دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نوشیدن قهوه و چای دلیل ژنتیکی دارد!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

گرایش به خوردن چای و قهوه نیز با مسائل ژنتیکی پیوند می یابد. افراد زیادی در اول صبح تمایل دارند روز خود را با چای یا قهوه شروع کنند. 

مطالعات نشان داده که ژن ها تاثیر زیادی بر تمایل فرد به طعم ها دارند. به عنوان مثال بعضی از افراد به طعم های تلخ گرایش دارند. بر اساس این ژن ها، میزان درک فرد از طعم تلخ متفاوت است.

کافئین ماده ای تلخ در چای و قهوه می باشد. در قهوه علاوه بر کافئین ماده ای دیگر به نام کینین وجود دارد. در پژوهشی مشخص شده که ژن هایی در بدن برای درک مزه های تلخی چون کافئین، کینین و پروپیل تیوراستیل به کار می روند.
این ژن ها بر میزان خوردن چای یا قهوه تاثیر می گذارند. نقش هضم کنندگی کافئین باعث توجه ویژه ای به آن شده و به همین خاطر افراد بسیاری از آن بهره مند می شوند.
دلیل ژنتیکی نوشیدن قهوه و چای
برای تاثیر این ژن ها روی مصرف چای و قهوه از روش تصادفی سازی مندلی برای مقایسه مصرف قهوه و چایی بین دو گروه که ژن های طعم تلخی را دارا بودند و گروهی که فاقد آن ها بودند، انجام شد.

نتایج کلی از این مطالعه نشان می دهد که افراد متناسب با درکی که از طعم تلخ دارند، تمایل به نوشیدنی های تلخ پیدا می کنند. البته این موضوع مختص به نوشیدنی نیست و احتمالاً در سایر مواد خوراکی نیز دیده می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *