دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت عروسک باربی با لباس پف دار، کلاه و دسته گل

  • زهرا خانزاده
  • ۳ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

ساخت عروسک باربی به همراه دوخت لباس پف دار، کلاه مجلسی و دسته گل پارچه ای برای این عروسک را می توانید به صورت مرحله به مرحله و به روشی ساده و کم هزینه در این نوشتار از آرگا ببینید.

عروسک های باربی از جمله عروسک های پرطرفدار و محبوب در سراسر جهان می باشند، که این عروسک نخستین بار در ماه مارس در سال ۱۹۵۹ میلادی توسط کمپانی ماتیل ساخته و به بازار عرضه گردید. خالق این عروسک روث هندلر می باشد که در بین سال های ۱۹۱۶ تا ۲۰۰۲ میلادی می زیسته و با الهام گرفتن از عروسک بیلد لیلی (محصول کشور آلمان)، این عروسک زیبا را درست کرده است. در ادامه این بخش می توانید با نحوه ساخت عروسک باربی آشنا شوید.

عروسک باربی نیز همچون عروسک نمدی و عروسک پارچه ای و عروسک شنی روش ساختی ساده دارد که با دقت در مراحل ساختن آن و رعایت نکات ذکر شده می توانید به راحتی عروسک زیبای باربی را بسازید.

ساخت عروسک باربی با لباس پف دار

برای ساختن عروسک باربی برخلاف درست کردن عروسک پارچه ای و عروسک نمدی نیاز به یک عروسک باربی دارید و در واقع با داشتن یک عروسک باربی ساده و وسایل دیگر می توانید عروسک باربی با لباس مخصوص پرنسس ها بسازید و از داشتن این عروسک زیبا لذت بیشتری برد. بنابراین وسایل مورد نیاز برای ساختن عروسک باربی با لباس پف دار عبارتند از:

  • عروسک باربی ساده
  • تور سه سانت رنگی
  • پارچه همرنگ با تور
  • بطری
  • پشم شیشه
  • مقوای محکم
  • چسب حرارتی
  • چسب مایع
  • کاتر یا قیچی

ساخت عروسک باربی

از خرازی ها می توانید تور سه سانتی با رنگ مورد علاقه خود را خریداری نمایید، معمولا هر بسته تور سه سانتی، حدودا ۱۰ متر تور دارد که برای ساخت لباس عروسک متوسط، ۲ بسته تور مورد نیاز می باشد.

ساخت جدید عروسک باربی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

برای تهیه عروسک باربی ساده نیز می توانید این عروسک را از فروشگاه لوازم قنادی خریداری کنید و سپس عروسک را با کمک قیچی یا کاتر با دقت از قسمت کمر برش بزنید و قسمت پایین تنه عروسک را جدا کنید(به هنگام برش مراقبت باشید انگشتان خود را نبرید).

ساخت جذاب عروسک باربی

در این مرحله از ساخت عروسک باربی باید بطری را برای ساخت دامن عروسک برش دهید. بعد با کمک چسب مایع مقداری پشم شیشه را بر روی دیواره بیرونی بطری بچسبانید.

نکته: قد دامن عروسک به دلخواه شما می باشد و می توانید قد دامن را بلندتر و یا کوتاه تر در نظر بگیرید و به همان اندازه بطری مورد استفاده برای دامن عروسک را برش بدهید.

ساخت سریع عروسک باربی

برای پف بیشتر می توانید همانند تصویر لایه های بعدی پشم شیشه را بدون نیاز به چسب، به لایه اولیه چسبانده شده به دور تا دور بطری اضافه کنید.

ساخت انواع عروسک باربی

ته بطری را روی یک مقوای محکم قرار دهید و بعد لبه آن را با مداد علامت بزنید و سپس مقوا را به حالت دایره مانند به وسیله قیچی ببرید.

ساختن عروسک باربی با ایده های خلاقانه

عروسک را از قسمت کمر در درون بطری بگذارید و به کمک چسب حرارتی آن را محکم و فیکس نمایید.

ساختن عروسک باربی با ایده های هنرمندانه

اکنون برای دوخت آستری دامن، به ۵۰ سانتی متر پارچه هم رنگ با تور نیاز دارید. سپس پارچه را به صورت الگوی دامن نیم کلوش برش بزنید و بعد دو طرف آن را بدوزید.

نکته: قبل از دوخت باید با استفاده از شمع، لبه های پارچه دامن برش زده را بسوزانید.

ساختن عروسک باربی با ایده های جدید

آستری دامن آماده شده را در قسمت کمر عروسک دوخت بزنید و مابقی نخ را بکشید، تا جمع گردد.

ساخت عروسک باربی

قسمت پایین آستری دامن را باید کوک های درشت بزنید و سپس آنرا به آهستگی از قسمت بالا بر روی بطری قرار دهید و مقوا دایره مانند را نیز زیر بطری بگذارید و کوک پایین آستری دامن را بکشید، تا پارچه زیر بطری جمع و محکم گردد.

ساختن عروسک باربی با ایده های منحصر به فرد

اکنون عروسک باربی شما دارای یک لباس ساده می باشد.

ایده جدید برای ساختن لباس عروسک باربی

با استفاده از چرخ خیاطی تور سه سانتی را چین کش کنید(در این حالت چرخ خیاطی باید بر روی بالاترین درجه طول نخ تنظیم گردد)‌. بعد با استفاده از چسب حرارتی آن را به دامن بچسبانید، به یاد داشته باشید که از قسمت پایین دامن باید شروع به انجام این کار نمایید.

مراحل ساختن لباس عروسک باربی

حال ردیف به ردیف، تور چین کش شده را به دور دامن عروسک باربی بچسبانید و در انتهای هر ردیف تور را برش بزنید.

روش ساخت لباس عروسک باربی

نحوه درست کردن کلاه عروسک باربی

در ساخت عروسک باربی برای شکیل تر شدن عروسک بهتر است کلاه آن را نیز بسازید و برای درست کردن کلاه عروسک، به یک تکه مقوای دایره مانند و درب بطری نوشابه نیاز دارید. سپس پارچه هم رنگ با لباس عروسک را نیز مطابق شکل در دو اندازه متفاوت برش بزنید و بعد از گذاشتن درب بطری و مقوا در داخل پارچه ها، لبه های آن ها را کوک بگیرید و به یگدیگر بدوزید(چسب بزنید). همچنین برای زیبایی بیشتر می توانید، روی کلاه را با تور چین کش شده تزئین نمایید.

آموزش ساخت لباس عروسک باربی

ایده نو برای ساختن لباس عروسک باربی

تهیه دسته گل عروسک باربی

در صورتی که تمایل دارید عروسک شما یک دسته گل زیبا داشته باشد باید ابتدا وسایل لازم برای ساخت دسته گل را فراهم کنید که این وسایل شامل موارد زیر می باشد:

  • نمد
  • مقوا
  • پارچه هم رنگ با تور
  • ربان
  • سیخ چوبی
  • پشم شیشه

وسایل لازم برای ساختن لباس عروسک باربی

مقوا را به شکل دایره وار برش بزنید و آن را بر روی پارچه قرار دهید و پارچه را نیز به همین ترتیب برش بدهید، سپس سیخ چوبی را از مرکز مقوای قرار گرفته شده در وسط پارچه عبور دهید و بعد اطراف پارچه را کوک بزنید و دور بر سیخ را با پشم شیشه پر نمایید، در نهایت مابقی نخ کوک را برای جمع شدن پارچه بکشید و محکم کنید.

ساخت کلاه برای عروسک باربی

اکنون شما صاحب یک عروسک باربی فوق العاده زیبا و دوست داشتنی هستید، که با این آموزش از آرگا برای ساختن عروسک باربی می توانید تعداد بیشتری از این عروسک را در انواع رنگ بسازید و به دیگران هدیه بدهید.

ساخت عروسک باربی

ایده هایی جالب از طراحی لباس باربی

عروسک باربی از جمله عروسکهای زیبا و مورد علاقه دختر بچه ها می باشد که دارای جذابیت ظاهری زیادی می باشد و از آنجا که دختران علاقه زیادی به عروسک دارند، این عروسک ها به عنوان یک اسباب بازی دوست داشتنی می توانند تا مدتها کودک را سرگرم نمایند، ایده های زیبا و متنوع زیادی برای طراحی عروسک های باربی در منزل وجود دارد که در بالا با یک مدل ساخت این عروسک فانتزی آشنا شده اید، اکنون در ادامه تصاویر متنوع تری از انواع طراحی لباس عروسک باربی قرار داده ایم که می توانید ببینید و ایده درست کردن هر یک از آنها را به راحتی بدست آورید.

طراحی زیبای عروسک باربی

طراحی لباس عروسک باربی با پارچه های ساتن، تور، گیپور و مخمل ایده های جذابی برای ساختن یک عروسک فانتزی زیبا می باشند، اما به جز پارچه, ایده ها و روشهای زیادی برای طراحی لباس این عروسک ها وجود دارد، استفاده از خمیر چینی، دستمال کاغذی، بادکنک و … نمونه های دیگری از این نوع خلاقیت ها هستند، در اینجا تصاویر جدیدی از انواع عروسک باربی با طراحی لباس خلاقانه و زیبا قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرند.

تصاویر عروسک باربی طراحی جذاب عروسک باربی مدلهای عروسک باربی طراحی عروسک باربی فانتزی طراحی عروسک باربی عروس روش ساخت عروسک باربی طراحی عروسک باربی جدید طراحی عروسک باربی زیبا آموزش ساخت عروسک باربی طراحی عروسک باربی خاص طراحی عروسک باربی جالب طراحی عروسک باربی جذاب طراحی عروسک باربی ایده ساخت عروسک باربی

ضمن سپاس از همراهیتان با این مطلب، با بازدید از قسمت عروسک سازی می توانید با نحوه ساخت انواع عروسک آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *