دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با شرایط مختلف مهاجرت به تاجیکستان و اصولی که باید بدانید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

تاجیکستان از کشورهای آسای مرکزی است و با فروپاشی جماهیر شوروی توانست به حکومتی مستقل تبدیل شود و به دلیل همسایگی با مرزهای ایران بسیاری از مهاجران قصد مهاجرت به تاجیکستان را دارند.

کشور تاجیکستان به لحاظ جغرافیایی با مرزهای افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان و چین هم مرز است و بیشتر مهاجران در این کشور از کشورهای همسایه هستند و از سوی دیگر به دلیل تشابهات فرهنگی این ملت با ایرانیان مقصد مهاجران ایرانی است. مهاجرت به تاجیکستان مانند هر کشور دیگری نیازمند دریافت ویزا و در نهایت حق اقامت است این مهاجرت دارای شکل های گوناگون است و به روش های مختلفی نیز صورت می گیرد. دریافت ویزای تاجیکستان

مهاجرت به تاجیکستان:

همانطور که می دانید برای گرفتن اقامت هر کشوری باید از راه های قاونی و شیوه های درست مربوط به این کار اقدام کنید برای هجرت به تاجیکستان نیز شما می توانید از مجرای قانونی به راحتی ویزای این کشور را دریافت کنید. ویزای کاری، ویزای ازدواج و ویزای تحصیلی از جمله روش های هجرت به کشور تاجیکستان و دزیافت ویزای این کشور است.

در میان انواع ویزا، ویزای توریستی از جمله ویزاهایی است که می توانید برای مهاجرت به تاجیکستان از آن استفاده کنید و آن را به راحتی دریافت کنید و با اقدام الکترونیکی صرف مدت چند روز ویزای شما بررسی و تحویل داده می شود با دریافت این ویزا شما می توانید به مدت ۴۵ روز در خاک این کشور اقامت داشته باشید و با تمام شدن مهلت اعتبار ویزا قابل تمدید نخواهد بود.

شرایط مهاجرت به تاجیکستان

مهاجرت تحصیلی:

این ویزا برای دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیل صادر می شود و پذیرش آن برای تمام کشورها آزاد است در این کشو.ر برای داشنجویانی که قادر به پرداخت هزینه های خود نیستند در سال ۵۰۰۰ دلار داده می شود و در مدارج بالاتر برای دانشجویان دکتری این هزینه کمکی به بالای ۱۰۰۰۰ دلار می رسد.

در این کشور برای داشتن یک زندگی دانشجویی آرام هزینه هایی نزدیک به هزینه های ایران دارید و میانگین اجراه مسکن ۴۰۰ دلار و هزینه خوابگاه نیز ۲۰۰ دلار است.

مهاجرت با ازدواج:

از دیگر روش های هجرت به تاجیکستان هجرت از طریق ازدواج است که فردی که با اتباع تاجیکستانی ازدواج کرده است می تواند از طریق همسرش ویزای اقامت این کشور را دریافت کند. پذیرش این ویزا زمانی ممکن است که فرد ثابت کند توانایی مالی برای حمایت همسرش را دارد و مدارک لازم برای اثبات ازدواج را ارائه دهند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مهاجرت کردن به تاجیکستان

مهاجرت کاری:

هجرت کاری به کشور تاجیکستان به شکل های مختلفی است و فرد می تواند با استفاده از درخواست همکاری از سوی کارآفرین های تاجیکی اقدام به دریافت ویزا نماید همچنین فرد می تواند با کارآفرینی در این کشور ویزای اقامت دریافت کند. برای دریافت ویزای کاری فرد باید دارای حرفه و تخصصی خاص باشد.

همچنین فرد از طریق سرمایه گذاری مالی در بخش های مختلف و سود ده در گرجستان می تواند به این کشور سفر کند و از این طریق اقامت خود را پیگیری کند.

دریافت تابعیت تاجیکستان:

برای دریافت تابعیت کشور تاجیکستان می توانید از طریق تولد فرزند خود، استرداد تابعیت، ملیت تاجیکی، پذیرش ملیت و از طریق پدر و مادر خود اقدام به دریافت تابعیت این کشور کنید.

گرفتن اقامت تاجیکستان از طریق سرمایه گذاری روش راحتی است که شما می توانید از طریق اثبات حمایت مالی و استطاعت مالی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف به این نوع مهاجرت اقدام کنید.

سفر به تاجیکستان

میزان رضایت مهاجران از تاجیکستان

این میزان رضایت را می توان در سه بخش خدمات، اقتصاد و رفاه مورد ارزیابی قرار داد، حال افرادی که برای کار وارد تاجیکستان می شوند از لحاظ مهارتی در وضعیت خوبی می باشند و در این راستا رضایت بیش از ۷۰ درصد دیده می شود، به طور کلی در مسیر کاری در رده سنی بین ۱۸ تا ۳۵ سال رضایت خوبی وجود دارد و فضای شغلی خوبی برای جوانان در این کشور وجود دارد، حال اگر فرد به لحاظ مهارتی در وضعیت خوبی به سر نبرد، ممکن است وضعیت شغلی برای وی با رضایت خوبی همراه نباشد.

کشور تاجیکستان از نظر خدمات شهری در طی این سالها بهتر عمل کرده است و دولت تلاش کرده است تا وضعیت خدماتی این کشور را به نسبت سال های قبل بهتر نماید و در این زمینه دسته بندی هایی وجود دارد.

خدمات شهری در کشور تاجیکستان دارای رده بندی های مشخصی است، اما هنوز آنطور که باید وضعیت خدمات شهری در این کشور رشد نداشته است و نیازمند هزینه های زیادی می باشد، وضعیت خدمات شهری تاجیکستان از سوی دولت مشخص می شود و اقامت در آنجا از طریق اجاره خانه انجام نمی گیرد.

هجرت به تاجیکستان

بخش بعدی شامل رفاه است که مردم این کشور از رفاه خود رضایت دارند و این رفاه از نظر وضعیت خرید اقلام، خرید محصولات غذایی و نیز برخی از محصولات که دارای شرایط ویژه ای هستند در تاجیکستان دارای قیمت مناسب و ارزان می باشند، از این رو رفاه زندگی در این کشور خوب بوده و دولت سعی می کند تا وضعیت اقتصادی دقیقی را در زمینه رفاه مدنظر قرار دهد.

به طور کلی رفاه اقتصادی در تاجیکستان بر اساس سبک زندگی افراد تغییر کرده و سیستم های زندگی در این کشور دارای دسته بندی های زیادی است، کسانی که به دنبال خرید خانه در تاجیکستان بوده و قصد اخذ اقامت آنجا را دارند نیز از انتخاب شان رضایت دارند. شرایط هجرت به تاجیکستان از سوی سازمان مربوط به این کار در تاجیکستان در سالهای پیش رو از نظر جنبه سرمایگذاری بهتر دیده می شود.

در پایان ضمن سپاسگزاری از همرایتان، امیدواریم مطالعه این بخش برای شما سودمند بوده باشد، در صورت تمایل برای آشنایی با شرایط مهاجرت به مالزی و چگونگی دریافت ویزای کانادا می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *