دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آنچه باید قبل از جلسه خواستگاری مورد توجه قرار دهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

خواستگاری می تواند در نوع شروع روابط دو خانواده و آشنایی شما با همسر آینده تان تاثیر بالایی داشته باشد و به همین علت است که بیشتر افراد قبل از جلسه خواستگاری حرف ها و نحوه رفتار خود را در جلسه مرور می کنند.

همانطور که می خوانید خواستگاری نقش مهمی در آشنایی دختر و پسر دارد و سهل انگاری نسبت به این جلسات آشنایی می تواند در آینده مشکلات مهمی را برای جوانان ایجاد کند. به طور کلی یک جلسه خواستگاری به مراحل مختلفی همچون مراسم پیش از خواستگاری، خواستگاری و بعد از خواستگاری تقسیم می شود که هر یک باید به خوبی مورد تحلیل باشند.

 نکات قبل از جلسه خواستگاری

نکاتی که باید قبل از جلسه خواستگاری رعایت کنید

معمولا قبل از شروع خواستگاری شما از شب قبل با خودتان تصور می کنید که چگونه باید در مجلس خواستگاری رفتار کنید تا موجه به نظر بیایید و در مقابل نیز چه کارهایی را نباید انجام دهید که شخصیت شما را زیر سوال ببرد. این قبیل از سوالات سوالاتی هستند که قبل از خواستگاری به ذهن خطور می کنند و باید به آن ها پاسخ داده شود.

ما در اینجا چند موضوع کلی که شما باید پیش از خواستگاری رفتن به خوبی راجع به آنها فکر کنید را بیان می کنیم که به زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ظاهری، اخلاقی، تحصیلی و شغلی مربوط می شود. و در حقیقت پیش از خواستگاری باید بدانید که در هر یک از این زمینه ها چه همسری ایده آلی را برای خود مد نظر دارید. همچنین بیان می کنیم که قبل از خواستگاری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خواستگاری

وضعیت اقتصادی و فرهنگی:

داشتن شباهت فرهنگی و اقتصادی میان دو نفر عامل مهمی در تعیین خوشبختی و انتخاب درست خواهد بود. پیش از رفتن به مراسم خواستگاری باید بدانید که به لحاظ اقتصادی و فرهنگی چه فردی را مد نظر دارید و زمانی که می دانید تفاوت زیادی بین شما و همسر آینده تان وجود دارد باید بیشتر در رابطه با انتخاب خود تجدید نظر کنید.

پیش از خواستگاری باید سوالاتی که در این زمینه برای شما دارای اهمیت است را جمع آوری کنید تا از طریق پرسیدن این سوالات بتوانید به معیارهای مناسبی دست پیدا کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ظاهر فرد:

یکی دیگر از مسائلی که شما باید پیش از مجلس خواستگاری بر روی آن فکر کنید ظاهر فردی است که به عنوان همسر آینده خود قرار است انتخاب کنید ممکن است برای برخی از افراد ظاهر معیار با اهمیتی نباشد اما در مقابل برای برخی دیگر عامل تعیین کننده ای باشد.

شما بادی خود را در یکی از این دو دسته یا حتی در حد واسط آن قرار دهید و از این طریق معیارهای خود را برای انتخاب و گزینش همسر انتخاب کنید.

آشنایی قبل از خواستگاری

ویژگی های عاطفی:

شما فردی منطقی یا احساسی هستید؟ دوست دارید همسر آینده شما رفتاری منطقی یا احساسی داشته باشد؟ این دسته از سوالات می تواند در تعیین ویژگی عاطفی برای خود شما و فرد مقابلتان دارای اهمیت باشد.

از این طریق شما متوجه می شوید که فردی را که به عنوان شریک زندگی خود انتخاب خواهید کرد به لحاظ عاطفی باید دارای چه ویژگی هایی باشد. توجه داشته باشید که تفاهم داشتن در این مورد می تواند پایه ای برای ایجاد تفاهمات دیگر باشد.

پیش از جلسه خواستگاری سوالات مرتبط با این موضوع را گردآوری کنید و از سوالات کلیدی تر برای تفهیم ویژگی عاطفی فرد مقابل خود استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از فرد بپرسید که در هنگام عصبانیت یا دعوا چه کارهایی انجام می دهید.

اهمیت قبل از خواستگاری

ویژگی های اخلاقی:

ارزش هایی که هر یک از افراد ر جنبه های اخلاقی و مذهبی برای خود دارند متفاوت است و شما باید از میزان این تفاوت ها آگاه باشید. زیرا این دسته از عوامل در تعیین خوشبختی شما تاثیرگذار هستند و زوج هایی که به لحاظ اخلاقی و اعتقادات مذهبی به یکدیگر نزدیک هستند راحت تر موضوعات را درک می کنند.

توجه داشته باشید که شما نمی توانید تغییری در فرد مقابل خود ایجاد کنید و اگر با این تصور پیش می روید که بعد از ازدواج او را تغییر خواهید داد کاری بسیار اشتباه انجام می دهید.

شغل و تحصیل:

از دیگر معیارهایی که قبل از مراسم خواستگاری باید به خوبی راجع به آن فکر کنید این است که دیدگاه شما نسبت به میزان تحصیل و شغل همسر چگونه است و آیا با تحصیل کردن و شاغل بودن او مشکلی ندارید؟

پیش از جلسه خواستگاری

رعایت نکات مهم در خواستگاری

در جلسات خواستگاری، کنترل لحن از اهمیت زیادی برخوردار است؛ از تحقیر, پرخاش و لحن طلبکارانه خودداری کنید، به خاطر داشته باشید که شخصیت شما در این جلسات برسی خواهد شد، بنابراین به آسانی با یک اشتباه می توانید دید طرف مقابل تان را نسبت به خود دچار اشتباه کرده و وی شما را شخصیتی نه چندان قابل اعتماد و قابل اطمینان تصور خواهد کرد، حال می بینید که همین اشتباه ساده می تواند آینده ازدواج تان را به خطر اندازد.

صداقت نکته مهم دیگر در همه جلسات خواستگاری است، بنابراین از شاخ و برگ دادن به مسائل غیر ضروری خودداری کنید و هیچ چیز را بزرگ نشان ندهید، تمام اولیت ها و خطر قرمز های خود را صادقانه بگویید و از دروغ گفتن دوری کنید.

داشتن اطلاعات در مورد نوع مراسم خواستگاری، شیوه پذیرایی آن و سوال ها و مسائلی که در این مراسم عنوان می شود، قطعا آمادگی شما را برای شرکت در آن افزایش می دهد؛ به یاد داشته باشید که جنگ اول به از صلح آخر است، از این رو برای داشتن آرامش در زندگی آینده خود, مسائلی را که برایتان اهمیت دارد، در جلسات خواستگاری مطرح کرده و نظر طرف مقابلتان را جویا شوید، زیرا دستیابی به ازدواج موفق، نتیجه آگاهی و اطلاعات شما خواهد بود. همانطور که گفتیم؛ رعایت ادب, احترام, صمیمیت و حفظ شأن اشخاص در جلسات خواستگاری مساله مهمی است که توسط همه افراد حاضر در مجلس خواستگاری باید رعایت شود.

قبل از جلسات خواستگاری

معمولا در اولین جلسه خواستگاری سوال مستقیمی در رابطه با ازدواج دختر و پسر پرسیده نخواهد شد، بلکه اغلب شناخت اولیه ای به شکل غیرمستقیم به وجود می آید، در این مراسم, خانواده ها تصمیم می گیرند تا برای جلسه دوم قرار خواستگاری را بگذارند یا خیر، از جمله نکاتی که درباره شب خواستگاری باید بدانید؛ روانشناسی خواستگاری است که نوع برخورد, میزان صمیمیت و زبان بدن افراد اطلاعات خوبی درباره آنها به شما خواهد داد، نوع بیان در خواستگاری نیز نکته کلیدی بوده که تعیین کننده نتیجه آن می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *