دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مراحل دریافت وام ازدواج و مدارک مورد نیاز

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

وام ازدواج یکی از تسهیلاتی است که برای زوج های ایرانی در نظر گرفته می شود که با طی کردن مراحل دریافت وام ازدواج می توانید از این تسهیلات بهره مند شوید. این شرایط شرایطی عمومی است که شامل زوجین می شود.

برای دریافت وام ازدواج شرایطی وجود دارد که شرایط عمومی است و از جمله این شرایط می توان به تابعیت ایرانی بودن زوجین اشاره کرد. متقاضیانی که قصد استفاده از این تسهیلات را دارند باید بعد از گذراندن مراحل دریافت وام ازدواج از این تسهیلات استفاده کنند. زوج هایی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند که دارای تابعیت ایرانی اسلامی باشند و در غیر این صورت نمی توانند وام ازدواج دریافت کنند و این تسهیلات به آن ها تعلق نخواهد گرفت.

 تسهیلات وام ازدواج

مراحل دریافت وام ازدواج :

برای دریافت این نوع از تسهیلات زوجینی که در خارج از ایران زندگی می کنند نیز می توانند اقدام به دریافت تسهیلات کنند و در صورتی که مدارک و اسناد لازم ازدواج را ارائه دهند می توانند اقدام به انجام این کار کنند. مدارک مورد نیاز وام ازدواج در ایران به شرح زیر می باشد:

مراحل دریافت وام ازدواج

  • کپی و اصل از تمام صفحات شناسنامه زوجین
  • کپی و اصل از سند ازدواج
  • مدارک شناسایی ضامن ها
  • کپی و اصل کارت ملی زوجین
  • کپی و اصل از کارت ملی و شناسنامه ضامن ها
  • آدرس محل سکونت زوجین به همراه کد پستی
  • کد رهگیری انجام ثبت نام برای دریافت وام

وام ازدواج زوجین

نحوه ثبت نام:

اولین مرحله از مراحل دریافت وام ازدواج ثبت نام از طریق سایت است که باید بعد از تکمیل مدارک فوق این کار را انجام دهند. در صورتی که سامانه ثبت نام شما را به طور کامل انجام دهد شما کد رهگیری دریافت خواهید کرد که تنها به متقاضیان و زوجین داده می شود. متقاضی از طریق پیگیری این سایت می تواند شعبه دریافتی وام خود را مشخص کند و با مراجعه به این شعب وام خود را دریافت نماید.

مدت زمان برای بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ ماهه است که با نرخ ۴ درصد در نظر گرفته می شود و به شکل قسطی قابل بازپرداخت است. از دیگر شرایطی که برای دریافت وام ازدواج الزامی است داشتن ضامن برای دو طرف است و در غیر این صورت وام ازدواج به شما تعلق نخواهد گرفت.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شرایط ضامن وام ازدواج

وام ازدواج با اخذ یک ضامن معتبر و سفته به ازای هر نفر قابل دریافت می باشد یعنی برای یک زوج مدارک دو نفر ضامن لازم می باشد.

شرایط دریافت وام ازدواج

ضرورت دارد که ضامن ها، فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق خود را به بانک ارائه دهند، معمولا بیشتر بانک ها، افراد بازنشسته را به عنوان ضامن برای وام می پذیرند، حال شخص ضامن می تواند کارمند رسمی یا پیمانی دولت و یا جزو نیرو های انتظامی و نظامی باشد. کاسب دارای پروانه کسب نیز می تواند ضامن باشد البته به شرط اینکه در زمان ضمانت فعالیت اقتصادی داشته باشد.

متقاضیان وام  در مناطق روستایی نیز می توانند از یک ضامن ساکن روستا که صلاحیت و اهلیت وی توسط شورای اسلامی رسماً تایید شده باشد (مهر شده توسط شورا) استفاده کنند، دیگر وثیقه ها نیز از نظر بانک مرکزی پذیرفته می شود که شامل چک معتبر، دریافت سفته، سپرده های متقاضی و بستگان آنها است.

گزارش هایی وجود دارد که برخی بانک ها به دلیل افزایش مبلغ وام به روشهای مختلف برای ارائه وام بیش از یک ضامن طلب می کنند.

اخیرا در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اضافه شده است که بانک ها و موسسات اعتباری می توانند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان ضمانت وام ازدواج بپذیرند.

شروط دریافت وام ازدواج

شرایط پرداخت تسهیلات ازدواج به مطلقه ها و یا برای ازدواج دوم

مطابق قانون، وام ازدواج تنها یکبار به هر فرد ایرانی تعلق می گیرد، حال اگر فردی در ازدواج اولش، از تسهیلات استفاده کرده باشد، نمی تواند برای بار دیگر وام بگیرد، حال هر چند بار که ازدواج کند. اما اگر کسی در زمان ازدواج اولش وامی دریافت نکرده باشد، در ازدواج دوم می تواند برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کند.

ضمن اینکه اگر کسی در طول ازدواج خود ثبت نام کرده باشد، اما پیش ا زدریافت وام طلاق بگیرد، این فرد همچنان مشمول دریافت وام ازدواج می باشد و برای ازدواج مجدد می تواند وام دریافت کند.

در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، در صورت تمایل برای آگاهی از شرایط دریافت وام مسکن و وام اشتغال روستایی می توانید مطالب قبلی آرگا در این زمینه را مطالعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *