دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه پودینگ توت فرنگی با طعم و مزه خوب خانگی

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب قصد داریم، طرز تهیه پودینگ توت فرنگی که یک دسر شیک و خوشمزه است را به شما عزیزان معرفی نماییم. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب از آموزش آشپزی را دنبال نمایید.

پودینگ توت فرنگی یک نوع دسر تهیه شده با توت فرنگی تازه و شیر بوده و دارای شیرینی کم می باشد، بنابراین برای افرادی که علاقه ای به خوردن شیرینی زیاد ندارند می تواند خوراکی مناسبی باشد.

پودینگ یکی از دسر های قدیمی و کلاسیک است که امروزه انواع مختلفی از آن با طعم های دلخواه و خوشمزه تهیه می شود. در مطالب قبلی طرز تهیه پودینگ موز، طرز تهیه پودینگ زعفرانی و طرز تهیه پودینگ شکلاتی را یاد گرفتید، اکنون در اینجا می توانید با طرز تهیه پودینگ با طعم توت فرنگی آشنا شوید.

روش تهیه پودینگ توت فرنگی

در ایتالیا این نوع دسر خوشمزه را مانند دسر پاناکوتا به همراه خامه سرو می کنند، برای آشنایی با طرز تهیه پاناکوتا به دور روش وانیلی و قهوه می توانید بر روی لینک آن کلیک نمایید.

مواد لازم

شیر : یک لیتر

توت فرنگی متوسط : ۲۰ عدد

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ورق ژلاتین : ۵ عدد

شکر : یک قاشق سوپ خوری

سس توت فرنگی : ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری

دستور تهیه پودینگ توت فرنگی

طرز تهیه پودینگ توت فرنگی لایه لایه

شیر (ترجیحا پرچرب) را درون یک قابلمه بریزید و آن را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید، سپس ورقه های ژلاتین را به داخل قابلمه اضافه نمایید و بعد شکر را اضافه کرده و هم بزنید، این کار را تا جایی ادامه دهید که ژلاتین کاملا حل شود، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و مجددا کمی هم بزنید.

اکنون مایع آماده شده را در لیوان های مناسبی بریزید، توجه داشته باشید که نباید لیوان ها پر شوند، بلکه مقداری از آن، باید خالی بماند. دقت نمایید تا ارتفاع مایع در همه لیوانها به یک اندازه باشد. هنگامی که مایع را دورن لیوان ها می ریزید، هرزگاهی مواد درون قابلمه را هم بزنید تا ژلاتین موجود در آن حالت خود را حفظ نماید.

مقداری صبر کنید تا شیر سرد شود، تا زمانی که لیوان های حاوی مخلوط شیر، ژلاتین و شکر بخار نداشته باشد. سپس آنها را به مدت زمان ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا ژلاتین کاملا بسته شود.
توت فرنگی ها را به همراه سس توت فرنگی (به جای آن می توانید از یک تا دو قاشق غذاخوری مربای توت فرنگی استفاده کنید) در داخل مخلوط کن ریخته و مواد را با هم ترکیب کنید، در این مرحله لازم نیست، حتما مایع یک دست شود، اما بهتر است که توت فرنگی ها مشخص باشند.
لیوان ها را از یخچال بیرون آورید و مقداری از سس آماده شده در مرحله قبلی را به آنها اضافه کرده و مجددا پودینگ را برای مدت زمان کوتاهی به یخچال انتقال دهید تا لایه توت فرنگی نیز کمی خنک شود. اکنون پودینگ توت فرنگی شما آماده سرو شده و می توانید آن را میل نمایید.
طرز تهیه پودینگ توت فرنگی
نکته : لایه زیرین این پودینگ که به آن پودینگ ساده نیز می گویند از نشاسته، شیر، شکر، ذرت و تخم مرغ تهیه می شود و نیاز به مقدار شکر بیشتری دارد. اما روشی که در اینجا معرفی کرده ایم از میزان قند کمتری برخوردار است، بنابراین دسر سالم تری می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *