دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چطور یک اسباب‌کشی بدون دردسر داشته باشیم؟

  • یلدا محمدی
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

اسباب‌کشی یکی از کارهای پردردسر و طاقت فرساست که نه‌تنها ازنظر جسمی خانواده را خسته می‌کند بلکه حتی ازلحاظ روحی نیز دچار خستگی می‌شوند. هرچقدر جمع‌کردن و بسته‌بندی وسایل، آماده شدن برای رفتن به خانه جدید و چیدمان وسایل در خانه نو بیشتر طول بکشد، اعضای خانواده نیز خسته‌تر می‌شوند.

 البته رفتن به خانه جدید و جاگیر شدن در آن به‌قدری شیرین است که بعد از مدتی همه این سختی‌ها به دست فراموشی سپرده می‌شود. اما چه‌کار کنیم که از سختی‌های اسباب‌کشی کم شود؟ چطور یک اسباب‌کشی بدون دردسر و ساده به خانه جدید داشته باشیم؟ در این مقاله سعی می‌کنیم راه‌های صحیح و آسان برای اسباب‌کشی و همچنین بازسازی خانه جدید را به شما معرفی کنیم.

اولین قدم؛ بازسازی خانه

روزهای پایانی سال که نزدیک می‌شود، خیلی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند سال نوی خود را در یک‌خانه جدید و با دکوراسیون نو شروع کنند. به همین دلیل خیلی از افراد در ماه‌های ابتدایی زمستان به فکر پیدا کردن یک خانه جدید و اسباب‌کشی می‌افتند. هرچند که اسباب‌کشی و جابجایی یکی از کارهایی است که معمولاً در فصل‌های گرم سال و در فصل تابستان اتفاق می‌افتد اما وقتی دوست داشته باشید سال جدید را در خانه جدید شروع کنید باید پی این کار را نیز به تن خود بمالید.

 

اسباب کشی

اولین قدم برای اینکه سال جدید را در خانه جدید شروع کنید این است که اقدام به بازسازی آپارتمان و ساختمان کنید تا زمانی که اسباب و اثاثیه خود را منتقل کردید، کارهایی از قبیل بنایی، کاشی‌کاری، گچ‌کاری، سیم‌کشی و تعمیر لوله‌ها نداشته باشید. این‌طوری هم وسایل زندگی شما کثیف نمی‌شوند و هم‌زمانی که خانه خالی از وسایل است، تمام کارهای بازسازی آن را انجام می‌دهید.

دومین قدم؛ بسته‌بندی و اسباب‌کشی آسان

از چند روز قبل از اینکه اقدام به اسباب‌کشی کنید، وسایل و خورده ریزها را بسته‌بندی کنید و در کارتن‌های مخصوص به خود قرار دهید. برای این کار بهتر است وسایل شکستنی را در یک کارتن و وسایل دیگر را در کارتن‌های دیگر قرار دهید. البته توجه داشته باشید که بهتر است قبل از بستن در کارتن‌ها، با ماژیک روی آن‌ها بنویسید که این وسایل به کجا خانه تعلق دارند تا در هنگام باز کردن جعبه‌ها با سردرگمی مواجه نشوید. اگر کار بسته‌بندی کردن وسایل برای شما سخت است می‌توانید از شرکت‌های اسباب‌کشی منزل کمک بگیرید تا هم در بسته‌بندی و هم در حمل‌ونقل اسباب به شما کمک کنند.

نکاتی برای اسباب کشی

سومین قدم؛ چیدمان وسایل و نظافت منزل

سخت‌ترین و درعین‌حال لذت‌بخش‌ترین قسمت اسباب‌کشی، چیدن وسایل و دکور کردن خانه است. زیرا بعد از چند روز مداوم کار کردن، حالا فرصتی به وجود می‌آید که وسایل را آن‌طور که می‌خواهید بچینید و دکوراسیون خانه را به میل خود دربیاورید. در این مرحله نیز سعی کنید هر قسمت از خانه را کامل کرده و سپس به سراغ قسمت دیگری از خانه بروید. البته بهترین کار این است که اول‌ازهمه آشپزخانه را کامل کنید تا بخش بزرگی از کارهای خانه تکمیل شود. با نظافت منزل نیز که در مرحله آخر انجام می‌شود، می‌توانید کار را تمام کنید.

اسباب کشی با استاد کار

استادکار چیست و چطور در برنامه‌ریزی بهتر کارها به ما کمک می‌کند؟

یکی از بهترین روش‌های اسباب‌کشی بدون دردسر، استفاده از اپلیکیشن خدماتی استادکار است. این اپلیکیشن با ارائه انواع خدمات منزل، ساختمانی، تعمیراتی و تأسیساتی به شما کمک می‌کند تا به بهترین متخصصان دسترسی داشته باشید و کار خود را به آن‌ها بسپارید. برای اینکه یک اسباب‌کشی راحت و ساده داشته باشید نیز از ابتدای بسته‌بندی وسایل، تا حمل‌ونقل آن‌ها و حتی چیدمان وسایل در مقصد، استادکار به شما کمک می‌کند. همچنین برای بازسازی خانه نیز می‌توانید از خدمات بنایی و بازسازی منزل و ساختمان استادکار استفاده کنید. برای اطلاع بیشتر در مورد خدمات و نحوه سفارش گذاری در اپلیکیشن و وب‌سایت استادکار همین حالا به سایت آن‌ها سر بزنید و با بررسی قیمت‌ها و استفاده از خدمات بازدید و کارشناسی رایگان متخصصان، بهترین تصمیم را برای انجام کارهای منزل خود بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *