهری قدیمی است که منبع بسیاری از گل ها و گیاهان است وبسیاری از روستاهایی که می توانید در این شهر مشاهده کنید دارای قدمت باستانی هستند که به تنهایی یکی از مکان های دیدنی پاکدشت هستند.

یکی از جذابیت های بسیار معروف و شناخته شده ای که می توان در شهر پاکدشت از آن ها لذت برد نمایشگاه های گل و گیاه است که دائما در این شهر برگزار می شود و برای بسیاری از علاقه مندان دارای جذابیت های خاص خود است. علاوه بر این از جاذبه ها و مناطق دیدنی پاکدشت می توان به مناطق باستانی آن نیز اشاره کرد زیرا تحقیقات باستان شناسی متعددی در این منطقه نشان دهنده قدمت تاریخی بالای آن می باشد و این شهر را به عنوان یکی از شهرهای متمدن تاریخی نامیده اند.

تنوع دیدنی های پاکدشت

مکان های دیدنی پاکدشت و مناطق تاریخی و تفریحی این شهر

شهر پاکدشت در طول تاریخ یکی از شهرهای متمدن ایرانی است و در این شهر بیش از ۵۰ مجموعه تاریخی مشاهده می شود و تا به این لحظه ۳۰ اثر تاریخی از این منطقه در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. علاوه بر جاذبه های تاریخی که در این منطقه برای بسیاری از علاقه مندان دارای جذابیت است می توان با قد زدن در مزارع این شهر از سفر خود نهایت لذت را برد روستاهایی که در اطراف این شهر نیز وجود دارند مناطقی عشایر نشین هستند که علاوه بر چشم اندازهای طبیعی دارای فرهنگ و آداب و رسومی بسیار ویژه می باشند.

جذابیت های پاکدشت

آب و هوای معتدل و مناسبی که در پاکدشت وجود دارد تفریح را برای گردشگران لذت بخش تر خواهد کرد و به همین علت در این مناطق شاهد مزارع و مراتع سرسبز با درختان و گل و گیاه های متنوع می باشید. درختان میوه در این روستاها شامل انجیر، انار و پرتقال هستند که در فصل های خاصی از سال می توانید از محصولات مختلف آن استفاده کنید.

مکان های دیدنی پاکدشت

یکی دیگر از مکان های گردشگری پاکدشت امامزاده محمد است که یک ینای تاریخی و فرهنگی است شواهد نشان می دهد که این امامزاده در دوران قاجاریه ساخته شده است و در دوره های دیگر مورد بازسازی قرار گرفته است که متاسفانه موجب شده تا اصالت تاریخی آن کمی مخدوش شود. معماری این بنا بی شک خیره کننده خواهد بود و از همین حیث به عنوان یکی از آثار تاریخی در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است.

دیدنی های زیبای پاکدشت

عمارت ناصریه نیز یکی از عمارت های تاریخی از زمان ناصرالدین شاه است که معماری به روزی دارد تپه ها و قلعه های محمود آباد نیز از دیگر مکان های دیدنی پاکدشت است که شکوه یک اثر باستانی را نشان می دهد.

قلعه ترپاق که متعلق به هزاره دوم میلادی است دارای آثار سفالینه عجیبی است که دارای قدمت تاریخی بسیار بالا هستند. پل قدیمی جیتو نیز در کناز سایر آآثار منطق ای دیدنی برای گردشگران علاقه مند خواهد بود.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *