دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی لیلا حاتمی و زیباترین عکس های وی در گذر زمان

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

برای خواندن بیوگرافی لیلا حاتمی بازیگر محبوب و توانای ایرانی و مشاهده تصاویر جدید وی، همچنین عکس های خانوادگی اش می توانید، در ادامه این مطلب همراه ما شوید.

لیلا حاتمی بازیگر موفق سینما و تلویزیون ایران در ۹ مهر ۱۳۵۱ در تهران متولد شده است. وی تنها فرزند علی حاتمی کارگردان مشهور و زری خوشکام هنرپیشه سینما و نیز همسر علی مصفا بازیگر کشورمان می باشد. در ادامه با بیوگرافی لیلا حاتمی بیشتر آشنا می شوید.

بیوگرافی لیلا حاتمی به همراه عکس های خانوادگی اش

لیلا حاتمی بازیگر ۴۶ ساله ایرانی به واسطه حضور در خانواده ای هنرمند از همان دوران کودکی وارد عرصه بازیگری شد. وی بعد از گرفتن دیپلم در رشته ریاضی فیزیک تصمیم به تحصیل در رشته مهندسی برق در موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان گرفت، اما بعد از دو سال از تحصیل در این رشته انصراف داد و به دانشگاه لوزان در سوئیس رفته و ادبیات فرانسه خواند، اما به دلیل بیماری پدرش در سال ۱۳۷۵، تحصیل در این رشته را نیز نیمه کاره رها کرد و به ایران بازگشت.

 بیوگرافی لیلا حاتمی

شروع حرفه ای بازیگری لیلا حاتمی با بازی در نقش کودکی کمال الملک در فیلم »کمال الملک» به کارگردانی پدرش، علی حاتمی در سینما اتفاق افتاد.

 بیوگرافی جالب لیلا حاتمی

بازی در فیلم «دلشدگان» ساخته علی حاتمی در سال ۱۳۷۰ دومین اثر سینمایی وی می باشد. پس از آن در  فیلم موفق «لیلا» به کارگردانی داریوش مهرجویی نقش یک زن نازا را بازی کرد که برای ایفای نقش در این فیلم سینمایی، دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

 بیوگرافی درباره لیلا حاتمی

وی در فیلم سینمایی «آب و آتش»، نقش یک زن روسپی را ایفا می کرد که در این فیلم نیز خوش درخشید. بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در سال ۱۳۸۹ موجب حضور وی به همراه دیگر بازیگران فیلم در جشنواره فیلم برلین شد. وی در این جشنواره به همراه ساره بیات و سارینا فرهادی برنده جایزه خرس نقره ای برای بهترین گروه بازیگران زن شد. گویا لیلا حاتمی به دلیل حضور در فیلم «پله آخر» به کارگردانی همسرش علی مصفا در این مراسم حضور نداشت.

 بیوگرافی لیلا حاتمی

فیلم جدایی نادر از سیمین که به عنوان نامزد اسکار در جشنواره کن انتخاب شده بود، توانست برنده جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان از این جشنواره و نیز چند جشنواره معتبر دیگر شود.

 بیوگرافی لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در طی سال های بازیگری اش با کارگردان های صاحب نامی کار کرده است. بیشترین همکاری وی با داریوش مهرجویی در فیلم های لیلا، میکس، آسمان محبوب و نارنجی پوش می باشد که در فیلم لیلا وی توانست یکی از به یاد ماندنی ترین نقش های خود را بر جای بگذارد. بعد از آن وی با علی مصفا، حمید نعمت الله، فریدون جیرانی، علیرضا رئیسیان و مرحوم علی حاتمی بیشترین همکاری را داشته است.

 بیوگرافی لیلا حاتمی

لیلا حاتمی به چند زبان زنده دنیا  از جمله انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی و فارسی تسلط دارد، از این رو در کار ترجمه کتاب و برخی آثار هنری فعالیت داشته است.

زندگی شخصی

لیلا حاتمی و علی مصفا در سال ۱۳۷۷ با یکدیگر ازدواج کردند. آن دو در فیلم لیلا به کارگردانی داریوش مهرجویی همبازی بودند که این آشنایی در نهایت به ازدواج ختم شد. ثمره ازدواج آنها دو فرزند دختر و پسر به نام های عسل و مانی می باشد.

بیوگرافی لیلا حاتمی

اکنون بعد از آشنایی با بیوگرافی لیلا حاتمی ، دعوت می نماییم تا از عکس های جدید و متنوع وی و نیز تصاویر خانوادگی منتشر شده اش در سایت های مختلف دیدن نمایید.

زندگینامه درباره لیلا حاتمی عکس زیبای لیلا حاتمی

زندگی نوشته و تصاویر لیلا حاتمی لیلا حاتمی و علی مصفا در جشنواره فیلم فجر   بیوگرافی جدید لیلا حاتمی عکس اینستاگرامی لیلا حاتمی   بیوگرافی لیلا حاتمی لیلا حاتمی به همراه همسر و مادرش در جشنواره فجر

زندگی نامه جدید لیلا حاتمی عکس حامد بهداد، لیلا حاتمی و همسرش در کنار داریوش مهرجویی

سرگذشت لیلا حاتمی عکس لیلا حاتمی  زندگی نوشته لیلا حاتمی پوشش لیلا حاتمی در جشنواره خارجی

زندگینامه لیلا حاتمی عکس لیلا حاتمی و فرزندانش

 بیوگرافی لیلا حاتمی+عکسلیلا حاتمی و همسرش در نمایی از یک فیلم سینمایی     بیوگرافی دیده نشده لیلا حاتمی پیمان معادی و لیلا حاتمی در اکران فیلم بمب، یک عاشقانه ساده

 بیوگرافی خواندنی لیلا حاتمی عکس خانوادگی لیلا حاتمی

 بیوگرافی لیلا حاتمی عکس جدید لیلا حاتمی

 بیوگرافی کامل لیلا حاتمی عکس جذاب لیلا حاتمی

 بیوگرافی زیبای لیلا حاتمی عکس و بیوگرافی لیلا حاتمی

 بیوگرافی متفاوت لیلا حاتمی تیپ سفید لیلا حاتمی در یک مراسم   بیوگرافی جذاب لیلا حاتمی عکس لیلا حاتمی در جشن خانه سینما

 بیوگرافی لیلا حاتمی عکس لیلا حاتمی و مادرش

 بیوگرافی در مورد لیلا حاتمی لیلا حاتمی و پیمان معادی در جشنواره فیلم فجر

 بیوگرافی لیلا حاتمی

فیلم شناسی لیلا حاتمی

فیلم های سینمایی

زمانی در ابدیت (۱۴۰۰)، پیر پسر (۱۴۰۰)، هرمان (۱۳۹۹)، قاتل وحشی (۱۳۹۷)، مردی بدون سایه (۱۳۹۷)، ما همه با هم هستیم (۱۳۹۷)، خوک (۱۳۹۶)، بمب یک عاشقانه ساده (۱۳۹۶)، حکایت دریا (۱۳۹۵)، رگ خواب (۱۳۹۴)، من (۱۳۹۴)، دوران عاشقی (۱۳۹۳)، در دنیای تو ساعت چند است؟ (۱۳۹۲)، سر به مهر (۱۳۹۱)، نارنجی پوش (۱۳۹۰)، پله آخر (۱۳۸۹)، آشنایی با لیلا (۱۳۸۹)، جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹)، سعادت آباد (۱۳۸۹)، آسمان محبوب (۱۳۸۸)، چیزهایی هست که نمی دانی (۱۳۸۸)، پرسه در مه (۱۳۸۸)، چهل سالگی (۱۳۸۷)، بی پولی (۱۳۸۷)، شیرین (۱۳۸۷)، هر شب تنهایی (۱۳۸۶)، شاعر زباله ها (۱۳۸۴)، حکم (۱۳۸۳)، سالاد فصل (۱۳۸۳)، سیمای زنی در دور دست (۱۳۸۲)، ارتفاع پست (۱۳۸۰)، ایستگاه متروک (۱۳۸۰)، مربای شیرین (۱۳۷۹)، آب و آتش (۱۳۷۸)، میکس (۱۳۷۸)، شیدا (۱۳۷۷)، لیلا (۱۳۷۵)، دلشدگان (۱۳۷۰)، کمال الملک (۱۳۶۳)

زندگینامه و عکس لیلا حاتمی

مجموعه های تلویزیونی

پریدخت (۱۳۸۶)، کیف انگلیسی (۱۳۷۸)، زیر گنبد کبود (۱۳۶۱)، هزار دستان (۱۳۶۷)، نهنگ آبی (۱۳۹۸)

 بیوگرافی از لیلا حاتمی

دیگر آثار وی

انیمیشن آخرین داستان (۱۳۹۶، گوینده نقش شهرزاد)، مستند از ایران : یک جدایی (۱۳۹۲، بازیگر)، قالی ایرونی ما ( ۱۳۸۹، گوینده گفتار متن)، فیلم پله آخر (۱۳۸۹، طراح صحنه)،  مستند مهرجویی : کارنامه چهل ساله (۱۳۸۸، بازیگر)، مستند فیلمی کوتاه درباره «حکم» ( ۱۳۸۸)، قایق های من (۱۳۸۴، راوی)، در جستجوی شهرزاد (۱۳۸۱، گوینده گفتار متن)، هم سایه (۱۳۸۰، طراح صحنه و لباس و مسوول تدارکات)، فریب شعر (۱۳۷۶، طراح صحنه)، جهان پهلوان تختی (۱۳۷۵، دستیار دوم کارگردان)

لیلا حاتمی تا کنون داوری جشنواره های زیر را برعهده داشته است :

  • جشنواره فیلم کوتاه دبی (۲۰۰۱)
  • جشنواره فیلم کارلووی واری (۲۰۰۶)
  • جشنواره فیلم مراکش (۲۰۱۱)
  • جشنواره فیلم دوویل (۲۰۱۱)
  • جشنواره فیلم رم (۲۰۱۲)
  • جشنواره فیلم کاستندورف (۲۰۱۲)
  • جشنواره فیلم پرتقال طلایی ترکیه (۲۰۱۳)
  • شصت و هفتمین دوره جشنواره کن (۲۰۱۴)

 بیوگرافی و زندگینامه لیلا حاتمی

همکاری با کارگردان های مشهور

لیلا حاتمی در طول سالهای فعالیت بازیگری خود بیشترین همکاری را با داریوش مهرجویی داشته است و این همکاری ها شامل بازیگری در چهار فیلم به نام های «لیلا»، «میکس»، «آسمان محبوب» و «نارنجی پوش» می باشد، حال در این میان فیلم سینمایی لیلا مشهورترین فیلم مهرجویی است که لیلا حاتمی توانسته در این فیلم یکی از نقش های به یادماندنی خود را ایفا نماید. حاتمی همچنین با کارگردان هایی همچون علی مصفا، حمید نعمت الله، فریدون جیرانی، علیرضا رئیسیان، ابراهیم حاتمی کیا و علی حاتمی نیز همکاری های زیادی داشته است.

وی در زمینه انتخاب نقش هایش، کارگردان، فیلم نامه و نقشی که قرار است به ایفای آن بپردازد را از جمله مهمترین عوامل انتخاب پیشنهاد بازیگری اش می داند و عقیده دارد؛ نقشی که خوب نوشته شده باشد را می توان خوب بازی کرد، وی همچنین همکاری با داریوش مهرجویی را راحت تر از کارگردان های دیگر می داند، این بازیگر توانمند با کارگردان های فیلم اولی مثل صفی یزدانیان، عادل یراقی و سهیل بیرقی نیز همکاری داشته است.

زندگی نوشته و عکس لیلا حاتمی

کسب نشان شوالیه

سفارت فرانسه در سال ۱۳۹۱ در بیانیه ای عنوان کرد، وزیر و فرهنگ ارتباطات این کشور نشان ادب و هنر درجه شوالیه را به لیلا حاتکی اعطا کرده است، درواقع, این نشان به دلیل خلاقیت هنری و ادبی و به دلیل مشارکت در تلالوی هنر و ادب در فرانسه و جهان به هنرمندان اعطا می گردد.

عکس های جدیدتری از لیلا حاتمی

در ادامه بیوگرافی خواندنی لیلا حاتمی، مجموعه تصاویر دیگری از این هنرپیشه مشهور و محبوب سینما و تلویزیون کشورمان به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم مورد توجه دوستداران وی قرار گیرد.

زندگی نوشته جالب لیلا حاتمی زندگی نوشته از لیلا حاتمی عکسهای جدید لیلا حاتمی سرگذشت جالب لیلا حاتمی شرح حال زندگی لیلا حاتمی گالری عکسهای لیلا حاتمی سرگذشت لیلا حاتمی زندگی نوشته متفاوت لیلا حاتمی جدیدترین بیوگرافی لیلا حاتمی زندگی نوشته کامل لیلا حاتمی زندگی نوشته در مورد لیلا حاتمی زندگی نوشته درباره لیلا حاتمی عکس و بیوگرافی لیلا حاتمی

امیدواریم مطالعه بیوگرافی لیلا حاتمی بازیگر محبوب و موفق تلویزیون و سینمای کشورمان مورد پسند دوستداران و علاقمندان وی قرار گرفته باشد. در صورت تمایل برای خواندن بیوگرافی سایر هنرمندان و افراد مشهور و تماشای تصاویر جدید و متنوع آنها می توانید به قسمت عکس بازیگران رجوع کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *