دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

در فصول سرد چگونه از پوست صورت محافظت کنیم؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

با سرد شدن هوا پوست صورت دچار تغییر شکل می شود و در صورت مراقبت نکردن مشکلاتی را برای شما به وجود می آورد. این موضوع در پوست های حساس و خشک بسیار دیده می شود. 

با آغاز شدن فصل سرد همان طور که پوشش خودمان را تغییر می دهیم، باید پوشش پوست صورت را نیز در نظر داشته باشیم. مسلماً در چنین مواقعی پوست های خشک به مراقبت بیشتری نیاز دارند و باید شرایطی را فراهم کرد تا از خشک شدن بیشتر آن ها جلوگیری شود.

در فصول سرد از مواد آرایشی آبرسان استفاده کنید. چون پوست شما به طور طبیعی با خشک شدن هوا به آبرسانی بیشتری نیاز دارد. موادی با اسانس کمتر را برای آرایش انتخاب کنید. چون در این فصول حساسیت پوست بالاست.

آلودگی ها را از صورت پاک کنید

این موضوع در شهرهای آلاینده اهمیت بیشتری دارد. حجم آلاینده ها در روزهای اینورژن به شدت بالا می رود. اینورژن در بیشتر روزهای فصول سرد وجود دارد. بنابراین این اتفاق غلظت آلاینده ها را بالا می برد. بهتر است در این روزها بیش از قبل اقدام به پاکسازی صورت کنید.

مراقبت از پوست در فصول سرد

برای فصول سرد شوینده های بدون صابون را انتخاب کنید تا پوست شما خشک نگردد. ژل شست و شو برای صورت گزینه ای مناسب است. این ژل چربی های صورت را کنترل و آلودگی ها را از روی صورت برطرف می کند.

برای پاک کردن آرایش از پاک کننده های صورت کمک بگیرید. این پاک کننده ها،  ضمن پاکسازی، منافذ پوست را کوچک می کنند. در فصل های سرد از کرم های پوشاننده سنگین در طول روز بهره مند شوید. برای این پاکسازی می توانید از پاک کننده های اوریاژ استفاده کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پوست را به طور عمیق پاکسازی کنید

بهتر است علاوه بر شست وشوی روزانه، به طور هفتگی پاکسازی عمیق برای پوست انجام دهید. برای این کار از لایه بردارهایی شامل اسید میوه یا AHA(لایه بردار حاوی آلفاهیدروکسی اسید) و یا اسکراب کمک بگیرید و این لایه برداری زیر نظر پزشک پوست باشد. اسکراب هایی با ترکیب روغن نارگیل، بادام، کاکائو یا قهوه برای پاکسازی صورت، از بین بردن لایه های مرده پوست و جلوگیری از جوش های سرسیاه و سرسفید به کار می رود. ضمن اینکه عمل آبرسانی به پوست را انجام می دهد.

رطوبت پوست را حفظ دارید

خشکی پوست صورت روند پیری پوست را سرعت می بخشد و آن را کدر می سازد. بخش مهمی از رطوبت رسانی با رژیم غذایی انجام می گیرد. بهتر است برای تامین رطوبت پوست از فیبر و ویتامین استفاده کنید.

مراقبت از پوست در فصول سرد

هوای خشک منزل نیز بر روی پوست تاثیر گذار است. در چنین شرایطی باید بیشتر به پوست مان اهمیت دهیم. برای این آبرسانی می توانید یک کرم مرطوب کننده آبرسان تهیه کنید. مرطوب کننده QV نمونه خوبی برای رطوبت رسانی عمیق به پوست می باشد. در طول روز مدام از این نرم کننده استفاده کنید تا تاثیر آن را ببینید. این کرم ها متناسب با حساسیت های پوستی تولید شده اند و از این رو برای رطوبت رسانی توصیه می شوند. مرطوب کننده و لوسیون های بدن «نیوآ» نیز تاثیر زیادی در این رطوبت رسانی دارند.

کرم ضد آفتاب

از یک کرم ضدآفتاب مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. فراموش نکنید که ضدآفتاب مختص روزهای گرم و طولانی نیست. اشعه ماورای بنفش برای پوست بسیار مضر است و وجود آن مربوط به دما و فصل خاصی نیست. ضمن اینکه اگر شما از لایه بردار یا اسکراب قوی استفاده می کنید، باید حتماً ضدآفتاب مرغوبی را متناسب با آن استفاده کنید تا از عوارض پوستی چون لک و تیرگی ممانعت کند. ضد آفتاب «SVR» نمونه قدرتمندی در بازار می باشد.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *