دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه نوشتن آدرس به انگلیسی و نکاتی که باید بدانید

  • زهرا خانزاده
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب از آرگا تصمیم داریم، نحوه صحیح نوشتن آدرس به انگلیسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لازم است بدانید، که نوشتن آدرس در زبان انگلیسی دقیقا برخلاف آدرس نویسی در زبان فارسی می باشد.

نوشتن آدرس به انگلیسی، مستلزم رعایت نکاتی است که باید بر مبنای آن آدرس محل مورد نظر نوشته و یا تایپ گردد. از این رو در ادامه می توانید، با روش صحیح آدرس نویسی در زبان لاتین آشنا شوید.

در زبان انگلیسی چگونه آدرس را بنویسیم؟

آموزش نوشتن آدرس به انگلیسی

در زبان انگلیسی باید به ترتیب زیر آدرس را بنویسید.

  1. نام و نام خانوادگی
  2. شماره واحد
  3. طبقه
  4. شماره پلاک
  5. کوچه
  6. کد پستی
  7. نام شهر
  8. نام استان
  9. نام کشور

در نهایت باید آدرس پستی و همچنین شماره تلفن را بنویسید. که برای نوشتن شماره تلفن هر مکانی باید ابتدا کد آن کشور را تایپ کنید یا بنویسید. مثلا برای ایران باید، کد کشور را به صورت ۰۰۹۸ و یا این که ۹۸+ نوشته شود و بعد از نوشتن و یا درج آن باید کد شهر را بدون نوشتن اولین رقم کد شهر(یعنی صفر) را نوشته و بعد شماره تلفن محل مورد نظر را بنویسید. برای فهم بیشتر این موضوع می توانید، به طریقه نوشتن آدرس و شماره تلفن زیر دقت کنید.

آدرس: خیابان انقلاب، بعد از میدان فردوسی، کوچه بهار، پلاک ۴۴۸، طبقه دوم، واحد ۳

تلفن: ۱۲۳۴۵۶۷۸_۰۲۱

  •  آرون گروپس

نوشتن آدرس به انگلیسی :

Unit 3 – Floor 2 – No 448 – Bahar alley – after Ferdousi Sq – Enghelab Ave

نوشتن شماره تلفن به انگلیسی:

۰۰۹۸۲۱۱۲۳۴۵۶۷۸ یا ۹۸۲۱۱۲۳۴۵۶۷۸+

نوشتن آدرس به انگلیسی

نکاتی در رابطه با آدرس نویسی به زبان انگلیسی:

۱- باید توجه داشته باشیدT که در هنگام نوشتن آدرس به انگلیسی، اسامی خاص همچون شهید همت را نباید ترجمه نمایید و باید به صورت Shahid Hemat نوشته شود.

۲- برای آدرس های که طولانی می باشند، باید در فرم سایت مربوطه، در صورتی که در قسمت «Address Line 1» امکان نوشتن کامل آدرس وجود نداشته باشد، می توان ادامه آدرس را در قسمت«Address Line 2» تایپ کنید.

۳- واژه های اختصاری و اولین حرف اسامی خاص همچون کشورها، شهرها استان ها و غیره را باید با حروف بزرگ بنویسید.

۴- برخی از کلمات مانند جاده، میدان، خیابان، آزاد راه و … باید به صورت اختصاری نوشته شوند. مثلا به جای Street(خیابان) باید از حروف اختصاری st استفاده کنید.

۵- در آدرس انگلیسی، در صورت گذاشتن ویگول یا کاما بین کلمات و یا گذاشتن نقطه باید این علامت ها را به کلمه بچسبانید و بعد با یک فاصله، کلمه بعدی را تایپ کنید و یا بنویسید.

مثال:

Unit 3, Floor 2, Bahar alley, after Ferdousi Sq, Enghelab Ave

۶- برای نوشتن پشت پاک نامه نیز باید نام و آدرس فرستنده در قسمت بالا و سمت چپ نوشته گردد و نام و آدرس دریافت کننده در قسمت پایین نوشته شود.

نوشتن آدرس در پشت پاک نامه در زبان به انگلیسی

آشنایی با واژه های کاربردی در نوشتن آدرس در زبان انگلیسی:

/واحد: unit/، /طبقه: floor/، /شماره پلاک: No/، /کوچه: Alley/، /بن بست: dead end/، /میدان: Sq/، /بلوار: Blvd/، /منطقه: District/، /چهار راه: Cross/، /جاده: Rd/، /قبل از: before/، /بعد از: after/،/بین: between/، /نبش: Corner/، /خیابان: St/، /کد پستی: POB/، /خیابان بزرگ :Ave/، /ساختمان: Bldg/، /شرقی: E/، /غربی: W/، /شمالی: N/، /جنوبی: S/، /شمال شرقی: NE/، /شمال غربی: NW/، /جنوب شرقی: SE/، /جنوب غربی: SW/، /روبروی: in front of/، /کشور: Country/، /استان: Province/، /شهر: City/، /شهرک: Town/، /جنب: close to/، /مرکز: Ctr/، /طبقه اول: first floor/، / طبقه همکف: ground floor/، /شماره تلفن داخلی: Ext/، /آزادراه: Fwy/، /بزرگراه: Hwy/، /ساختمان: building/، /مجتمع مسکونی: Residential complex/، /آپارتمان: Apt/.

امیدوارم این مقاله به شما در نوشتن آدرس به زبانی انگلیسی کمک نماید. و بتوانید بسته پستی خود را به مقصد برسانید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *