دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چگونه با خانواده همسر ارتباط فوق العاده ای داشته باشیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ خرداد ۱۳۹۷
  • دیدگاه‌ها برای چگونه با خانواده همسر ارتباط فوق العاده ای داشته باشیم؟ بسته هستند

شکل ارتباط برقرار کردن با خانواده همسر از گذشته تا به حال بسیار فرق کرده است در گذشته عروس ها باید تحت نظر خانواده ی همسر کاری را انجام می دادند اما امروز دامنه ی این اختیارات تغییر کرده و عروس ها به طور مستقل عمل می کنند.

مشکل بسیاری از عروس خانم ها با خونواده همسر به دلیل تفاوت افکار و نسل ها می باشد هنوز هم بسیاری از خونواده ها ترجیح می دهند نظراتشان را به فرزند و عروس خود تحمیل کنند اما خیلی از آن ها با این موضوع کنار نخواهند آمد و به شدت در مقابل آن جبهه می گیرند این روزها بیشتر افراد دوست دارند با میل و سلیقه ی شخصی خود زندگی کنند.

نحوه رفتار با خانواده همسر

ارتباط خوب با خانواده همسر:

برای داشتن یک رابطه خوب با خونواده همسر شما می توانید از شناخت خودتان شروع کنید. با شناختن نقاط ضعف و قوت خود رابطه ی بهتری خواهید داشت به عنوان مثال: دختری که شخصیتی زود رنج و حساس دارد در خونواده همسر با بروز یک اتفاق و ناراحتی به مشکل بر خواهد خورد با شناخت این ضعف می توانید مشکلاتتان را تا حدودی برطرف کنید.

 به پدر و مادر همسرتان اهمیت بدهید:

اگر از ابتدا این موضوع را برای خود حل کنیم که پدرو مادر همسر شما نمی توانند مثل پدرو مادر خودتان باشند بسیاری از توقعات و انتظارات بیهوده از بین می رود و با این دید با آن ها برخورد کنید که آن ها عزیزان همسر شما هستند  و همانقدر که خونواده شما برایتان با ارزش اند همسرتان هم این احساس را نسبت به خونواده خود دارد پس سعی نکنید که بین او و خونواده اش بایستید.

ارتباط درست با خانواده ی همسر

رفت و آمدتان را کنترل کنید:

رفت و آمدهای خود را کنترل کنید. با همسرتان در اینباره صحبت کیند اگر هر دو نفرتان افرادی درونگرا یا برونگرا هستید به راحتی می توانید این موضوع را حل کنید اما اگر یک نفرتان درونگرا و دیگری برونگرا باشد با گفت و گوی بیشتر و اهمیت دادن به نظرات یکدیگر این موضوع را حل کنید.

چونگی برخورد با دخالت های خانواده ی همسر:

زمانی که با دخالت های خانواده همسرتان روبه رو شدید عصبانیت خود را کنترل کنید عصبانیت مانع تصمیم گیری صحیح شما می شود و به آنها بگویید که در باره این موضوع با همسرتان مشورت خواهید کرد و تصمیم گیری می کنید. و زمانی که وارد حریم شما شدند این موضوع را به آن ها مجدد یادآوری کنید.

  •  آرون گروپس

خانواده ی همسر و ارتباط با آنان

دید مثبت نسبت به خانواده همسرتان داشته باشیم:

نگرش و دیدی که شما با آن وارد یک خونواده می شوید بسیار در تعیین رابطه با خونواده همسر مؤثر خواهد بود اگر با دید مادر شوهر و عروس یا اطاعت بی چون و چرا از مادر شوهر وارد به خونواده همسر خود نگاه می کنید دچار مشکل خواهید شد این طرز %D

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای چگونه با خانواده همسر ارتباط فوق العاده ای داشته باشیم؟ بسته هستند دیدگاه برای این نوشته