دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

عجیب ترین قوانین کره شمالی که شما را شگفت زده می کنند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

کره شمالی از جمله کشورهای مهم جهان است که این روزها نقش مهم و تاثیرگذاری دارد. جالب است بدانید که قوانین کره شمالی یک سری از قوانین باور نکردنی است که در اینجا برخی از آن ها را مطالعه می کنید.

هر کشوری دارای قانون های خاص خود است که شاید در کشورهای دیگر دیده نشود اما کره شمالی از شمار کشورهایی است که با داشتن قوانین مخصوص خود به عنوان کشوری با جالب ترین قوانین شناخته شده است. از مهم ترین قوانین کره شمالی شرکت کردن صد در صدی افرار در انتخابات است همچنین قوانین دیگری در این کشور وجود دارد که جالب توجه می باشد.

  اطلاعاتی درباره قوانین کره شمالی

قوانین عجیب کره شمالی:

در کشور کره شمالی افرادی که در انتخابات شرکت نمی کند عملی غیرقانونی انجام داده اند و این قانون موجب می شود تا تمام افراد واجد شرایط کشور در انتخابات ۵ ساله ریاست جمهوری شرکت کنند که فرد رئیس جمهور می تواند تا هر مدتی در این منصب باشد.

محدود کردن کالای سرمایه ای:

جالب است بدانید که خرید و فروش تمامی کالاهای سرمایه ای که وابسته به نظام سرمایه دارای است در این کشور ممنوع می باشد.

تنبیه کردن سه نسل:

در کشور کره شمالی در صورتی که یک فرد کاری خلاف قانون انجام دهد و دولت او را شناسایی کند آن فرد و خانواده او تا سه نسل آینده باید مجازات شوند.

قوانین جنجالی کره شمالی

ممنوع بودن کتاب مقدس:

یکی از قوانین کره شمالی این است که همراه داشتن کتاب های مقدس برای افراد ممنوع است و افراد یک جامعه خدایی جز افرادخاندان سلطنتی ندارد. در صورتی که فرد نیز این قانون را زیر پا بگذارد با مجازات مرگ رو به رو است.

  •  آرون گروپس

سال ۱۰۶:

تقویم این کشور تقویم جوچی است که یک ایدئولوژی سیاسی در پشت آن قرار دارد که بر حسب تولد هر یک از رهبران این کشور است و سال ۱ در این تقویم نشان دهنده سال ۱۹۱۲ است که همزمان با تولد کیم ایل سونگ است.

مجوز اقامت در پایتخت:

افراد دارای تابعیت کره شمالی نمی توانند در هر شهر از کشور خود زندگی کنند و باید برای سکونت در پایتخت یک مجوز رسمی از دولت داشته باشند.

تماش کردن اجباری مصاحبه دولت:

در قسمت های مختلفی از شهرهای کره شمالی تلویزیون های عمومی در اختیار مردم قرار گرفته است که در صورت پخش مصاحبه های دولتی تماشای آن برای عموم اجباری است.

قوانینی در کره شمالی

مدل موی تصویبی:

جالب است بدانید در این کشور مدل موهای مشخصی مورد تصویب دولت است که ۲۸ نوع مدل مو است و تنها باید از این مدل موها استفاده کنند.

خطر برای افراد خارجی:

 در این کشور با وجود قوانین سختی که در انتظار مردم است افرادی که از اتباع دولت ها دیگر هستند با مشکلات مختلفی رو به رو می شوند. این قوانین شامل توریست ها نیز می شود.

معاف بودن رهبر بزرگ از قوانین:

از دیگر قوانین کره شمالی برای رهبرانی است که سن و سابقه بالا دارند و می توانند از قوانین سر سخت در این کشور منع شوند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *