دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مکان های دیدنی انگلیس و جاذبه های گردشگری معروف این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

بیشتر گردشگران کشور انگلستان را با شهر زیبا و دیدنی لندن می شناسند شهری که دارای جاذبه های دیدنی و توریستی بی نظیری است و به عنوان یکی از مکان های دیدنی انگلیس
شناخته می شود.

انگلیس سرزمینی بزرگ در قلمرو بریتانیا است که تا کنون مستعمره های بسیاری داشته است و همواره از قدرت بالایی برخوردار بوده و در سیاست های جهانی نقشی تاثیرگذار را ایفا کرده است. این کشور عظیم اکنون به عنوان یک قطب گردشگری مهم شناخته می شود که گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است زیرا مکان های دیدنی انگلیس از اهمیت تاریخی و طبیعی بسیاری برخوردار هستند و جذابیت های دیدنی بی شماری دارند. از سوی دیگر برخورداری این منطقه از فرهنگ و تمدنی والا موجب اهمیت روزافزون آن شده است.

شناخت مکان های دیدنی انگلیس

جاذبه های دیدنی انگلیس از جذابیت های بالایی برخوردار است در این کشور می توانید از کلیساهای مختلفی همچون کلیسای جامع کنتربری دیدن کنید و معماری بی نظیری که می توانید در این کلیسا مشاهده کنید بسیار خیره کننده خواهد بود.

موزه بریتانیا:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های تاریخی و فرهنگی در انگلیس هستید می توانید از این موزه بازدید کنید که دارای جذابیت های تاریخی بسیاری است. این موزه به عنوان نگین موزه های جهان شناخته می شود و در آن اشیای ارزشمندی وجود که آن را به یکی از مکان های دیدنی انگلیس تبدیل کرده است.

مکان های فرهنگی انگلیس

کاخ باکینگهام:

کاخی تاریخی که در سال بیش از ۵۰۰ هزار نفر بازدیدکننده دارد و به لحاظ معماری و ارزش تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است. این کاخ مجلل در سال ۱۷۰۵ ساخته شده است و در حال حاضر نیز محل سکونت ملکه انگلستان محسوب می شود.

مکان های دیدنی انگلیس

پارک هاید:

یکی از بزرگ ترین پارک های انگلیس که در شهر لندن قرار دارد یکی از جذابیت های دیدنی و توریستی که در این پارک واقع شده است دریاچه سرپنتاین است که در آن می توانید از جذابیت های تفریحی همچون قایق پدالی استفاده کنید.

مکان های تاریخی انگلیس

رودخانه تیمز:

رودخانه ای ارزشمند و مهم که موجب رونق صنعت در این منطقه شده است و یکی از طولانی ترین رودخانه های لندن است این رودخانه به دریای شمال ختم می شود و در جنگ های جهانی یکی از استراتژی های آبی در منطقه محسوب می شده است.

مکان های ویژه انگلیس

میدان لستر:

یکی دیگر از مکان های دیدنی انگلیس که با قدم زدن در ان می توانید لذت زیادی را تجربه کنید جالب است بدانید این میدان محل رفت و آمد بسیاری از ستاره های هالیوودی بوده است. این میدان در قرن ۱۹ ساخته شده است و یک سرگرمی مهم در بین مردمان این منطقه است در اطراف آن نیز وجود ر ستوران ها و سینماهای متعدد موجب جذب گردشگران بیشتری شده است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مکان های توریستی انگلیس

آکواریوم سیاره آبی:

آکواریوم های مدرن و پربازدید که در نقاط مختلفی از دنیا وجود دارد و می توان با بازدید از این آکواریوم نهایت لذت را ببرید این آکواریوم دارای تونلی شیشه ای است که از درون آن می توانید آبزیان موجود را مشاهده کنید. در این آکواریوم گونه های مختلفی از آبزیان قرار دارند که از نمونه های آن می توان به کوسه ها اشاره کرد.

جذابیت های دیدنی انگلیس

برج شارد:

از جاذبه های مدرن و مکان های دیدنی انگلیس که برجی بسیار مرتفع است و از فراز آن می توانید چشم اندازهای مختلفی همچون کلیسای جامع پل مقدس، چشم انداز شهری و … را مشاهده کنید. در درون این برج امکانات مختلفی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که می توانید از آن ها لذت ببرید.

دیدنی خاص انگلیس

موزه مادام توست:

در این موزه تندیس های مختلفی از چهره های مشهور را مشاهده خواهید کرد چهره های مهم ورزشی، صنعتی و بازیگران حتی در این موزه می توانید تندیس ملکه انگلیس را نیز نظاره گر باشید که در عکس های مختلف می توانید آن را مشاهده نمایید.

مکان های طبیعی انگلیس

خیابان آکسفورد:

یکی از مکان های دیدنی انگللستان، خیابان های مهم آن که یک فرودگاه بسیار بزرگ دارد و می توان به عنوان یکی از مکان های دیدنی انگلستان از آن یاد کرد. فروشگاه های مدرن و شیکی که در اطراف این خیابان واقع شده اند بسیار بزرگ هستند و دارای انواع کالاهای مصرفی می باشند.

مکان های مهم انگلیس

سوهو:

مکانی که بیشتر گردشگران از آن برای شب زنده داری های خود یاد می کنند این محله قدیمی واقع در انگلستان دارای رستوران ها و کافه های مختلفی است همچنین می توانید در آن سالن های نمایشی و موسیقی متعددی را نظاره گر باشید.

مکان های قشنگ انگلیس

پل لندن:

بیشتر ما در عکس های مختلف پل لندن را دیده ایم پلی مرتفع که بر بالای رودخانه تیمز واقع شده است و یکی از مکان های دیدنی انگلیس محسوب می شود برای ساخت این پل ۸ سال زمان صرف شده است و این بنا در سال ۱۸۸۶ ساخته شده است.

مکان های زیبای انگلیس

برج لندن :

این برج که از مکان های دیدنی لندن به شمار می رود، در منطقه سنت کاترین و واپینگ واقع شده است و در هزاران سال قبل به عنوان کاخ سلطنتی و زندان بدنامی کاربرد داشت که در و دیوار آن شاهد قتل و اعدام و شکنجه های زیادی بوده است، اما امروزه از آن به عنوان برجی خیره کننده و دیدنی و نیز جزو میراث جهانی ثبت شده در یونسکو نام برده می شود.

امروزه در این برج نمایشگاه هایی از زره های سلطنتی، جواهرات و تاج های سلطنتی انگلیس و نیز آثار به جا مانده از زندان های کاخ در معرض بازدید عموم قرار می گیرد که موجب جذب تماشاگران زیادی به این مکان شده است.

مکانهای دیدنی انگلیس

حمام رومی شهر بث :

شهر بث یکی از مکانهای دیدنی انگلیس می باشد که دارای جاذبه های زیادی برای گردشگری است، حمام های آب گرم دو هزار ساله در این شهر از جمله دلایل معروفیت این محل می باشد که در واقع ۷۰ سال قبل از میلاد ساخته شده اند.

شهر بث از مناطق دیدنی همچون دره ایوان و مندپیپ هیلز برخوردار بوده و دارای موقعیت مکانی عالی به منظور کشف مناطق دیدنی انگلیس می باشد، ضمن اینکه این شهر در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

تصاویر مکان های دیدنی انگلیس

قلعه وارویک :

وارویک یک قلعه تاریخی و دیدنی به جا مانده از قرون وسطا می باشد که در سال ۱۰۶۸ در وارویکشایر با چوب ساخته شده است، حال این قلعه مکانی عالی برای گشت و گذار می باشد، این قلعه چوبی در قرن دوازدهم مورد بازسازی قرار گرفت و به قلعه سنگی تبدیل شد، از این رو در طول جنگ های صد ساله به عنوان مکانی نظامی مورد استفاده قرار می گرفت.

این قلعه از اوایل قرن هفدهم به شخصی به نام سر فولک گریول اعطا گردید و به عنوان دژ خانوادگی وی استفاده می شد، داخل این قلعه را اتاق ها و سالن های بزرگ تشکیل می دهد و امروزه از آن به عنوان مکانی برای برگزاری جشنواره ها، کنسرت ها و نمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

جاهای دیدنی انگلیس

جاذبه های دیدنی و توریستی واقع در انگلیس بسیار متنوع و جذاب هستند، این کشور به لحاظ تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل می توانید چشم اندازهای متعدد تاریخی و فرهنگی را در این منطقه مشاهده کنید. وجود کلیساهای تاریخی و فرهنگی در گوشه و کنار آن با موزه های فرهنگی خیره کننده یکی از علت های جذب گردشگر در این کشور است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *