دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان جوش چرکی با راهکارهای طبیعی و خانگی که معجزه می کنند

  • ندا خوشرو
  • ۸ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

در این مطلب با ۱۰ روش طبیعی برای درمان جوش چرکی آشنا خواهید شد که امیدواریم با کمک این روش های کم هزینه و موثر بتوانید جوش های چرکی صورت خود را به راحتی از بین ببرید و جذاب تر از همیشه به نظر برسید.

بسیاری از افراد در زندگی بارها جوش های چرکی یا آکنه را تجربه کرده اند که این جوش ها به صورت برآمدگی های قرمز و بزرگ روی پوست صورت و سایر نقاط بدن ظاهر می شوند. برای از بین بردن جوش چرکی روش های شیمیایی و خانگی زیادی وجود دارد و شما می توانید به کمک این روش ها جوش های چرکی روی پوست خود را به راحتی از بین ببرید.

در آمدن جوش های چرکی و جوش های سر سیاه و جوش های زیر پوستی روی پوست صورت یکی از بزرگترین معضلات برای خانم ها و آقایان است و به دلیل ظاهر ناپسند این جوش ها افراد به صورت مداوم در پی امتحان کردن روش هایی برای درمان جوش های زیر پوستی و جوش های چرکی و سر سیاه هستند.

درمان جوش چرکی صورت

۱۰ روش طبیعی برای درمان جوش چرکی

جوش های چرکی بسیار دردناک هستند و این جوش ها زمانی روی پوست ظاهر می شوند که سلول های مرده و چربی به طور عمیق در فولیکول های مو یا منافد پوست نفوذ نمایند. جوش های چرکی اغلب در سنین بلوغ روی پوست صورت ایجاد می شوند و بزرگسالان نیز برخی اوقات به دلیل عدم تعادل هورمونی ممکن است به این جوش ها مبتلا شوند. در ادامه ۱۰ روش طبیعی برای از بین بردن جوش صورت چرکی را به شما همراهان عزیز و گرامی معرفی خواهیم کرد.

درمان های خانگی برای از بین بردن جوش های چرکی

۱. عسل و دارچین

درمان جوش صورت با عسل از انواع روش های طبیعی است که از زمان های گذشته تا به امروز مورد توجه قرار گرفته شده است همچنین عسل از انواع مواد طبیعی با خواص ضد عفونی کننده است که برای از بین بردن میکروب ها در اطراف غدد چربی استفاده می شود.

ماسک دارچین و عسل

  •  آرون گروپس

نحوه استفاده از عسل برای رفع جوش چرکی 

مقداری عسل و پودر دارچین را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید سپس مخلوط این مواد را از شب تا صبح روی جوش های چرکی قرار دهید.

ماسک دارچین و عسل

۲. آبلیمو و دارچین

آبلیمو را با مقداری پودر دارچین مخلوط کنید و قبل از خواب مخلوط دارچین و آبلیمو را روی جوش های چرکی بمالید.

ماسک آبلیمو و دارچین

۳. سیر

سیر از انواع مواد ضد ویروس و ضد قارچ است و برای درمان جوش صورت می توانید از این ماده پرخاصیت استفاده کنید.

نحوه استفاده از سیر برای درمان آکنه چرکی 

یک حبه سیر را به دو قسمت تقسیم کنید سپس سیر را روی جوش بمالید و بعد از ۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و این کار را به مدت چند مرتبه در روز تکرار کنید.

درمان جوش چرکی با پیاز

۴. روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس

این روغن های طبیعی از موثرترین روش ها برای درمان جوش چرکی محسوب می شوند و شما می توانید چند قطره از این روغن ها را روی جوش های چرکی پوست بمالید.

توجه داشته باشید که زمان استفاده از این روغن ها نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید.

۵. ماسک روغن زیتون و جعفری

برای تهیه این ماسک، جعفری را به خوبی خرد و له کنید سپس مقداری روغن زیتون و نمک به جعفری اضافه کنید و مخلوط مواد این ماسک طبیعی را پوست صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه پوست صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک جعفری

۶. ماسک سفید آب و اسفناج

در زمان های گذشته خانم ها از سفید آب برای زیبایی بیشتر پوست استفاده می کردند و این ماده طبیعی دارای خواص زیادی برای پوست است.
برای تهیه ماسک اسفناج و سفید آب ابتدا اسفناج را بپزید و له کنید سپس درون ظرفی مناسب اسفناج را با سفید آب پودر شده مخلوط نمایید و این ماسک طبیعی را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود بمالید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت را با آب ولرم بشویید.

۷. ماسک کلم سفید و پوست موز

مقداری کلم سفید را ریز کنید و درون ظرفی مناسب بریزید سپس پوست له شده موز و عسل را به کلم سفید اضافه کنید و این ماسک را به مدت ۴۰ دقیقه روی جوش های چرکی قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست را ابتدا با آب سرد و سپس با آب گرم بشویید و از این ماسک هر روز استفاده کنید.

ماسک کلم سفید

۸. ریشه زنجبیل

مقداری ریشه زنجبیل را درون آب جوش دم کنید تا عصاره ریشه از آن خارج شود و بعد از سرد شدن ریشه زنجبیل آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت گاز قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده ریشه ها را از آب جدا کنید و از این عصاره روی جوش های چرکی بمالید.

ریشه زنجبیل

۹. پیاز

برای از بین بردن جوش چرکی و خارج شدن چرک ها از جوش می توانید از پیاز استفاده کنید.

درمان جوش چرکی صورت با پیاز

نحوه استفاده از پیاز برای از بین بردن جوش چرکی 

ابتدا یک پیاز را بپزید سپس پیازه پخته شده را به صورت گرم روی جوش های چرکی قرار دهید تا جوش های چرکی باز شوند و چرک آن ها به راحتی خارج شود.

از بین بردن جوش های چرکی صورت با روش های طبیعی

۱۰. آرد باقلا

برای از بین بردن جوش های چرکی ابتدا صورت را با کمک آرد حل شده در آب یا پوست تخم مرغ سوزانده شده به خوبی بشویید سپس آرد باقلا را به صورت خمیری شکل درست کنید و آن را روی جوش های چرکی صورت به مدت چند دقیقه قرار دهید.

آرد باقلا

در این مطلب با انواع روش های طبیعی و خانگی برای درمان جوش چرکی آشنا شدید که این روش ها نسبت به درمانهای شیمیایی کم هزینه تر هستند و استفاده از آن ها دارای هیچگونه عوارضی نیست بنابراین بهتر است شما در صورت تمایل از این درمانهای خانگی برای از بین بردن جوش های چرکی صورت خود استفاده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *