دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی علی کریمی جادوگر فوتبال ایران و اسطوره سرخپوشان

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

بیوگرافی علی کریمی بازیکن پیشین و محبوب فوتبال کشورمان، به همراه تصاویر متنوع وی را می توانید در ادامه این مطلب از آرگا مشاهده کنید.

محمد علی کریمی پاشاکی در ۱۷ ابان ۱۳۵۷ در کرج متولد شده است. وی بازیکن بازنشسته و سرمربی کنونی فوتبال کشورمان می باشد که در دوران فوتبال حرفه ای خود در تیم های باشگاهی فتح، پرسپولیس، الاهلی امارات، بایرن مونیخ، القطر، استیل آذین، شالکه ۰۴ و تراکتور سازی بازی کرده است، در ادامه می توانید بیوگرافی علی کریمی را بخوانید.

بیوگرافی علی کریمی و تصاویر وی

علی کریمی در یک خانواده ۷ نفره به دنیا آمده و فرزند چهارم خانواده است، وی دارای سه برادر و یک خواهر می باشد؛ پدرش در دوران جوانی بازیکن تیم فوتبال در استان گیلان بوده و مادرش خانه دار است، فرشید برادر بزرگترش نیز به فوتبال روی آورد و مدتی را همبازی وی بود.

سرگذشت علی کریمی

مادر علی کریمی، علاقه زیادی داشت تا او پزشک یا مهندس شود، اما بعد از موفقیت های وی و اینکه بازی هایش موجب شادی ملت ایران شده است، از او راضی می باشد. به گفته مادرش، علی در دوران کودکی بسیار پر جنب و جوش و سرشار از انرژی بود، ضمن اینکه همه فکر و ذکر او را فوتبال پر می کرد و در کودکی و نوجوانی تا دلتان بخواهد شیشه های خانه و همسایه ها را شکسته است.

بیوگرافی کامل علی کریمی

وی در در دوران دبستان و راهنمایی، شاگرد ممتازی بود، اما در دوران دبیرستان دچار افت تحصیلی شد و در نهایت بعد از دریافت مدرک دیپلم، تحصیل را رها کرد و همه تمرکزش را بر روی فوتبال گذاشت.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زندگینامه درباره علی کریمی

علی کریمی فوتبال خود را از تیم نوجوانان باشگاه فوتبال نفت تهران شروع کرد، برادر بزرگترش، فرشید نیز یکسال قبل از وی برای این تیم بازی می کرد. سپس به نوجوانان سایپا رفت و در رده جوانان این باشگاه بازی کرد و بعد از آن به فتح تهران پیوست و در سال ۱۳۷۵ موفق شد تا به تیم بزرگسالان راه یابد.

بیوگرافی جامع علی کریمی

تیم فتح در آن زمان به عنوان لیگ دسته دوم فعالیت داشت و علی کریمی به طور مجموع حدود ۲ فصل برای این تیم بازی کرد. وی در سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶ بازی های خوبی از خود نشان داد و اگر چه آنها تا یک قدمی صعود به لیگ دسته بالاتر یعنی لیگ آزادگان پیش رفتند، اما در نهایت از صعود باز ماندند.

بیوگرافی علی کریمی

در مسابقات فوتسال جام رمضان که در سال ۱۳۷۶ برگزار می شد، علی کریمی نیز همراه تیم فتح در این مسابقات شرکت داشت، تیم آتش نشانی، استقلال تهران و پرسپولیس تهران از دیگر تیم های شرکت کننده بودند که به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها راه پیدا کردند.

بیوگرافی علی کریمی

در فینال این مسابقه که بین تیم فتح و استقلال برگزار می شد با برتری ۷ بر ۳ تیم فتح همراه شد، علی کریمی عملکرد خوبی در این مسابقات از خود نشان داد، وی موفق به زدن سه گل و یک پاس گل در این بازی شد، بنابراین مورد توجه تیم های استقلال تهران و پرسپولیس قرار گرفت، اما در نهایت در سال ۱۳۷۷ با تیم پرسپولیس قرارداد بست و توانست دو سال پیاپی این تیم را به قهرمانی در لیگ آزادگان برساند.

بیوگرافی جالب علی کریمی

در بیوگرافی علی کریمی می خوانید، وی در سال ۱۳۸۰ به تیم الاهلی امارات پیوست و در اولین فصل حضورش در این تیم جام قهرمانی را به همراه تیمش کسب کرد. درخشش وی و زدن گل های بسیار برای این تیم، موجب شد تا مورد توجه باشگاه بایر مونیخ قرار گیرد تا اینکه در سال ۱۳۸۴ به این تیم آلمانی پیوست. وی پس از علی دایی و وحید هاشمیان سومین بازیکن ایرانی بود که موفق به بازی در این باشگاه مطرح شده بود.

بیوگرافی خواندنی علی کریمی

او در این تیم باشگاهی معروف، با وجود حضور بازکنان مطرحی همچون میشاییل بالاک، مارتین دمیکلیس، سباستین دایسلر، زی روبرتو، مهمت شول توانست جایگاه ثابتی را کسب کند، به طوری که برخی از این بازیکنان نیمکت نشین شدند. مطابق قرار داد باشگاه بایرن مونیخ، کریمی با انجام ۲۵ بازی می توانست به طور خودکار با این باشگاه قراردادش را تمدید نماید که این اتفاق در بازی با هامبورگ اتفاق افتاد، اما وی متاسفانه در همین بازی مصدوم شد و ادامه فصل را از دست داد، همچنین در رقابتهای جام جهانی که در آن دوران انجام می گرفت ، نتوانست در عملکرد واقعی خودش ظاهر شود.

بیوگرافی علی کریمی

علی کریمی پس از بایرن مونیخ به قطر رفت و با تیم القطر قرارداد بست، اما نتوانست حضور درخشانی در این تیم از خود به نمایش بگذارد، وی در دومین فصل حضورش در لیگ قطر به همراه تمامی بازیکنان خارجی دیگر از این تیم جدا شد و با وجود اینکه هنوز یک سال از قراردادش با کمیته بازکنان حرفه ای قطر باقی مانده بود، وی به باشگاه السیلیه انتقال یافت، اما او تمایلی به ماندن در آنجا نداشت، بنابراین خواستار جدایی از این تیم شده و به تیم پرسپولیس تهران بازگشت.

بیوگرافی درباره علی کریمی

علی کریمی بعد از حضور در تیم سابقش در اولین بازی خود در شهرآورد تهران موفق به گلزنی برابر استقلال شد و توانست بازی را به نتیجه مساوی بکشاند و در نهایت بازی باخته آنها با نتیجه مساوی ۱-۱ به پایان رسید.

بیوگرافی علی کریمی+عکس

او در سال ۱۳۸۸ به دلیل عدم تمایل مدیران باشگاه پرسپولیس برای تمدید قراداد با وی، آنجا را ترک کرد و به تیم استیل آذین تهران پیوست. وی در لیگ همان سال موفق به زدن ۱۴ گل شد و با ۳ کارت قرمز و ۹ کارت زرد به عنوان خشن ترین بازیکن لیگ برتر نهم شناخته شد.

بیوگرافی و زندگینامه علی کریمی

او سپس با بستن قراردادی ۵ ماهه به تیم شالکه ۰۴ آلمان پیوست. او به خاطر نیمکت نشینی در این تیم و دقایق کم حضورش در زمین ناراضی بود، به همین دلیل خواستار بازگشت خود از کشور آلمان به تهران شد.

بیوگرافی علی کریمی

تا اینکه در سال ۱۳۹۱ و بعد از صحبت با حبیب کاشانی، مدیر عامل وقت پرسپولیس، با بستن قرارداد با پرسپولیس به حضور خود در آلمان پایان داد  و قراداد خود را برای سومین بار با تیم پرسپولیس تمدید کرد.

بیوگرافی از علی کریمی

در بیوگرافی علی کریمی آمده است؛ وی از سال ۱۳۷۷، برای تیم ملی ایران بازی کرد و در ۱۲۴ بازی ملی، ۳۸ گل ملی به ثمر رساند، از این رو توانست نام خود را به عنوان دومین بازیکن ایرانی از نظر تعداد بازی ملی و سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران به ثبت برساند.

بیوگرافی در مورد علی کریمی

علی کریمی در جام ملت های آسیا ۲۰۱۲ با زدن ۵ گل، به عنوان آقای گل مشترک مسابقات انتخاب شد. او در همین سال عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را نیز بدست آورد و موفق شد تا قهرمانی بازی های غرب آسیا را به همراه تیم ملی ایران کسب نماید.

زندگینامه جالب علی کریمی

کریمی به دلیل مصدومیتی که داشت، در جام جهانی ۲۰۱۰ نمایش ضعیفی از خود برجای گذاشت و در حالی که علی دایی وی را به تیم ملی دعوت کرده بود، از فوتبال ملی کناره گیری کرد و در نتیجه علی دایی نیز اعلام کرد که دیگر او به تیم ملی دعوت نخواهد شد. وی بعد از برکناری اش توسط دایی، مجددا برای حضور در تیم ملی کشورمان با سرمربیگری افشین قطبی اعلام آمادگی کرد و بعد از حضور توانست تک گل ایران مقابل امارات را در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی را به ثمر رساند. در سال ۱۳۸۸، کریمی بعد از حضور در تیم ملی و اعتراض به شرایط اردو موجب پیش آمدن اختلافاتی بین خود و افشین قطبی شد، به همین خاطر قطبی در فهرست جدید اعلام شده اسامی بازیکنان تیم ملی، نام کریمی را حذف کرد و تا پایان دوره مربی گری خود در تیم ملی نیز از وی دعوت نکرد.

زندگی نوشته علی کریمی

تا اینکه پس از مدتی دوری از تیم ملی، دوباره و توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شد. وی در سال ۱۳۹۳ به عنوان دستیار کارلوس کی روش در تیم ملی کار خود را آغاز کرد، اما بعد از گذشت چند ماه از سمت خود استعفا داده و اعلام کرد که دیگر علاقه ای به حضور در این عرصه ندارد. تا اینکه در سال ۱۳۹۶ به عنوان سرمربی به باشگاه سپیدرود پیوست و هم اکنون نیز در سمت سرمربی در فوتبال ایران مشغول فعالیت می باشد.

زندگی شخصی علی کریمی

علی کریمی در سال ۱۳۷۸ و در سن ۲۱ سالگی با سحر داوری ازدواج کرد. ثمره ازدواج آنها، دو فرزند پسر به نام های هیرسا و هاوش و یک دختر به نام هیما می باشند.

بیوگرافی جذاب علی کریمی

در این قسمت از بیوگرافی علی کریمی می توانید از مجموعه عکس های متنوع وی که از سایت های مختلف برای این مطلب گردآوری شده است، دیدن نمایید.

بیوگرافی علی کریمیعکس جدید علی کریمی

زندگینامه متفاوت علی کریمیکاریکاتور برخی ستارگان نه چندان دور فوتبال ایران در کنار هم

زندگی نامه و عکس علی کریمیعکس کودکی علی کریمی در کنار خواهر و برادرش

بیوگرافی علی کریمی   عکس و بیوگرافی علی کریمی

زندگینامه علی کریمیعکس و بیوگرافی علی کریمی

         بیوگرافی متفاوت علی کریمیعکس علی کریمی در کنار بازیگران معروف در یک مراسم

بیوگرافی علی کریمیعلی کریمی و پسرش

بیوگرافی جدید علی کریمیبهنوش بختیاری و پوریا پورسرخ در کنار علی کریمی

بیوگرافی علی کریمی

کاندید انتخابات فدراسیون فوتبال

علی کریمی با انتشار پستی اینستاگرامی، از تصمیمش برای شرکت در انتخابات  فدراسیون فوتبال و علاقه اش برای انتخاب ریاست فدراسیون خبر داد، اما متاسفانه نتوانست رأی کافی را بدست آورد، در زیر متن منتشر شده وی در این رابطه را می خوانید :

می خواهم همچنان کنار مردم سرزمینم باشم و برای سربلندی دوباره فوتبال ایران، به عنوان کاندید در پست ریاست فدراسیون فوتبال در انتخابات شرکت کنم. تغییرات اساسی از سوی فیفا و ای اف سی در اساسنامه شکل گرفته و حالا فوتبالی ها راحت تر می توانند وارد عرصه انتخابات شوند و من امیدوارم در روز ۱۰ اسفند فوتبال ایران عزیزمان یک روز پاک و عاری از هر گونه زد و بندهای ناسالم را تجربه کند.

شرح حال زندگی علی کریمی

فعال در امور خیریه

علی کریمی نیز همچون خیلی از افراد مشهور علاقمند به امور خیریه بوده و در این زمین فعالیت هایی داشته است. وی بار ها از کودکان بی سرپرست و یا بیماران صعب العلاج حمایتهای مادی و معنوی کرده است، همچنین با بازدید از مراکز درمانی و بهزیستی، از آنها دیدن و با بچه ها بازی می کند.

برخی ویژگی های اخلاقی وی

این بازیکن مشهور ایرانی ویژگی های اخلاقی مثبت زیادی می تواند داشته باشد اما به گفته خودش از دروغ متنفر بوده و از بدقولی عصبانی می شود. زمانی هم که عصبانی می شود، بداخلاق شده، ولی شدت عصبانیتش بستگی به طرف مقابل دارد.

زندگی نوشته کامل علی کریمی

علاقه اش به ایران

وی می گوید؛ من اصلا دوست نداشتم از فوتبال ایران بروم و اگر تیم پرسپولیس که در آن به شهرت رسیده است و از طریق آن به تیم ملی راه پیدا کرده است، از نظر مالی تامینش می کردند، در آن تیم می ماند، چون خارج رفتن را دوست ندارد.

سرگذشت جالب علی کریمی

عکس های جدیدتری از علی کریمی

در ادامه بیوگرافی خواندنی علی کریمی فوتبالست مشهور و محبوب کشورمان، دعوت می کنیم از گلچین تصاویر جدید وی دیدن کنید.

عکسهای علی کریمی تصاویر علی کریمی زندگی نوشته در مورد علی کریمی زندگی نوشته درباره علی کریمی بیوگرافی علی کریمی و تصاویر شخصی سرگذشت علی کریمی زندگی نوشته و عکس علی کریمی زندگی نوشته متفاوت علی کریمی عکس و بیوگرافی علی کریمی زندگی نوشته خواندنی علی کریمی زندگی نوشته جالب علی کریمی تصاویر و بیوگرافی علی کریمی

در این بخش، بیوگرافی علی کریمی هافبک هجومی شماره ۸ تیم پرسپولیس و تیم ملی ایران که در فوتبال به وی لقب جادوگر داده اند را مرور کردیم که امیدواریم مورد توجه علاقمندان به وی قرار گرفته باشد، در صورت تمایل برای خواندن بیوگرافی افراد مشهور ایرانی و خارجی مورد علاقه خود بر روی لینک عکس بازیگران کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *