دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای جامع سفر به چابهار و آشنایی با این بندر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از شهرهای بندری و پر جاذبه ایران شهر توریستی و تجاری چابهار است این بندر در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان واقع شده است. سفر به چابهار برای افراد علاقه مند می تواند یک تجربه ای جدید در روزهای تعطیل و سفر باشد.

شهر بندری چابهار از آب و هوای مناسب و مطبوعی برخوردار است و گردشگران زیادی را جذب کرده است با سفر به چابهار شما می توانید با جاذبه های مختلفی از این شهر رو به رو شوید و نهایت لذت را از آن ها ببرید. قرار گرفتن این بندر در کنار دریای عمان و اقیانوس هند اهمیت بیشتری به آن بخشیده است و به دلیل اینکه از آب های آزاد منطقه است نقش آن به لحاظ تجاری و توریستی پررنگ تر شده است. علت اینکه نام این منطقه بندری را چابهار نامیده اند برخورداری آن از آب و هوای بهاری است. دیدنی های چابهار

سفر به چابهار:

همانطور که گفته شد این شهر همیشه از آب و هوای خوب و بهاری برخوردار است و به همین دلیل مسافرت به آن در تمام فصل های سال بسیار خوب است. یکی دیگر از جنبه های اهمیت این منطقه جنبه سیاسی است که آن را به لحاظ تاریخی نیز با اهمیت کرده است. از دیگر جاذبه هاییی که می توان در چابهار به آن اشاره کرد جاذبه های طبیعی است که موجب جذب توریست شده اند.

جاذبه های توریستی چابهار

شاید نام کوه های مینیاتوری را در چابهار شنیده باشید این کوه ها به لحاظ زمین شناسی یک پدیده مهم هستند و در موازات ساحل تا خلیج گواتر امتداد یافته اند. تالاب لیپار نیز یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این منطقه است که با رفتن به چابهار می توانید از آن ها دیدن کنید.

راهنمای سفر به چابهار

نحوه مسافرت به منطقه بندری چابهار:

برای رفتن به این بندر می توانید از راه های مختلف حمل و نقلی مانند ماشین، راه دریایی، قطار و هواپیما استفاده کنید. ساده ترین و راحت ترین روش برای رفتن به چابهار استفاده از راه هوایی است و برای پیمودن این مسیر با استفاده از ماشین شخصی خود باید از تهران ۲۰۰ کیلومتر را طی کنید.

برای اقامت خود می توانید از هتل های مختلفی که در این شهر قرار دارد استفاده کنید هتل لیپار یک هتل ۴ ستاره است و دارای سه طبقه است و از امکانات مناسبی برای گردشگران برخوردار می باشد. هتل لاله و هتل ساحلی ونوس هر یک با ارائه امکانات مختلف مانند سونا، جکوزی، کافی شاپ، رستوران، لابی و امکانات رفاهی مشتریان زیادی را جذب کرده اند.

  •  آرون گروپس

سفری به چابهار

بهترین زمان مسافرت به چابهار

در فصل زمستان یکی از گرمترین نقاط کشور چابهار می باشد که در فصل تابستان نیز جزو خنک ترین بنادر جنوبی ایران محسوب می شود، در ماه های اردیبهشت و خرداد درجه رطوبت هوا افزایش می یابد، بنابراین در صورتی که با رطوبت هوا مشکلی ندارید، مناسب ترین زمان برای مسافرت به این منطقه بکر و دیدنی است که در این فصل از سال خلوت می باشد.

بنابراین در صورتی که به دنبال جایی برای عکاسی از مناظر بکر و دیدنی بدون وجود مزاحم هستید، می توانید برنامه مسافرت چابهار را ترتیب دهید، البته بهتر است برنامه سفرتان به این منطقه را در روز های عادی و غیر تعطیل قرار دهید تا با شلوغی جمعیت مواجه نشوید.

رژیم غذایی در چابهار

در صورتی که تمایل دارید غذا های محلی را تجربه کنید، می توانید به هنگام مسافرت به چابهار حتما به رستوران های تهران، بام چابهار، رستوران هتل لیپاز و رستوران بام صدف سر بزنید.

مسافرت به چابهار

معمولا بیشتر غذا های محلی چابهار با ماهی و خرما تهیه می شود؛ یکی از مهمترین خوراکی های این منطقه خوراک خرما است و نام نوعی حلوی خرما معروف آن نیز کنک می باشد.

از دیگر غذا های معروف و محلی استان سیستان و بلوچستان می توان به شودوده، بتو ماش، بتو هواری، ماشینگ، پاکگین ماهیک، کورک، گلو هک، ناروش، کیش و دلگ اشاره کرد، حال می توانید این غذا ها را در رستوران های بلوچ امتحان کنید.

بازار سنتی چابهار (بلوکان)

بازار سنتی چابهار به دلیل حضور بانوان بومی (بَلَک ها) که در آنجا به دستفروشی مشغولند، معروف می باشد و در واقع علت نامگذاری بلوکان (مادربزرگ ها) بر روی این بازار به همین دلیل می باشد، حال در بازار بلوکان می توانید ادویه های سنتی سیستانی، پاکستانی و هندی را تهیه کرده و یا از صنایع دستی، کالا های بومی و یا وارداتی آنها دیدن کرده و خریداری نماید.

سفر به استان سیستان بلوچستان

در نزدیکی این بازار سنتی، بازار ماهی فروشان قرار دارد که برای تهیه ماهی جنوب و میگو می توانید به انجا مراجعه کنید.

جاذبه های گردشگری چابهار:

این شهر هم به لحاظ تاریخی و هم به لحاظ طبیعی دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است اگر از علاقه مندان به جاذبه های تاریخی هستید در سفر به چابهار می توانید از مسجد جامع دزک، غارهای بان مسیتی، مسجد جامع تیس و موزه دیدن کنید.

برای علاقه مندان به جاذبه های طبیعی در چابهار نیز پیشنهاد می شود تا از جاذبه های دیدنی همچون بندر گواتر، منطقه محافظت شده گاندو، گل افشان، درخت مکرزن، تالاب لیپار و کوه های مینیاتوری دیدن کنید. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با دیدنی های سراوان و اسکله بریس چابهار می توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *