دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زندگی مشترک با خانواده همسر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

با توجه به اینکه در سال های اخیر زوج ها دارای زندگی مستقلی از خانواده ها هستند اما در برخی از موارد ممکن است که زوجی به اجبار یا به دلخواه زندگی مشترک با خانواده همسر خود داشته باشند که طبیعتا به دلیل معاشرت های بیشتر ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

زندگی مشترک با خونواده همسر نیاز به رعایت برخی از اصول و نکات دارد که بهتر است در این زمینه آگاهی داشته باشید تا در مدت زمانی که با خونواده همسر خود زندگی می کنید کمتر دچار مشکل و کدورت ها شوید. رعایت کردن آداب زندگی با خونواده همسر موجب می شود تا از تنش ها و استرس ها کاسته شود اما باید با این اصول و آداب آشنا باشید. شاید یکی از قدم های اصلی در این زمینه شناخته کافی نسبت به خونواده همسر و خصوصیات آن ها است زیرا این کار آگاهی بیشتری درباره آن ها و نحوه زندگیشان در اختیارتان قرار می دهد و راحت تر می توانید زندگی مشترک خود را ادامه بدهید.

 زندگی با خانواده همسر

زندگی مشترک با خانواده همسر:

احترام در هر رابطه ای دارای اهمیت است پس بنابراین اگر شما اصل رابطه خود با همسرتان را احترام متقابل قرار دهید دیگر دچار مشکل نخواهید شد. شما باید بدانید که در شرایطی خاص باید چه رفتارهایی را از خود نشان دهید که احترام متقابل حفظ شده و موضوع حل شود. همچنین یکی دیگر از نکات مهم در زندگی مشترک با خانواده همسر حفظ حریم زندگی شخصی است که باید به شدت رعایت شود.

چگونه با خانواده همسر ارتباط فوق العاده ای داشته باشیم؟ برقرار کردن ارتباط با خانواده همسرتان کار دشواری نیست و تنها نیاز به شناخت کافی از یکدیگر دارد. همچنینی رعایت برخی نکات نیز الزامی است که به آن اشاره می کنیم

حفظ حریم شخصی:

یکی از نکات مهمی که در زندگی مشترک با خانواده همسرتان باید بدان توجه داشته حفظ خطوط مشخص در حریم شخصی زندگی است این موضوع نشان دهنده این است که شما خودتان نیز باید این حدود را رعایت کنید یعنی نباید بیش از حد اطلاعات شخصی را در اختیار خانواده همسرتان قرار دهید.

زندگی مشترک با خانواده همسر

حفظ استقلال:

با وجود اینکه دارای زندگی مشترکی با خانواده ها هستید باید در عین حال استقلال زندگی خود را در دست بگیرید این استقلال چه از جنبه مالی و چه از جنبه عاطفی بسیار کمک کننده است. در صورتی که شما استقلال خود را حفظ کنید زندگی مشترک کمتر آزار دهنده است و از دخالت های بی جا کاسته می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

شناخت کافی:

شناخت کافی از خانواده همسر یعنی اینکه شما باید به خصوصیات مثبت و منفی آن ها واقف باشید و تا جایی که می توانید خصوصیات منفی آن را نادیده بگیرید یا کمتر رفتارهایی را انجام دهید که موجب بروز رفتارهای منفی از سوی آن ها می شود.  داشتن شناخت کافی نسبت به پدر شوهر و مادر شوهر به شما این آگاهی را می دهد که نکاتی که در رفتار با پدر شوهر باید رعایت کنیم چه چیزهایی هستند.

جلوگیری از مشکل زندگی با خانواده همسر

شناخت سبک زندگی:

با وجود اینکه شما در  زندگی مشترک با خانواده همسر، دارای استقلال هستید اما باید با سبک زندگی آن ها نیز آشنایی داشته باشید تا در مواقعی که مشکل ایجاد می شود بدانید چه رفتاری مناسب تر است.

زندگی خوب با خانواده همسر

حل مشکل به آرامی:

در صورتی که مشکلی در رابطه شما ایجاد شد بهتر است در درجه اول آن را به شکل مسالمت آمیز و بدون جر و بحث کنید تا مشکل آنقدر بزرگ و غیرقابل حل دیده نشود. شما برای رفتار با خانواده شوهر باید به این نکات توجه داشته باشید تا کمتر با مشکل رو به رو شوید.

به طور کلی زندگی مشترک با خانواده همسر نیازمند صبر و سازش است . شما باید این موضوع را بپذیرید که با خانواده ای که سبک زندگی متفاوت تر از شما دارند زندگی می کنید.زمانی که شما احترام و حدود زندگی خود را رعایت کنید قطعا مشکلی ایجاد نخواهد شد و اگر زمانی از سوی خانواده همسر مشکلاتی پیش آمد باید با متانت و گذشت آن را حل کنید. همچنین گفت و گو و صحبت کردن می تواند روابط شما را در این خانواده بهتر کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *