دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بهترین مکان های دیدنی قوچان و جاهای تفریحی و گردشگری آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

قوچان یکی از شهرهای دیدنی در استان خراسان رضوی است که در گذشته پایتخت اشکانیان بوده است این منطقه دارای جاذبه های مختلفی است که در این بخش با برخی از این مکان های دیدنی قوچان آشنا خواهید شد.

چشم اندازهای شهر قوچان شامل جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار است این شهر از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است و زمانی محل حکومت بسیاری از حاکمان بوده است. از چشم اندازها و مناطق دیدنی قوچان می توان به روستای شارک اشاره کرد که در این روستا می توانید مناظری بسیار سرسبز با رودخانه های خروشان را مشاهده کنید کوه های مسجد، شاه جهان و الاداغ نیز از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر به همراه طبیعت دلنواز هستند.

قوچان گردی

مکان های دیدنی قوچان:

در گذشته شهر قوچان را با نام شهر اشک می شناخته اند و در قرون وسطی نیز نام خبوشان را بر آن نهادند با حکومت هلاکوخان این شهر مجدد مورد بازسازی قرار گرفته است. بیشتر آثار تاریخی که در این شهر وجود دارد متعلق به قرن ۶ می باشد که اهر یک دارای جذابیت های بسیار دیدنی هستند.

روستا شارک:

این روستا در شمال قوچان واقع شده است که در مسیر باجگیران – ترکمنستان قرار گرفته است این روستا دارای آب و هوای بسیار معتدل و مطبوعی است. چشم اندازهای این روستا شامل رودخانه های پر آب و خروشانی است که محلی برای تفریح و گشت و گزار گردشگران است. اگر از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی شهر قوچان هستید می توانید از روستا که یکی از جاذه های گردشگری قوچان است دیدن کنید.

آبشار دیدنی قوچان

صخره های تاریخی کلر:

صخره های تاریخی و قلعه های روستای کلر یکی از بناهای ارزشمند و بسیار جذاب از دید گردشگران است این صخره ها بر بالای ارتفاعات ۱۸۰ متری روستا واقع شده است و محلی بسیار مناسب برای علاقه مندان کوهنوردی است. تحقیقات نشان می دهد این بناها یکی از پناهگاه های دوره ایلخانان است که مکانی برای اسکان آن ها بوده است.

چشم اندازهای قوچان

  •  آرون گروپس

رود قدیمی اترک:

این رود از بالای کوه های هزار مسجد جاری می شود و با گذشتن از مسیر قوچان به دریای خزر سرازیر می گردد وجود خشکسالی های اخیر موجب شده است تا از حجم این رود کاسته شود.

رودهای زیبای قوچان

دره شمخال:

دره ای که در فاصله ۸۰ کیلومتری از قوچان واقع شده است و دارای چشم اندازهای بسیار تماشایی است این دره عمیق که اطراف آن را صخره های غول پیکر و عظیم محاصره کرده اند در میان این دره درختان بسیار متنوعی وجود دارد که چشم انداز دیدنی را به این جاذبه داده است.

مکان های دیدنی قوچان

حمام شازده قوچان:

یکی دیگر از مکان های دیدنی قوچان حمام شازده قوچان است که متعلق به دوران قاجار است و به دلیل معماری تاریخی که دارد می تواند بسیار جذب کننده باشد.

شهر تاریخی قوچان

امام زاده سلطان ابراهیم، آباشر دره سراب، رباط سهل آباد، موزه مردم شناسی، سد تبارک، یخدان نمد مال ها و … از دیگر چشم اندازهای دیدنی است که می توانید در این شهر مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *