دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چه رفتاری با همسر بد دهن داشته باشیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

یکی از ویژگی های آزار دهنده ای که می توانید در همسر خود با آن مواجه شوید بد دهنی است که بیشتر در مشاجرات دیده می شود اما این موضوع بسیار دارای اهمیت است که باید با همسر بد دهن چگونه برخورد کرد.

زمانی که همسر شما عصبانی می شود ممکن است با حالت های مختلف پرخاشگری و گاها بد دهنی از سوی او رو به رو شوید در چنین شرایطی چه باید کرد؟ چگونه می توان با همسر بددهن رفتار کرد؟ این دسته از سوالات به خوبی نشان می دهند که ویژگی های همسر شما چیست و چرا دچار چنین رفتاری می شود. در این مطلب راهکارهای که ارائه می شوند برای کاهش این رفتار می باشند.

  همسران بد دهن را درمان کنید

نحوه برخورد با همسر بد دهن:

عواملی که می تواند در همسر شما موجب پرخاشگری و بد دهنی باشد بسیار مختلف است در برخی از موارد این علت ناشی از محیط خانوادگی و همچنین جمع دوستانی است که همسر شما با آنها مراوده دارد. که در این صورت باید به ریشه یابی این عوامل با استفاده از راهنمایی های مشاور باشد.

 زمانی که ریشه بد دهنی عوامل خانوادگی باشد باید والدین از کودکی تاوجه فراوانی به رفتار خود داشته باشد و در صورت دیدن بد دهنی کودک باید ببیند که برای  رفتار با کودک بد دهن است چگونه رفتار کرد.

در صورتی که با بد دهنی همسرتان رو به رو هستید نباید با او مقابله شدید کنید زیرا لجبازی در این زمینه می تواند اثرات مخربی بر روی فرد داشته باشد. پس به جای انجام این رفتار باید بدانید که در ابتدا با صبر بیشتر برخورد کنید تا دچار مشکلاتی بیشتر نباشید.

همسر پرخاشگر و بد دهن

توجه به حالات همسر:

در ابتدا باید دید همسر شما دچار چه مشکلی است و آیا در زندگی تنش زیادی را تحمل می کند که به چنین رفتاری دست می زند؟ قطعا اساس این رفتار در همسر شما بی مورد نیست و دارای دلایل خاصی است که شما به عنوان همسر با شناختی که از او دارید باید بدانید که به چه علت دچار پرخاشگری و بد دهنی می شود.

  •  آرون گروپس

دوستان:

در مردها روابط دوستانه تاثیرات زیادی خواهد داشت و تحقیقات نشان می دهد که چنین رفتارهایی در مردان از کودکی در گروه همسالان و در بزرگسالی از سوی دوستان ایجاد می شود.

بد دهن بودن همسر

علت این امر این است قبح برخی از رفتار در چنین روابطی ریخته می رود و همسر بد دهن  شما متوجه نخواهد بود که رفتار او کاملا نادرست و اشتباه است و کاملا حق را به خود می دهد. شما باید روابط دوستانه او را کمتر کنید و این در صورتی ممکن است که رابطه عاطفی شما و همسر قوی تر باشد.

کنترل خود:

شما باید رابطه خود را کنترل کنید زیرا همسر شما به دلیل شدت عصبانیت و پرخاشگری متوجه رفتارهای خود نیست و شما به مرور زمان با رفتار خود نشان می دهید که رابطه شما باید چه شکلی داشته باشد و چه رفتارهایی دارای اهمیت زیادی است.

همسر بد دهن و عصبی

مدیریت خشم:

زمانی که می توانید به خودتان مسلط شوید می توانید به همسر بد دهن خود کمک کنید تا از راهکارهای کنترل خشم و عصبانیت استفاده کند و این رفتار آزار دهنده را تحت کنترل خود درآورد. روش مقابله با پرخاشگری این است که در ابتدا باید نسبت به آن آگاه باشید و بحث را برای ساعاتی بعد بگذارید.

این راهکارها شامل تکنیک ۲ ثانیه ای هستند که در این تکنیک فرد با بروز حالت هایی از استرس و تنش به خود متذکر می شود که باید به خود مسلط شود و این کار را به تنفس ۲ ثانیه ای سه مرتبه انجام می دهد.

صحبت کردن:

در روابط زن و شوهر صحبت کردن تاثیرات مهمی دارد و در هر زمینه می توان از این تکنیک طلایی استفاده کرد. رمز موفقیت زوج های جوان نیز در همین امر است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *