دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

معرفی ارزان ترین دیدنی های استانبول ترکیه برای گردشگران ایرانی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

همانطور که علاقه مندان می دانند دیدنی های استانبول بسیار متنوع و مختلف هستند اما برخی از علاقه مندان دوست دارند تا در این شهر از جاذبه هایی دیدن کنند که متناسب با بودجه سفر آن ها باشد.

بی شک یکی از جاذبه های دوست داشتنی که در استانبول می توانید با بودجه پایین از آن ها دیدن کنید و از سفر خود لذت ببرید جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای طبیعی در این شهر است. از سوی دیگر مراکز خرید نیز یکی از جاذبه های دوست داشتنی و دیدنی های استانبول هستند که از ساده ترین مراکز خرید تا مدرن ترین آن ها در شهر استانبول وجود دارد که افراد و گردشگران با سلیقه های مختلف می توانند از آن دیدن کنند.

مناطق گردشگرب استانبول

دیدنی های استانبول:

استانبول یکی از مناطق توریستی دنیا برای گردشگران با سلیقه های متنوع و خاص است که در اینجا قرار است با ارزان ترین جاذبه های تماشایی در این شهر آشنا شوید تا در طول سفر خود بتوانید با خیالت راحت به سفر ادامه دهید از آن لذت ببرید. بازدید از فروشگاه ها، مراکز خرید و مغازه ها می توانند از جمله این جاذبه های ارزان قیمت باشند

موزه پرا استانبول:

این موزه یکی از مکان های فرهنگی و تاریخی در استانبول است ساختمان این موزه متعلق به قرن ۱۹ است و ابتدا به عنوان هتل بریستول مورد استفاده بوده است. این موزه یکی از رایگان یکی از دیدنیهای استانبول است شما با ورود به این موزه می توانید از هنر نقاشی شرقی و آناتولی و سرامیک نهایت لذت را ببرید. در این موزه برگزاری برخی از نمایشگاه های موقتی موجب جذب گردشگران بیشتر شده است و آثار هنری ارزشمندی از نقاشان و معماران را می توان در این موزه مشاهده کرد.

دیدنی های گردشگری استانبول

گالری هنر استانبول خیابان استقلال:

بازدید از این گالری هنری نیز برای عموم آزاد و رایگان است و برای علاقه مندانی که دوست دارد در سفر خود هزینه های سیاحتی را کاهش دهند انتخابی بسیار مناسب است. در این گالری مجموعه آثار هنری معاصر وجود دارند که بسیار دیدنی هستند.

دیدنی های معروف استانبول

  •  آرون گروپس

مسجد زیرک استانبول:

جالب است بدانید که این مسجد تاریخی به عنوان یکی از دومین بناهای تاریخی و باستانی در این کشور شناخته می شود و دارای بخش های مختلفی از کلیسا است. بنای این مسجد در دروان بیزانس ساخته شده است و یک صومعه پانتئون محسوب می شود.

دیدنی های توریستی استانبول

بالات استانبول:

یکی دیگر از دیدنیهای استانبول و تفریحاتی که برای شما لذت بخش خواهد بود بالات استانبول است که یکی از مناطق قدیمی در استانبول است و با خانه های رنگی رنگی شناخته شده است. تماشای معماری جالب این بناها برای خیلی از بازدیدکنندگان دارای جذابیت است.

چشم اندازهای استانبول

سالت گالاتا استانبول:

این مکان یک کتابخانه و نمایشگاه کتاب است که به عنوان یک موسسه فرهنگی شناخته می شود ساختمان قدیمی این کتابخانه در ساختمان بانک عثمانی قرار دارد این مجموعه دارای بخش های مختلفی همچون رستوران، کافه، گالری هنری، کتابخانه و … است. علاقه مندان به آقار و جابه های فرهنگی می توانند از این مکان مجهز و زیبا دیدن کنند و از جاذبه های آن لذت ببرند.

دیدنی های استانبول

موزه مجسمه سازی و نقاشی استانبول:

شاید جالب است بدانید که این موزه به عنان یکی از اولین موزه های هنری در استانبول شناخته می شود و در سال ۱۹۳۷ آتاتورک مجموعه ای از آثار نفیس و ارزشمند را به نمایش گذاشته است که متعلق به قرن های ۱۹ و ۲۰ بوده است.

مکان های خاص استانبول

بازار بزرگ استانبول:

مراکز خرید یکی از جذابیت های توریستی و دیدنیهای استانبول است که برای بسیاری از افراد دارای جذابیت است یکی از بزرگ ترین مجموعه های خرید که در استانبول دارای قدمت زیادی است بازار بزرگ استانبول است که دارای ۵۰۰۰ مغازه و فروشگاه می باشد این بازار یک بازار بزرگ و سرپوشیده است.

دیدنی های امروزی استانبول

کلیسای چورا استانبول:

کلیسایی که یک جاذبه توریستی مهم در استانبول محسوب می شود و از هنرهای مهم آن می توان به هنر بیزانسی موجود در معماری اشاره کرد. در نقاشی و معماری این بنا و از سرامیک های نقاشی شده استفاده شده است و برخی از نقاشی های آن نیز نقاشی های مذهبی از حضرت عیسی و مادر مریم است.

مکان های معروف استانبول

موزه باستان شناسی استانبول:

این موزه فرهنگی یکی از دیدنیهای استانبول است و دارای سه بخش موزه باستان شناسی، موزه کیوسک کاشی و موزه شرق باستان است مجموعه آثاری که در این موزه قرار دارند بیش از ۱ میلیون اشیاء هستند که متعلق به تمدن های مختلف استانبول می باشند.

موزه های استانبول

برج دختر استانبول:

این برج در اسکودار قرار گرفته است و از معروف ترین مکان های دیدنی استانبول است این برج یکی از جاذبه های مدرن و دیدنیهای استانبول است که از فراز آن می توانید چشم اندازهای تماشایی و خاصی را مشاهده کنید. بسیاری از گردشگران بعد از بازدید از این برج و نواحی اطراف آن به رستوران ها و کافه های اطراف می روند و از غذاهای متنوع آن استفاده می کنند.

دیدنی استانبول

مسجد اباصوفیا :

این مسجد که در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است؛ جزو جاهای گردشگری استانبول است که در سفر به این کشور می تواند در اولویت بازدید قرار گیرد. مسجد اباصوفیا حدود هزار سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده، ولی در قرن پانزدهم به وسیله معماری عثمانی به نام سینان به مسجد باشکوهی در استانبول تبدیل شده است.

جاهای گردشگری استانبول

آب انبار تاریخی باسیلیکا :

آب انبار باسیلیکا در نزدیکی دو مسجد تاریخی اباصوفیا و مسجد آبی قرار گرفته است که این بنا در زمان امپراطوری بیزانس یعنی در زمانی که استانبول را قسطنطنیه می نامیدند، ساخته شده است. در این مکان تقریبا ۳۰۰ ستون با سر ستون های طرح دار با شکوه خاصی ساخته شده که موجب شده به آن قصر وارونه نیز بگویند و این مکان زیبا جزو یکی از مکانهای گردشگری و تماشایی استانبول محسوب می شود.

جاهای دیدنی استانبول

قصر توپ کاپی :

این قصر در نزدیکی آب انبار باسیلیکا قرار دارد و یکی از مکانهای تاریخی و جذاب استانبول است که مربوط به دروان حکومت عثمانی می باشد، قصر توپ کاپی چشم اندازی زیبا از تنگه تاریخی بسفر و دیدنیهای بسیاری از پادشان ترک در اختیارتان قرار می دهد، این مکان زیبا در بخش اروپایی شهر واقع شده است.

مکانهای دیدنی استانبول

کاخ دلما باغچه :

بخش آسیایی کشور استانبول نیز دست کمی از بخش اروپایی آن ندارد، کاخ دلما از جمله کاخ های به جا مانده از عثمانی بوده و این بنای زیبا بعد از قصر توپ کاپی، محلی برای اقامت پادشان ترک بوده است.

تصاویر دیدنی های استانبول

کلیسای چورا :

کلیسای چورا نیز از جمله جاهای شگفت انگیز استانبول می باشد که بعد از ورود اسلام و در قرن شانزدهم میلادی به مسجد تبدیل شده است، امروزه این کلیسا به عنوان موزه ای تماشایی برای گردشگران تغییر پیدا کرده که آثار مهمی از دوران بیزانس در آن نگهداری می شود و نقاشی ها و تزئینات ارزشمند تاریخی از جمله دلایل  اهمیت این بنا می باشد، کلیسای چورا در نزدیکی مسجد سلطان احمد واقع گردیده و دارای ۶ گنبد می باشد.

 دیدنیهای استانبول

جذابیت های تماشایی و چشم ندازهای تفریحی که می توانید در استانبول مشاهده کنید بسیار متنوع و زیبا هستند یکی از متنوع ترین و جذاب ترین این مناطق جزایر پرنسس است این جزایر در دریای مرمر قرار گرفته است. تپه پیر لوتی و قصر توپکایی نیز از دیگر دیدنی های استانبول هستند که برای اکثر گردشگران دارای جذابیت می باشند.

در صورت تمایل برای آشنایی با دیگر مکانهای گردشگری استانبول همچون آبراهه والنس و روستای شیله استانبول می توانید از مطالب قبلی آرگا در این زمینه دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *