دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چطور با بی توجهی به حرف مردم انسان خوشبخت تری باشیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ دی ۱۳۹۷
  • ۰

انسان موجودی اجتماعی است و از سنین ابتدای کودکی که وارد محیط همسالان و دوستان می شود با افراد مختلفی سرو کار دارد. او از همان ابتدا سعی دارد تا خود را در جامعه فردی موفق نشان دهد و به حرف مردم اهمیت می دهد.

شاید تا به حال ترس از قضاوت شدن از سوی فامیل و دوستان را داشته باشید این ترس موجب می شود تا انسان در زندگی بیش از حد به حرفهای مردم و اطرافیان اهمیت دهد و در نتیجه لذت یک زندگی راحت را از خود می گیرد. اهمیت دادن به حرفهای دیگران موجب می شود تا شما برای یک لباس پوشیدن ساده نیز به خود سخت بگیرید و این می شود که شما با همسر و خانواده مدام در حال بحث و جدل هستید.

 بی اهمیت بودن حرف مردم

 بی توجهی به حرف مردم چه نقشی در موفقیت شما دارد؟

اینکه به نظر دیگران احترام بگذارید و به آنها اهمیت بدهید موضوعی قابل قبول است اما زمانی که نظرات آنها زندگی شخصی شما و مسیر زندگیتان را تحت تاثیر خود قرار می دهد باید مانع آن شوید زیرا در چنین شرایطی شما نمی توانید به دنبال مسیری بروید که هدف و علاقه خود شما در آن نهفته است.

در شرایطی که تاثیرپذیری از حرف مردم در جهتی مثبت باشد و به عنوان یک مشورت در اختیار شما قرار گرفته شود می توانید به ان اعتماد کنید و به این نظرات اهمیت دهید. اما در رابطه با این موضوع که دیگران درباره شما چه فکر می کنند و چه تصوری دارند به هیچ عنوان دارای اهمیت نیست.

حرف دیگران چرا بی اهمیت است

چرا حرف دیگران درباره شما بی اهمیت است؟ همانطور که می دانید هر فرد در زندگی نقطه نظر خاص خود را دارد و با وجود شباهت هایی که میان عقاید افراد وجود دارد تفاوت های زیادی نیز دیده می شود. در نتیجه شما نمی توانید هم عقیده و همراه با نظر بسیاری از افراد جامعه و اطرافیان خود پیش بروید و بهترین راه برای زندگی در پیش گرفتن اهداف، افکار و نظرات شخصی خودتان است.

 

  •  آرون گروپس

یک زندگی ایده آل و عالی زندگی است که در آن شما علایق خود را پیگیری می کنید و این امر در زندگی آن دسته از افرادی که به نظر دیگران اهمیت نمی دهند و فقط دوست دارند تا به مسیری که در زندگی خود در نظر دارند برسند مشاهده می کنید.

در مقابل افرادی که به حرف دیگران اهمیت می دهند نمی توانند برای خودشان زندگی کنند و در حقیقت برای اطرافیان خود زندگی می کنند. این امر می تواند تنش های زیادی را در زندگی آنها جاری کند. به عنوان مثال وجود اضطراب و استرس ناشی از همین امر است که افراد دوست دارند تا در نظر همه بهترین باشند.

حرف اطرافیان و مردم

در صورتی که نتوانند توجه دیگران را به سوی خود جلب کنند دچار بی اعتمادی نسبت به خود و اطرافیان می شوند در نتیجه به انزوا طلبی دچار می گردند.

راهکارها:

اینکه به حرف دیگران اهمیت ندهید کاری غیر ممکن و دشوار نیست و فقط نیازمند این است که شما خودتان بخواهید تاثیر این نظرات را در زندگی شخصی خود کاهش دهید.

مثبت اندیشی نیز از دیگر راهکارهای موثری است که می توان برای بی توجهی نسبت به حرفهای مردم از آن استفاده کنید. چگونه مثبت اندیش شویم راهکارهای مثبت اندیشی کدام است؟ با پاسخ دادن به این سوالات متوجه می شوید که چگونه باید دید خود را به زندگی تغییر دهید.

اهمیت نداشتن حرف دیگران

انجام دادن کارهایی که به آن علاقه دارید نیز می تواند مسیر درستی برای مقابله با ترس از حرف دیگران باشد. این کار به شما جرات و شهامت بیشتری می دهد و کمک می کند تا اعتماد به نفس خود را به دست آورید.

بالا بردن اعتماد به نفس نیز یکی دیگر از تکنیک های موثری است که موجب می شود تا حرف مردم در زندگی شما کم رنگ تر شود و آرامش بیشتری داشته باشید. در این زمینه می توانید از تکنیک های افزایش خودباوری و اعتماد به نفس استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *