دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چرا زنان بیش از گذشته به همسرانشان خیانت می کنند؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

به طور معمول مردان بیش از زنان به همسران خود خیانت می کنند اما تحقیقات در سال های اخیر رشد بالای خیانت زنان به همسرانشان را نشان می دهد. 

موسسه Coffee and Company پژوهش هایی را بر روی ۳۰۰۰ شرکت کننده انجام داده و در این میان ۲۰ درصد آن ها به خیانت خود علیه شوهران اعتراف کرده اند.

انتقام گرفتن

گاهی اوقات خانم ها برای انتقام به همسر خود خیانت می کنند. این حربه زنانه بر خلاف میل باطنی آنان انجام می شود. یعنی فرد به شوهر خود مورد خیانت قرار گرفتن را نشان می دهد.

بنی ویل در این باره گفته است:

” مردها به اندازه زنان احساساتی نیستند بنابراین در اکثر مواقع درد و رنج ناشی از خیانت همسر را درک نمی کنند، مگر اینکه خودشان طعم آن را بچشند.”

زنان در این گونه خیانت ها به دنبال برقرار کردن شرایط مساوی با همسران خود می باشند. چون دیگر مطمئن هستند که وفاداری آنان تاکنون اعتباری نداشته است.

بی توجهی همسر

زنان با بی تفاوتی و نادیده گرفته شدن توسط همسر ممکن است خیانت کنند. روث هوستون در این باره گفته است:

” اکثر زنان ابتدا سعی می کنند به همسرشان بفهمانند که مشکلی وجود دارد و چیزی آنها را ناراحت کرده است.  اما اگر شوهر متوجه این اشارات غیرمستقیم نشود، به همسر خود بی اعتنایی کند یا گلایه های او را جدی نگیرد، زن به خیانت روی می آورد چون احساس می کند راه دیگری نمانده است.”

  •  آرون گروپس

کمبود محبت و حس عدم امنیت

زنان نیاز به دوست داشته شدن دارند و تمایل دارند مورد قدردانی، توجه و تشکر قرار بگیرند. خیانت در پی قدر نشناسی، عدم توجه و … از سوی زنان انجام می شود. در چنین روابط ناگواری متاسفانه زنان به سمت مردانی می روند که قدرت بیان خوبی در تعریف، تمجید، تحسین و ابراز علاقه دارند.

” زنان دوست دارند همیشه به چشم همسرشان خاص و فوق العاده باشند و تشنگی و عشق او را احساس کنند.

بازگشت به روابط قبلی

میرز در این رابطه بیان کرده است:

 ” بازگشت به روابط قبلی راهی آسان برای یافتن کسی است که بتواند کمبودهای زندگی زنان را برای مدتی کوتاه جبران کند. البته این راه حل بسیار مقطعی است و نمی تواند تاثیر ماندگاری داشته باشد. البته آنچه زنان می خواهند شخص قبلی نیست بلکه یا احساساتی است که در رابطه قبلی تجربه کرده اند و یا دیدی است که در آن زمان نسبت به خود داشته اند.”

به عقیده ویل ” بازگشت به روابط گذشته باعث می شود زنان احساس جوانی، سرزندگی و جذابیت کنند. “

علت خیانت زنان به همسرانشان

به وجود آمدن روابطی یکنواخت و کسل کننده

زمانی که عشق در وجود زوجین خاموش می شود و رابطه ها حرارت روزهای اول را ندارند، ممکن است خیانت به وجود آید. بومن کارشناس خانواده در این باره گفته است:
روزهای اول یک رابطه زمانی هستند که احساس می کنید انتخاب شده اید و مورد توجه و علاقه هستید. اما در مورد روابط طولانی قضیه کاملاً متفاوت است چون دیگر هورمون هایی که در اوایل رابطه با دیدن طرف مقابل در بدنتان ترشح می شد کمتر شده اند.
البته تکنیک های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. برای مبارزه با این مشکل تکنیک ابراز علاقه را امتحان کنید. ویل درباره این موضوع گفته است:
” نکته جالب اینکه عدم وجود اختلاف و مشاجره همیشه نشان خوبی نیست. دعوا و جدل گاهی عشق ما را بیشتر می کند. آمار نشان می دهد زوج هایی که همیشه رابطه ای آرام و بدون تنش دارند بیشتر در معرض خطر خیانت و بی وفایی هستند.”

اضطراب ناشی از خیانت همسر

اکثر خانم ها معتقدند بی وفایی بخشی از وجود یک مرد است. ضمن اینکه در این رابطه استرس دارند و برای کاهش این استرس یک روابط مخفیانه را شروع می کنند.

روابط زناشویی سرد

بسیاری از زوجین پس از زندگی طولانی مدت از سردی و یکنواختی روابط گله می کنند. در سال ۲۰۱۰ در طی تحقیقی بیش از ۸۱ درصد زنان از رابطه جنسی خود رضایت نداشتند و آن را سرد، یکنواخت و غیر قابل پیش بینی می دانستند. میر در این باره گفته است:
گاهی زنان برای ایجاد تنوع و تجربه های جدید  مرتکب خیانت و بی وفایی می شوند.

عدم تفاهم

اگر کسی با همسر خود نقاط مشترک کمی داشته باشد، احتمالاً برای انجام علایق و تفریحات باید تنها شدن را تجربه کند. البته این موضوع مورد پسند بسیاری از خانم ها نمی باشد. هوستون در این باره می گوید:

 ” بعضی از زنان برای مبارزه با احساس تنهایی و خلاء  به بی وفایی روی می آورند. “

بیماری

زنی که به سرطان سینه مبتلا شده، دچار دیدی متفاوتی به دنیا خواهد بود. بومن در این باره گفته است که:

بدتر اینکه این زنان ممکن است احساس کنند  درست زمانی که بیش از همیشه به شوهرانشان نیاز داشته اند تنها مانده اند و دیگر مورد توجه شوهرانشان نیستند. احساسات این زنان آسیب پذیر می  شود و برای جبران این کمبودها و احساسات منفی به خیانت روی می آورند. این احتمال هم وجود دارد که احساس کنند زمان زیادی برایشان باقی نمانده و باید از زمانی که دارند بیشترین استفاده را بکنند.

ماجراجویی

بعضی از زنان برای تنوع و ایجاد هیجان در زندگی چنین کاری را انجام می دهند. هوستون در این باره گفته است:

” زنان همچنین به دنبال کمی هیجان و سرگرمی در زندگی هستند . بسیاری از این زنان تنها به کمی محبت و توجه نیاز دارند. زنی که در زندگی زناشویی خود از شادی و هیجان و تنوع کافی برخوردار باشد و رابطه ای گرم و صمیمی با شوهر خود داشته باشد هرگز خیانت نمی کند.”

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *