دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با باغ شاهزاده ماهان و زیبایی های این مکانی دیدنی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از مناطق زیبایی که می توان در مناطق جنوبی استان کرمان نظاره گر آن بود باغ شاهزاده ماهان است که دارای زیبایی های بی نظیری است. طبیعت زیبای این باغ و آب و هوای مطبوع آن موجب جذب گردشگران بسیار شده است.

یکی از بزرگترین و زیباترین باغ هایی که می توان در استان کرمان شاهد آن بود باغ شاهزاده ماهان، است که دارای چشم اندازهای بسیار دیدنی و جذاب است. این باغ یک باغ تاریخی است که ارزش معماری و تاریخی بودن بنا دارای اهمیت توریستی و طبیعی می باشد. این باغ در دوران قاجار بنا شده است و دستور ساخت این باغ توسط محمد حسن خان ایروانی صادر شده است و به عنوان یکی از اعجازهای گردشگری و مکان های دیدنی کرمان محسوب می شود.

 باغ گردشگری شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان:

جالب است بدانید یکی از بناهای تاریخی ارزشمندی که در آثار میراث جهای یونسکو به ثبت رسیده است بنای دیدنی و ارزشمند شاهزاده ماهان است که هم یک بنای تاریخی است و هم به عنوان یکی از زیباترین باغ های ایران شناخته می شود. این باغ در مسیر جاده ابریشم و در راه کرمان به بم واقع شده است و یکی از دلایل شهرت این باغ قرار گرفتن آن در مسیر جاده تاریخی ابریشم است.

باغ تاریخی شاهزاده ماهان

جذابیت های یددنی که می توانید در این باغ نظاره گر آن باشید بسیار زیاد است و یکی از مهم ترین جذابیت های واقع در این باغ وجود جویبار و درختانی است که طبیعت این منطقه را بسیار بی نظیر و تماشایی کرده اند. قرار گرفتن این باغ در میان کویر کرمان موجب شده است تا گردشگران با دیدن چشم اندازهای کویری باغی سرسبز و متناقض با این منطقه را مشاهده کنند. در این میان قرار گرفتن قنات در این باغ موجب شده است تا بازدیدکنندگان با حیرت بیشتر به این منطقه سفر کنند. جالب است بدانید آب این قنات توسط رودخانه تیگران تامین می شود.

جاذبه های باغ شاهزاده ماهان

سیستم آبرسانی این باغ هوشمند است و اینکه استفاده از این فناوری در آن زمان چگونه بوده است موجب شده تا توجه بسیاری از گردشگران به این منطقه جذب شود. قرار گرفتن حوضی بزرگ در میانه باغ با سیستم آبرسانی هوشمند و فواره هایی که نمایی دیدنی تر به باغ بخشیده اند بر جذابیت های آن افزوده است.

  •  آرون گروپس

جذابیت های باغ:

از دیگر چشم اندازها و جاذبه های دیدنی که در این باغ می توان شاهد آن بود معماری باشکوه بنای داخلی باغ است که شما را شیفته خود خواهد کرد. از سوی دیگر بخش های مختلف موجود در باغ مانند استخر، شاه نشین، باغ خلوت، بالا خانه، جوی و آبشارها فضایی تاریخی و خاطره انگیز ایجاد کرده اند.

باغ سرسبز شاهزاده ماهان

از دیگر جذابیت هایی که در این باغ وجود دارد رستوران سنتی واقع در آن است که به همراه مهمانسرا در حال خدمت رسانی به بازدیدکنندگان است. این بنا برای علاقه مندان می توان از جذابیت های بسیاری برخوردار باشد که از نزدیک می توان شاهد آن بود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *