دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین مکان های دیدنی آبادان که در سفر به این شهر زیبا نباید از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

آبادان از شهرهای تماشایی در استان خوزستان است این شهر با برخورداری از جاذبه های توریستی بی نظیر میزبان بسیاری از گردشگران است و مکان های دیدنی آبادان به همین جهت شناخته شده است.

آبادان یک شهر بندری است و به همین لحاظ است که از نظر تجاری و توریستی حائز اهمیت می باشد این شهر که در رده شهرهای گردشگری ایران قرار دارد شامل جاذبه های متنوع و مختلفی است که برخی از آنها جنبه تاریخی برای گردشگران دارند. برای آشنایی با برخی مکان های دیدنی آبادان در ادامه همراه ما شوید.

با مکان های دیدنی آبادان بیشتر آشنا شوید

در آبادان از بازارهای شلوغ محلی تا دیدنی های اطراف شهر هر یک دارای جاذبه ای خاص برای گردشگران است که بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

چشم اندازی از آبادان

آرامگاه ارامنه :

این آرامگاه که متعلق به ارامنه ساکن در آبادان می باشد در منطقه شطیط و در بالاتر از اروند رود قرار دارد وجود سنگ قبرها با نوشته های ارمنی برای بازدیدکنندگان این منطقه بسیار جالب است.

مناطق توریستی آبادان

سینما نفت:

این جاذبه که از مکان های گردشگری آبادان با جنبه فرهنگی است دارای اهمیت بالایی است بنای اصلی این ساختمان بعد از جنگ جهانی دوم برپا شده است.

معماری و چشم اندازی از آبادان

  •  آرون گروپس

روستای شلحه:

روستای زیبای شلحه امام حسن عسگری در فاصله ۵ کیلومتری از آبادان واقع شده است و دارای چشم اندازی زیبا از آبادان است که به خوبی انی شهر را با نخلستان های عظیم آن نشان می دهد. در این روستا بازدید کنندگان می توانند از برخی آثار تاریخی نیز دیدن کنند.

جاذبه ها و مکان های دیدنی آبادان

کلیسای سورت گاراپت :

بنای این کلسیای تاریخی که در زمان جنگ آسیب دیده بود مجدد بازسازی شده است و اکنون در این کلیسا مراسم مختلفی برای صاحبان ادیان آن برگزار می گردد.

مناطق تاریخی آبادان

مسجد رنگونی ها :

مسجد زیبای رنگونی ها در کنار اروند رود قرار دارد و برای مهاجران رنگون در این منطقه بنا شده است معماری این مسجد که به سبک هندی بسیار جالب و دیدنی است.

مسجد آبادان

آرامگاه سید عباس:

این آرامگاه در شهر آبادان دارای اهمیت بالایی است و بیشتر مراسم های مذهبی در این آرامگاه برگزار می گردد. این آرامگاه که متعلق به سید عباس از افراد بزرگ آبادان بوده است می باشد.

دیدنی های زیبای آبادان

بازار مرکزی:

این بازار که در رو به روی بازار ماهی فروش ها قرار دارد محل مناسبی برای عرضه و خرید کیف و کفش های شیک و مناسب است و دارای اجناسی مناسب می باشد. این بازار از مکان های دیدنی آبادان است که بسیار دیدنی است.

آبادان و جاذبه های گردشگری

موزه هنر معاصر :

این موزه نیز به وسیله ستاد بازسازی مورد مرمت قرار گرفته است و توسط وزارت فرهنگ و ارشاد نگهداری می شود در این موزه بخش های مختلفی مانند آمفی تئاتر، کتاب فروشی نفیس و گالری زیبا وجود دارد.

دیدنی های شناخته شده آبادان

پل کابلی امام رضا:

این پل که محلی برای قدم زدن گردشگران منطقه است در کوی فرهنگیان قرار دارد و از اولین پل هایی است که در خشکی احداث شده است و در جهان شناخته شده است.

دیدنی های مهم آبادان

موزه آبادان:

اما موزه آبادان از دیگر جاذبه های ارزشمند فرهنگی در شهر زیبای آبادان است و دارای معماری بی نظیر و اصیل ایرانی می باشد. این بنا که گنبدی شکل است دارای آثار ارزشمندی از دوران قاجار می باشد.

مناطق فرهنگی آبادان

مقام خضر نبی :

این زیارتگاه که در هفت کیلومتری شرق آبادان در میان رودخانه اروند و بهمنشیر واقع شده است، دارای بقعه ای با رنگ های سفید و سبز است و بازدید و زیارت از این مکان مذهبی برای عموم اعم از افراد خاص و عام آزاد می باشد، ساخت بنای این زیارتگاه مربوط به سال ۹۲۰ هجری قمری بوده و به قدمگاه حضرت خضر یا مقام خضر نبی شهرت دارد.

جاهای دیدنی آبادان

موزه تنوع زیستی :

این موزه در فاصله ۱۰ کیلومتری جاده قفاص قرار گرفته است و دارای مجموعه ای بیش از ۲۱ خزنده و دوزیست، ۱۲ نمونه ماهیان آب شور و شیرین، ۱۵۲ کبوتر و انواع صدف های دریاهای ایران می باشد.

تصاویر مکان های دیدنی آبادان

بازار ته لنجی :

بازار ته لنجی از جمله بازار های دیدنی آبادان می باشد، در این بازار می توانید به محصولی که می خواهید با قیمت مناسب دسترسی پیدا کنید، از آنجا که محصولات این بازار به وسیله کارگر های لنج ها و ملوانان وارد کشور می شوند، بنابراین تعرفه های گمرکی به آنها تعلق نمی گیرد و قیمت آنها نیز مناسب می باشد.

بازار ته لنجی در خیابان امام خمینی آبادان قرار دارد و در این خیابان, کالاهای ته لنجی هم در مغازه ها یافت می شود و هم در بساط دستفروش ها.

مکانهای دیدنی آبادان

محله بریم :

این منطقه محل زندگی بزرگان شرکت نفت و در واقع تافته جدا بافته می باشد، این شهرک ویلایی از مکان های گردشگری آبادان است, اما به دلیل عدم وجود نگهبانی، تردد شبانه غیر بومی در آنجا ممنوع است.

جالب است بدانید که در این منطقه, تمام سیم کشی ها و کولر هایش به شکل زیر زمینی می باشد و خدمات و تمام تعمیرات توسط شرکت نفت انجام می گیرد.

در رابطه با نامگذاری این منطقه؛ برخی افراد عقیده دارند، همجواری این محله با اروند رود با نام قدیمی بریم (واژه انگلیسی) علت آن است و از نظر عده ای دیگر، این منطقه مکان روییدن خرمی بریمی با نام صاحب اصلی اش ابو ابراهیم می باشد.

مناطق گردشگری آبادان

مکان های دیدنی آبادان به لحاظ تاریخی دارای اهمیتی بالایی است این شهر همچنین از فرهنگی غنی برخوردار است و در دوران جنگ بیشترین آسیب ها را دیده است.

در صورت تمایل برای آشنایی با دیدنی های جنوب ایران می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *