دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین روش تهیه ترشی بادمجان شکم پر

  • ندا خوشرو
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

ترشی بادمجان نوعی ترشی محلی است که می توانید این نوع ترشی را در هر فصلی از سال تهیه کنید. در ادامه مطلب طرز تهیه ترشی بادمجان را در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم. لطفا تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ترشی بادمجان ترشی محلی گیلان است که با طعم خوش و مزه ایده آل به عنوان یکی از مخلفات محبوب در کنار غذاهای ایرانی میل می شود. ساخت ترشی بادمجان در منزل بسیار راحت و آسان است. در این مطلب با آموزش تهیه ترشی بادمجان در خدمت شما هستیم.

طرز تهیه ترشی بادمجان

ترشی بادمجان ترشی لذیذ و خوش طعمی است و در مدت یک هفته پس از درست کردن این ترشی آماده خوردن می شود. در ادامه مطلب طریقه ذرست کردن ترشی بادمجان را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ترشی بادمجان خوشمزه

مواد لازم

  • فلفل سبز : ۱۰ عدد
  • سیر له شده : ۲۰۰ گرم
  • بادمجان قلمی : ۱۵ عدد
  • نعناع خشک : ۱۰۰ گرم
  • سرکه انگور : ۱.۵ لیتر
  • هویج خرد شده : ۱۰۰ گرم (در صورت تمایل)

مواد لازم

روش تهیه ترشی بادمجان

در مرحله اول پوست اضافی موجود در سر بادمجان ها را با کمک چاقو از سر بادمجان جدا کنید و با کمک چاقو یک شکاف در روی بادمجان ها ایجاد کنید توجه داشته باشید که شکاف ایجاد شده نباید عمیق باشد و به پشت بادمجان ها صدمه وارد کند.

ایجاد شکاف در بادمجان ها

سپس بادمجان ها را در مقداری سرکه و نمک و زردچوبه بخار پز کنید و بادمجان ها باید تا زمانی بخار پز شوند که به خوبی نرم شوند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پختن بادمجان ها برای طرز تهیه ترشی بادمجان
در مرحله بعدی طرز تهیه ترشی بادمجان سیر له شده و نعناع خشک و هویج رنده شده را با مقداری زردچوبه و فلفل قرمز مخلوط کنید سپس در درون هر کدام از این بادمجان ها مقداری از مخلوط سیر و هویج و نعناع خشک را قرار دهید.

ترشی بادمجان شکم پر

بعد از اینکه داخل همه بادمجان ها را پر کردید آن ها در درون ظرفی به صورت ردیف های روی هم بچینید و در لابلای این ردیف ها فلفل سبز را بریزید سپس روی همه بادمجان ها را با سرکه انگور بپوشانید.

ترشی بادمجان گیلانی

نکاتی برای ایجاد طعم بهتر ترشی

  1. می توانید به جای پختن بادمجان ها در سرکه آن ها را در مقداری آب بجوشانید پختن بادمجان ها در سرکه باعث می شود تا ترشی از حد معمول ترش تر شود.
  2. می توانید به ازای هر یک لیتر سرکه در ترشی بادمجان ۳ قاشق غذاخوری نمک و یک قاسق غذاخوری نعناع خشک در درون ظرف بادمجان ها بریزید سپس درب ظرف ببندید و در جای خشک و خنک ظرف بادمجان ها را قرار دهید.
  3. ترشی بادمجان بعد از یک هفته به طور کامل آماده است.
  4. استفاده از هویج در روش تهیه ترشی بادمجان بستگی به ذائقه خود شما دارد و اگر از هویج در درون ترشی استفاده کنید مدت زمان آماده شدن ترشی بیشتر از هفته طول خواهد کشید.
  5. اگر ترشی بادمجان را درجای خشک و خنک نگهداری کنید به مدت یکسال می توانید این ترشی را استفاده کنید.
  6. بهتر است تا وقتی که ترشی آماده نشده است درب ظرف آن را باز نکنید.

How to prepare pickled eggplants (6)

آموزش تهیه ترشی بادمجان کبابی

ترشی بادمجان را می توانید به روش های مختلفی تهیه کنید، در ادامه مطلب دستور تهیه ترشی بادمجان کبابی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است فقط کافی طبق مراحل تهیه آن پیش بروید.

مواد لازم :

  • بادمجان : سه عدد
  • گوجه فرنگی : دو عدد
  • سیر : دو بوته
  • فلفل دلمه ای یا فلفل سبز شیرین : یک عدد
  • سرکه : یک تا دو لیوان
  • نمک، نعنای خشک، گلپر و فلفل : به مقدار لازم

دستور تهیه ترشی بادمجان کبابی

نحوه تهیه :

ابتدا بادمجان ها را شسته و با پارچه ای خشک نمایید سپس آن ها بر روی شعله پخش کن گذاشته و بر روی گاز قرار دهید و یا می توانید بر روی سینی طبقه پایین قر بگذارید و حرارت را زیاد کنید تا بادمجان ها کبابی شوند.

حالا پوست و سر بادمجان های کبابی شده را جدا کرده و تخم های داخل بادمجان را نیز جدا نمایید و با کمک چاقو یا ساتور روی پوست بادمجان ها زده تا ساتوری شوند.

در مرحله بعدی دانه های داخل گوجه فرنگی را جدا کرده و با کمک ساتور یا چاقو گوجه فرنگی ها نیز ساتوری کنید و سیر را نیز بعد از پوست کردن و شستن با پارچه خشک نمایید

حالا بادمجان ها را داخل ظرف مناسبی بریزید و به آن گوجه فرنگی بیفزایید سپس سیر، فلفل، نمک، نعنای خشک و گلپر را به بادمجان ها اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید.

در مرحله آخر مخلوط به دست آمده را داخل ظرف شیشه ای ریخته و بر روی آن یک تا دو لیوان سرکه بریزید و بعد از گذشت چند ساعت این ترشی آماده است و می توانید در کنار غذاهایی ماند : آبگوشت، عدس پلو و استانبولی نوش جان کنید.

روش تهیه ترشی بادمجان کبابی

نکته : این ترشی را به اندازه مصرف یک ماه تهیه کنید زیرا، به صورت تازه خوردن آن لذت بخش تر است.

این ترشی را می توانید به همراه غذا های مختلف در کنار اعضای خانواده خود میل کنید. امیدواریم از دستور ساخت ترشی بادمجان لذت کافی را برده باشید. برای مشاهده آموزش انواع ترشی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *