دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مراحل و شرایط دریافت ویزای آذربایجان (باکو)

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

آذربایجان یکی از کشورهای پر جمعیت در همسایگی ایران است که مقصد بسیاری از مهاجران است و بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند باید از طریق دریاقت ویزای آذربایجان اقدام کنند از شرایط آن مطلع شوند.

آذربایجان علاوه بر اینکه یکی از کشورهای جذب کننده توریست است به عنوان یکی از کشورهای پذیرای مهاجر نیز شناخته می شود و با ارائه برخی از امکانات به آن ها موجب شده است تا از کشورهای مختلفی مهاجر جذب کنند. همانطور که می دانید برای دریافت ویزای کشورها می توانید از طریق های مختلفی اقدام کنید و برای دریافت ویزای آذربایجان نیز با کسب اطلاع از شرایط آن می توانید به این کشور مهاجرت کنید. با توجه به هدفی که شما از مهاجرت به آذربایجان دارید می توانید از ویزاهای مختلفی برای این کار استفاده کنید که در زیر به آن ها اشاره می شود.

   ویزای تجاری آذربایجان

چگونه می توانیم ویزای آذربایجان را دریافت کنیم؟

افرادی که از اتباع آذربایجان نیستند و قصد مهاجرت یا سفر به این کشور را دارند می توانند از روش های مختلفی اقدام به این کار کنند. ویزای عادی که یکی از انواع این ویزاها است به عنوان ویزای یک بار ورود به این کشور شناخته می شود و دارای ۹۰ روز اعتبار است. این ویزا ویژه افرادی است که از اتباع این کشور نیستند و قصد سفر به آذربایجان را دارند و مدت زمان اقامت آن ها بیشتر از چند روز است. ویزای عادی خود دارای دسته بندی های گوناگونی است که از جمله آن ها می توان به ویزای علمی آموزشی، تجاری، توریستی، کاری، دیدار بستگان، فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.

نحوه دریافت ویزای آذربایجان

ویزای آذربایجان دارای دو نوع عادی و ترانزیت است که ویزای عادی دارای دو نوع کلی یک با ورود و چند بار ورود است همچنین ویزای ترانزیت نیز دارای اعتبار ۳۰ روزه است و هچون ویزای عادی به دو دسته یک بار ورود و چند بار ورود تقسیم می شود. ویزای ترانزیت مخصوص وسایل نقلیه باری است که حق تردد در مرزهای آذربایجان و بیرون از آن را دارند.

نحوه دریافت ویزای باکو

برای دریافت ویزای این کشور می توانید از طریق مراجعه به کنسولگری اقدام کنید و یا اینکه با مراجعه به سایت به شکل آنلاین این کار را انجام دهید. ویزای الکترونیکی که با نام آسان ویزا شناخته می شود این امکان را برای افراد متقاضی فراهم کرده است که به راحتی اقدام به دریافت ویزای خود نمایند.

 ویزای مناسب آذربایجان

  •  آرون گروپس

مدارک مورد نیاز:

  • فرم متقاضی برای دریافت ویزا
  • عکس پرسنلی
  • گذرنامه با ۶ ماه اعتبار
  • واریز فیش هزینه دریافت ویزا
  • بیمه پزشکی

 ویزای توریستی آذربایجان

از دیگر شرایط دریافت ویزای آذربایجان برای متقاضیان این است که در صورت داشتن دعوتنامه باید فرم اصلی آن را به کنسولگری و سفارت ارائه دهند. این دعوتنامه می تواند از سوی بستگان اتباع آذربایجان باشد و یا اینکه توسط کارفرما اقدام شده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *