دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

یک پیشنهاد خوب برای میهن پزشک و سایر استارتاپ های نوبت دهی آنلاین بیماران

  • فرهاد هاشمی
  • ۳ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

اینکه امروزه به لطف اینترنت و گوشی های هوشمند، میزان گشت و گذار و تمایل به انجام امروز روزانه از طریق وب و به صورت آنلاین افزایش پیدا کرده است، شکی نیست.

اهمیت انجام کارها در زمان کمتر، مشکلات مراجعه حضوری به خصوص در کلان شهرها و در کنار این دو، تمایل ذاتی افراد به انتخاب راهکارهای ساده، زود بازده و مهم تر از همه شفافیت، موجب شده است تا استفاده از وبسایت ها و اپلیکیشن های خدمت رسان در جامعه با استقبال زیادی روبروی شود. به وضوح می توان این را در اپلیکیشن های درخواست آنلاین تاکسی مانند اسنپ و تپسی، خرید نسخه های صوتی کتاب مانند نوار و فیدیبو و همچنین استارتاپ های حوزه مشاوره و نوبت دهی بیماران مانند میهن پزشک مشاهده کرد.

طرف دیگر ماجرا اما سوپر اپ هایی هستند که تعداد آن ها چه در دنیا و چه در ایران، طی چند سال گذشته افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال نسخه جدید اپلیکیشن اسنپ قابلیت درخواست تاکسی، خرید غذا، پیک موتوری و … را به صورت همزمان دارا است. اپلیکیشن الوپیک نیز کمتر از ۱ ماه پیش از سوپر اپ خود رونمایی کرد؛ اپلیکیشنی در که در حال حاضر قابلیت درخواست تاکسی، پیک موتوری، وانت بار و همچنین ارسال مرسوله پستی را دارا است و به زودی امکان خرید غذا نیز به ان اضافه خواهد شد.

بیژن زمانی، مدیر وبسایت میهن پزشک، در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری تابناک بیان کرده بود: ” ۳۲۰ بیلیون دلار اقتصاد سلامت دنیا در حوزه IT در سال ۲۰۱۸ بوده، و این در حالی است که اقتصاد آی تی در کشور ما ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است.” بنابراین کمبود یک سوپر اپ در حوزه سلامت و پزشکی به شدت در بازار ایران احساس می شود.

نوبت دهی انلاین

به عنوان مثال فرض کنید که شما به عنوان یک کاربر وارد سایت میهن پزشک شده و به دنبال یک جراح و متخصص چشم هستید. زمانی که وارد صفحه لیست جراح و متخصص چشم می شوید، با  لیست بسیاری جامعی از متخصصین این حوزه روبرو شده که برای کاربر بسیار مفید و جذاب خواهد بود.. با این وجود پس از ورود به صفحه شخصی هر پزشک، نبود بخشی تحت عنوان “نظر کابران” حس می شود. بی تردید وجود این بخش و درگیر کردن بیشتر کاربر با سایت، لازمه حرکت میهن پزشک به سمت سوپر اپ شدن است.

حال تصور کنید شما پس از آنکه به یک متخصص چشم مراجعه کردید، نیازمند مراجعه به یک متخصص داخلى باشید. در صورتی که هر کاربر یک پرونده پزشکی داشته باشد به نحوی که تمامی اطلاعات پزشکی وی بر روی سامانه به صورت یکپارچه ثبت شود، پزشک متخصص داخلی به راحتی می تواند پرونده بیمار را مطالعه کرده و در صورتی که تداخلی با عمل جراحی چشم وی که در گذشته انجام شده است، به وجود آید، مطلع گردد. بنابراین نبود یک سیستم بکپارچه اطلاعات بیماران می تواند به سادگی مانع از بروز برخی از تداخلات بین بیماری ها گردد.

با توجه به مجموع آنچه که عنوان شد، می توان این پیشنهاد را به وبسایت میهن پزشک و سایر وبسایت های حوزه سلامت داد: “درصورتی که به دنبال سوپر اپ شدن و گسترش کسب و کار خود هستید، نخستین گام می تواند راه اندازی بخش پرونده پزشکی بیمار است”؛ مشابه آنچه که نرم افزار CRM انجام می دهد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *