دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

روش های مهاجرت به آذربایجان و نکاتی که در مهاجرت به این کشور باید بدانید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

همانطور که می دانید مهاجرت به کشورهای دیگر دارای شرایط مختلفی برای پذیرش و دریافت ویزای اقامت است. در اینجا با شرایط مهاجرت به آذربایجان آشنا می شوید که برای افرادی که قصد مهاجرت دارند اطلاعاتی ارائه می شود.

کشور آذربایجان به دلیل استفاده از ذخایر نفتی خود دارای شهرت است و پیشرفت های روز افزونی داشته است به همین دلیل در این سال ها مقصد مهمی برای مهاجران کشورهای همسایه است و از دیگر دلایل مهاجرت به آذربایجان داشتن فرهنگ مشابه با کشور ایران و دیگر کشورهای همسایه است. شرایط مهاجرت کردن به آذربایجان متفاوت است و با توجه به شرایط مختلف متفاوت خواهد بود.

 مهاجرت به آذربایجان چگونه است

شرایط مهاجرت به آذربایجان:

بیشتر مهاجرانی که قصد هجرت به آذربایجان را دارند برای پیشرفت شغلی این کشور را انتخاب می کنند و قصد دارند تا در بازار نفت این کشور جایگاهی پیدا کنند. کار کردن با کارفرمای آذربایجانی در صورتی ممکن است است که شما به تعهدات خود نسبت به این کشور که برای همکاری با شما ارائه می کند عمل کنید در غیر این صورت شما نمی توانید ویزای اقامت در این کشور را دریافت کنید.

فردی که قصد هجرت به آذربایجان را دارد باید در رابطه با شرایط بیان شده زیر اطلاع و آگاهی داشته باشد:

  • چه افرادی می توانند به این کشور مهاجرت کنند.
  • در صورت درخواست شغلی اقامت کارفرما و نام شرکت مربوطه
  • محل کار
  • زمان درخواست
  • اعضای خانواده و همراهان
  • وکیل متبحر
  • مشخصات وکیل مربوطه

مهاجرت کردن به آذربایجان

همانطور که گفتیم مهم ترین راه برای مهاجرت کردن به اذربایجان مهاجرت کاری است که توسط بسیاری از وکلا نیز این راهکار برای مهاجرت به این کشور ارائه می شود.

اقامت از طریق تجارت و شرکت آذربایجان:

افرادی که قصد دارند تا برای پیشرفت کاری به این کشور مهاجرت کنند می توانند از طریق ویزای موقت اقدام نمایند و شما می توانید از طریق همکاری با شرکت خاص و درخواست کارفرمای خود اقدام به همکاری کنید. همچنین می توانید در این زمینه از مشاوران آگاه مشورت بگیرید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اگر می خواهید تا از طریق مجوز کار اقدام به مهاجرت به آذربایجان کنید باید بدانید که این مجوز دارای اعتبار مشخص است و برای شروع فعالیت های کاری شما مورد اتفاده قرار می گیرد. گرفتن مجوز کار در آذربایجان دارای شرایطی است: حقوق، ملیت و نوع شرکت و حرفه که در آن می خواهید مشغول به فعالیت شوید از جمله این شرایط است.

مدت زمان این کارت ها که همراه با کارت اقامت ارائه می شود ۱ سال است همچنین افرادی که دارای شرایط زیر هستند نیازی به دریافت این مجوز ندارند.

مهاجرت کاری به آذربایجان

  • افراد دارای اقامت دائم
  • افراد کارآفرین
  • کارمندان سازمان بین المللی
  • مسافران با اقامت ۳ ماهه
  • افراد دارای فعالیت مذهبی
  • سران دولت ها
  • مقامات اجرایی
  • ورزشکاران
  • هیئت علمی

از دیگر شرایط سفر به آذربایجان که همانند دیگر کشورها است می توان به روش گرفتن اقامت از طریق ازدواج، تولد فرزند، تحصیل و سرمایه گذاری اشاره کرد شما با ازدواج کردن با فرد دارای تابعیت آذربایجان می توانید از طریق همسر خود ویزای این کشور را دریافت نمایید.

همچنین اگر فرزند شما در این کشور متولد شود شما به عنوان والد می توانید از طریق فرزند خود ویزای اقامت را در آذربایجان دریافت کنید.

برای افرادی که از طریق سرمایه گذاری اقدام می کنند نیز با ارائه مدارک لازم و اثبات پشتوانه مالی می توانید به راحتی در این کشور اقامت داشته باشید.

فرهنگ مردم آذربایجان

این کشور به دلیل نزدیکی جغرافیایی که با کشورمان ایران دارد، از نظر فرهنگ و مذهب دارای شباهت های زیادی با هم هستند؛ آذربایجان از فرهنگ غنی و آداب و رسوم زیادی برخوردار است و دارای تنوع مذهبی زیادی می باشد که شامل انواع مذهب زرتشت، اسلام، ارتودوکس یهودی و مسیحی و غیره می باشد، در واقع تنوع مذهب در کشور آذربایجان می تواند به نشانه آزادی مذهب در این کشور باشد، همچنین مردمان آنجا بسیار مهمان نواز بوده و رفتار و برخورد صمیمی دارند، اغلب مردم این کشور افرادی ساده زیست بوده و درخانه های کوچک و ساده زندگی می کنند.

هجرت به آذربایجان

همچنین فرهنگ تغذیه ای کشور آذربایجان نیز تشابه زیادی با ایرانیان دارد، از این رو مهاجران در این کشور از نظر غذا مشکلی نخواهند داشت، آذربایجان دارای استان های متعددی است که هر استان غذای سنتی و محلی خاص خود را دارد، ضمن اینکه مردمان آنجا دارای دست پخت خوبی بوده و غذا های متنوعی را برای توریستها و مهاجران فراهم می کنند. این کشور احترام خاصی برای خانواده قائل است و ارتباط قوی بین اعضای خانواده ها برقرار می باشد، ضمن اینکه احترام به بزرگ تر ها و سالمندان برای آنها بسیار اهمیت دارد.

شهر های مهاجرپذیر آذربایجان

اغلب مهاجران به آذربایجان، کشور باکو را برای اقامت انتخاب می کنند، این کشور از فضای تاریخی بسیار زیبا و سیستم تحصیلی عالی برخوردار است، این شهر به نوبه خود بسیار وسیع بوده و دارای سیستم دانشگاه های گسترده ای می باشد.

فضای کاری در این شهر نیز عالی است و بیشترین میزان مهاجران به این بخش صورت گرفته است، از نظر ایرانیان نیز شهر باکو گزینه بسیار عالی می باشد و به دلیل آب و هوای شهر و نیز فضای گردشگری زیبا تبدیل به یکی از شهر های بی نظیر شده است.

نخجوان یکی دیگر از شهر های مهاجرپذیر آذربایجان است که داری تاریخ کهن و پربار است و علاوه بر برخورداری از فضای طبیعی عالی، دارای سهم بزرگی در فرهنگ بشریت می باشد، شیروان و گنجه از جمله شهر های دیگر مهاجرپذیر در آذربایجان هستند که به نسبت دو شهر دیگر اشاره شده، مهاجران کمتری دارند.

مهاجرت به اذربایجان

در پایان ضمن سپاس از همراهیتان در مطالعه این بخش، می توانید در صورت تمایل برای آشنایی با شرایط مهاجرت به تاجیکستان و مهاجرت به مالزی از مطالب قبلی آرگا در این زمینه دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *