دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

باورهای اشتباه در مورد از بین بردن شپش کودکان که باید بدانید!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۹ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

درمان شپش سر به روش خانگی امکان پذیر است اما بهترین روش برای درمان آن مراجعه به پزشک متخصص می باشد. چون در این صورت زودتر نتیجه خواهید گرفت. 

متاسفانه برای درمان شپش سر کودکان از روش های شیمیایی و غلط استفاده می شود. در ادامه این مطلب، باورهای اشتباه و البته مضر برای درمان شپش سر را ارائه کرده ایم. 

شپش با رعایت نکردن بهداشت رشد می کند

این یک باور غلط و اشتباه درباره تکثیر و رشد شپش می باشد. زمانی که شپش به موها وارد می شود، فرقی نمی کند فرد موهای تمیز یا کثیفی داشته باشد. حتی خشکی یا خیسی مو نیز برای آن ها اهمیتی ندارد.

شپش ناقل بیماری است

شپش ها ناقل بیماری نیستند و شما باید در حین مبتلا شدن کودک به شپش، تمام تمرکز خود را بر روی درمان بگذارید. پوست سر به دلیل خارش در این دوران ملتهب می شود اما این موجودات منتقل کننده بیماری نمی باشند.

باورهای اشتباه برای از بین بردن شپش

شپش ها پرواز می کنند

شپش ها از روی موی فردی نمی توانند پرواز کنند و بر روی موهای کسی دیگر بنشینند. سرعت حرکت بالایی دارند. بهتر است با فرد مبتلا به شپش خیلی تماس نداشته باشید.

شپش ها شنا می کنند

عده ای گمان می کنند این موجودات در داخل استخرها هستند و در آب زنده می مانند. اصول بهداشتی برای استفاده از استخر ضروری است اما این موجودات در آب نیستند. بهتر است در چنین مکان هایی از شانه، حوله و وسایل شخصی دیگران استفاده نکنید. ضمن اینکه بدن خود را بعد از شنا به خوبی بشویید.

حیوانات خانگی شپش منتقل می کنند

حیوانات خانگی در انتقال این موجودات به کودکان نقشی ندارند. شپش از راه انسان منتقل می شود. بیشتر کودکان در مدرسه و از همکلاسی خود شپش می گیرند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

باورهای اشتباه برای از بین بردن شپش

رنگ کردن راه مناسبی برای از بین بردن شپش در کودکان است

استفاده از اکسیدان، دکلره و رنگ مو برای از بین بردن شپش سر کودکان موفقیت آمیز نیست. این موضوع منجر به بروز مشکلات ریوی و پوستی برای کودکان می شود.

پس برای از بین بردن شپش از روش های شیمیایی کمک نگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *