دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش ساخت چراغ مطالعه شیک و کاربردی در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۲۰ دی ۱۳۹۷
  • ۰

در این مطلب آموزش ساخت چراغ مطالعه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از ساخت این وسیله پرکاربرد در منزل نهایت لذت را ببرید.

چراغ های مطالعه از انواع وسایل کاربردی محسوب می شوند و شما می توانید این نوع چراغ ها را در منزل با طرح های مختلف بسازید. برای ساختن چراغ مطالعه ابتدا باید وسایل مورد نیاز را تهیه نمایید سپس با طی کردن چند مرحله ساده چراغی زیبا و کاربردی را به راحتی بسازید.

آموزش ساخت چراغ مطالعه

برای ساختن چراغ مطالعه به صرف هزینه کمتری نیاز دارید بنابراین بهتر است با توجه مراحلی که در ادامه این مطلب ذکر می شود چراغ مطالعه شیک و کاربردی را در منزل بسازید. در مطالب قبلی آموزش ساخت باربیکیو، آموزش ساخت دریم کچر و آموزش ساخت عینک سه بعدی را مشاهده کردید در ادامه این مطلب با نحوه ساختن چراغ مطالعه آشنا خواهید شد.

چراغ مطالعه زیبا و شیک

وسایل لازم

  • پیچ دندانه دار M3 دوزاده میلیمتریپیچ
  • جای مهره M3 فلزیآموزش ساخت چراغ مطالعه
  • میله برنجی
  • پخش کننده نور
  • چراغ LED ده تایی به همراه ریموت کنترلچراغ ال ای دی
  • چسب قطره ای
  • دریل
  • گیره
  • برس سنباده
  • چکش کوچک
  • دم باریک
  • هویه
  • مشعل کوچک
  • قاب عینک چوبی که بهتر است از جنس بامبو تهیه شود.

چراغ مطالعه

نحوه ساختن چراغ مطالعه

۱. برای ساختن چراغ های مطالعه ابتدا باید جای مهره ها را به کمک دریل سوراخ کنید که برای دریل کردن از سایز M3 استفاده شده است ولی شما می توانید از اندازه های بزرگ استفاده نمایید که در این صورت باید توجه داشته باشید که اندازه پیچ و مهره ها باید یکسان باشند.

دریل کردن قاب عینک
۲. جای سوراخ اولی را روی جعبه عینک نشانه گذاری کنید و از فاصله ۴ سانتی متری از درب جعبه شروع به دریل کاری کنید در صورت تمایل می توانید این سوراخ را مقداری پایین تر ایجاد کنید و اندازه سوراخ نیز باید مقداری کوچک تر از اندازه مهره باشد.

ساختن سر چراغ مطالعه
۳. سوراخ بعدی را هم در مقابل این سوراخ با کمک دریل ایجاد کنید و برای دریل کردن به فاصله سوراخ از درب جعبه دقت داشته باشید و جای سوراخ را نشانه گذاری کنید و با کمک مته ای مناسب آن را دریل نمایید.
۴. دو سوراخ نیز روی در جعبه دریل کنید که این دو سوراخ دقیقا باید با سوراخ های روی بدنه در یک راستا قرار بگیرند توجه داشته باشید که اگر در این مرحله از ساختن چراغ مطالعه اندازه گیری ها را با دقت بیشتری انجام دهید در مراحل بعد دچار مشکل نمی شوید.

  •  آرون گروپس

ساخت چراغ مطالعه
۵. بعد از اینکه سوراخ ها را دریل کردید نوبت به افزودن مهره ها است که باید مهره ها را درون سوراخ ها قرار دهید که اگر لازم بود باید از چکش استفاده نمایید و از قسمت داخلی نیز چسب قطره ای بزنید.

مدل های چراغ مطالعه
۶. اگر در ساختن چراغ مطالعه از چراغ دیگری استفاده می کنید روش کار در این مرحله مقداری متفاوت است بنابراین بهتر است راهنمایی که همراه چراغ ال ای دی وجود دارد را با دقت بیشتری بخوانید.
۷. ابتدا پیچ هایی را که برد مدار را به قاب متصل می کنند باز نمایید تا برد از مدار جدا شود.

چراغ LED
۸. باتری ها را اضافه نمایید سپس باتری را درون قاب عینک قرار دهید و مدار LED را نیز روی قسمت داخلی درب جعبه قرار دهید و محکم کنید. اگر مدار درون جعبه عینک شل باشد باید از سیم منعطف همراه چراغ برای محکم کردن مدار استفاده نمایید.

مراحل ساختن چراغ مطالعه
۹. بعد از وصل کردن مدار چراغ LED درب جعبه را ببندید توجه داشته باشید که اگر لبه های مدار از قسمت در جعبه بیرون زده است باید ابتدا قسمت اضافی را با کمک ماژیک نشانه گذاری کنید سپس با کمک درمل یا ابزاری مشابه قسمت علامت زده شده را جدا کنید.

ساختن چراغ مطالعه

ساختن چراغ مطالعه
۱۰. اگر تمایل ندارید نور چراغ را پخش نمایید از انجام این مرحله صرف نظر نمایید. توجه داشته باشید که افزودن پخش کننده باعث می شود که نور مستقیم نتاید و چشم هایتان را خسته نکند و اگر تمایل ندارید از پخش کننده استفاده نمایید بهتر است از قاب چراغ که در مراحل قبلی جدا کرده اید استفاده نمایید زیرا این قاب نیز کار پخش کنندگی را انجام می دهد.
۱۱. ابتدا یک در نیمه شفاف و به شکل نیم کره پیدا کنید سپس اندازه در را با اندازه جعبه عینک و برد چراغ چک کنید اگر در بزرگ تر یا کوچک تر بود آن را اصلاح نمایید و در صورت بزرگ بودن در از چسب و در صورت کوچک بودن از سنباده استفاده نمایید.

پخش کننده چراغ مطالعه در چراغ مطالعه
۱۲. بعد از تنظیم کردن اندازه پخش کننده باید آن را به کمک چسب قطره ای در سر جایش بچسبانید سپس با کمک گوش پاک کن قسمت های اضافی چسب را پاک نمایید.

نحوه ساخت پخش کننده برای چراغ مطالعه
۱۳. بعد از خشک شدن چسب، چراغ مطالعه را چک نمایید و از کار کردن آن مطمئن شوید.
۱۴. توجه داشته باشید که اگر همه قطعات فلزی به کار برده شده در ساختن چراغ مطالعه برنجی باشند بهتر است زیرا طرح چراغ به صورت یکدست می شود همچنین رنگ قطعه های فلزی با جعبه عینک ست می شود.
۱۵. در این مرحله یکی از پیچ ها را درون گیره قرار دهید توجه داشته باشید که بهتر است ابتدا پیچ را درون مهره قرار دهید سپس هر دو را درون گیره قرار دهید و پیچ را با کمک یک مشعل کوچک به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه گرم نمایید و برس سنباده را روی سر پیچ ها بکشید تا رنگ آن ها به صورت کامل برنجی شود و این کار را برای هر ۴ پیچ تکرار نمایید.

سمباده کردن پیچ های چراغ مطالعه چراغ مطالعه
۱۶. بازوها یا پایه ها با کمک میله برنجی ساخته می شوند و از عوامل تحرک چراغ مطالعه هستند.
۱۷. یک تکه میله برنجی بردارید و خمیدگی ۱۸۰ درجه ای را در آن ایجاد نمایید و برای ایجاد کردن این خمیدگی از دم باریک استفاده نمایید.

نحوه ساخت چراغ مطالعه

۱۸. در این مرحله از ساختن چراغ مطالعه خمیدگی ایجاد شده را روی یکی از پیچ های روی در جعبه قرار دهید تا اندازه بازوها مشخص شود و در جعبه را باز کنید و آن را در زوایه دلخواه خود قرار دهید تا جای خمیدگی بعدی نیز مشخص شود.

نصب میله برنجی روی قاب عینک
۱۹. خمیدگی بعدی را هم روی جایی که علامت زده اید ایجاد نمایید سپس قسمت میله را کوتاه نمایید تا به سر دیگر آن برسید و با کمی شار و مشعلی کوچک دو سر میله برنجی را به یکدیگر وصل نمایید.
۲۰. این مراحل را تکرار نمایید و بازوی دوم چراغ مطالعه را نیز بسازید.
۲۱. پیچ ها را از روی جعبه باز نمایید و بازوها را در سر جای خود قرار دهید و پیچ ها را دوباره ببندید.

چراغ مطالعه
۲۲. در ادامه پیچ ها را کمی شل نمایید و بازوها را به صورت آرام بالا بکشید تا درب جعبه باز شود سپس زاویه چراغ مطالعه را تنظیم نمایید و پیچ ها را سفت کنید سپس چراغ مطالعه را با کمک ریموت کنترل روشن نمایید و از نور زیبایی چراغ مطالعه نهایت لذت را ببرید.

چراغ مطالعه
۲۳. اگر قادر نیستید که سر چراغ مطالعه را جلو بکشید وزنه ای به کف جعبه بچسبانید تا تعادل چراغ حفظ شود و از فضای داخلی چراغ مطالعه نیز به عنوان جا قلمی استفاده نمایید.

چراغ مطالعه با نور قرمز

در این مطلب با نحوه ساخت چراغ مطالعه آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید چراغ مطالعه را به سادگی در منزل بسازید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *