دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دوربین کامپکت Q-P با ارائه تغییرات جزئی معرفی شد

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

لایکا دوربین کامپکت Q-P را با تغییرات جزئی نسبت به مدل قبلی یعنی Leica Q روانه بازار کرد. این دوربین از نظر فنی شبیه به نمونه قبلی است و تنها از نظر طراحی کمی متفاوت شده است. 

لایکا Q-P در واقع همان Leica Q است که نقطه قرمز رنگ بر روی آن وجود ندارد. تغییرات و تحولات ایجاد شده بر روی این دوربین بسیار کم است. این دوربین بدنه ای مقاوم دارد. 

بدنه شیک و مقاوم به همراه رنگ مشکی مات، زیبایی زیادی به این محصول بخشیده است. لایکا Q-P با طراحی مینیمالیستی و ساده ای عرضه شده و در آن اثری از دایر قرمز رنگ نیست.

دوربین کامپکت Q-P با ارائه تغییرات جزئی

این دایره قرمز رنگ مربوط به لوگوی برند لایکاست که از آن حذف شده و محل قرار گیری برند آن به قسمت بالایی دوربین انتقال یافته است. چنین تفاوت هایی بسیار جزئی و قابل چشم پوشی است.

دوربین کامپکت Q-P با ارائه تغییرات جزئی

تفاوت بعدی بین این دو دوربین(Q و Q-P) مربوط به طراحی دکمه های شاتر و انتخاب حالت می باشد. در مدل جدید آزادسازی شاتر با لمس بهتری انجام می گیرد و دکمه انتخاب حالت یا سلکتور نیز با صدای کلیک به بخش تنظیمات منتقل می گردد.دوربین کامپکت Q-P با ارائه تغییرات جزئی

به غیر از ویژگی های ارائه شده، تغییر دیگری در بین این دو دوربین وجود نداشته و باید اعتراف کرد که نمونه عرضه شده باز طراحی همان نمونه قبلی است. لایکا در دوربین جدید سعی کرده است که با لنز ثابت، حس و ظاهر دوربین های رینج فایندر سری M را القاء کند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دوربین کامپکت Q-P با ارائه تغییرات جزئی

به لنز ۲۸ میلی متری ASPH با گشودگی دیافراگم f/1.7 مجهز است. در قسمت پشتی دوربین، منظره یاب الکترونیکی سه اینچی LCOS با کیفیت ۳.۶۸ مگاپیکسل از جنس LCD با ۱.۰۴ میلیون نقطه تعبیه شده است.

دوربین لایکا Q-P به سنسور فول فریم CMOS و ۲۴.۲ مگاپیکسلی مجهز شده است و بازده ISO در این محصول از ۱۰۰ تا ۵۰ هزار را در بر می گیرد. دوربین توانایی ثبت متوالی ۱۰ فریم در هر ثانیه را دارد. سیستم فوکوس با تشخیص کنتراست، وای فای داخلی، فیلمبرداری فول اچ دی با کیفیت ۶۰ فریم بر ثانیه و … از دیگر مشخصات این دوربین می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *