دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با مکان های دیدنی گرجستان برای گشت و گذار در این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

سفر به گرجستان می تواند یک تجربه ماجراجیی باشد و وجود جاذبه های متنوع و مکان های دیدنی گرجستان برای سلیقه های متفاوت موجب شده است تا گردشگران زیادی جذب این مناطق گردشگری و توریستی بی نظیر شوند.

بیشتر گردشگران گرجستان را با نام کوه های سر به فلک کشیده قفقاز و شهر دیدنی تفلیس می شناسند در زمستان کوه های پوشیده از برف قفقاز می تواند برای هر گردشگری جالب و دیدنی است در گرجستان می توانید از جاذبه های بی نظیر دیگری نیز دیدن کنید و از جمله مکان های دیدنی گرجستان می توان به کلیساها و آثار ارزشمند فرهنگی و هنری اشاره کرد که هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان به سراغ این جاذبه ها می آیند.

مناطق مهم گرجستان

مکان های دیدنی گرجستان و زیبایی های این کشور

گرجستان سراسر از جاذبه های طبیعی و گردشگری است و برای گردشگرانی که به دنبال ماجراجویی و لذت بردن از جاذبه های مختلف هستند انتخابی بسیار مناسب است.

جاذبه ها و مکان های دیدنی گرجستان

تندیس علی و نینو باتومی:

این تندیس های دیدنی در شهر باتومی قرار گرفته اند و نشانی از افسانه عشق هستند که در کشور گرجستان به آن اهمیت داده می شود این مجسمه ها عشق ژولیت و رومئو را بیانگر هستند و دیدن آنها در شب صفا و لذت خاص خود را دارد.

جاذبه های مدرن گرجستان

پارک آبی جینو پارادیس:

این جاذبه که از مکان های دیدنی گرجستان محسوب می شود از بزرگ ترین پارک آبی منطقه است و دارای امکانات مهمی مانند رستوران، فوت کورد و ماساژ است و در تمام ساعت ها برای بادید کنندگان ارائه خدمات دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مناطق خاص گرجستان

تفلیس:

گرجستان با شهر تلفیس شناخته می شود در این شهر می توانید مجموعه ای کوچک از جاذبه های تمام نقاط گرجستان را مشاهده کنید و از جاذبه های طبیعی و بکر آن استفاده کنید موزه های ارزشمند، رستوران های مدرن و سایر امکانات تفریحی بر اهمیت گردشگری این شهر افزوده است.

مناطق توریستی گرجستان

صومعه جواری:

در شرق شهر دیدنی تفلیس می توانید به سراغ صومعه جواری بروید که دارای چشم اندازی خیره کننده است و متعلق به قرن ۶ است این بنا از میراث فرهنگی است و دارای دو رودخانه است.

مناطق قدیمی گرجستان

کلیسای گرگتی:

از جمله مکان های گردشگری گرجستان با جنبه تاریخی و فرهنگی بالا می توان به این کلیسای ارزشمند بر فراز دشت های وسیع و مرتفع گرجستان اشاره کرد که در ارتفاعات تفلیس است و در قرن ۶ بنا شده است چشم انداز بکر و طبعی در این مناطق آن را ویژه و دیدنی کرده است.

مکان های تاریخی گرجستان

معبد سامتاورو:

این معبد در قرن ۴ به دستور پادشاهان میریان ساخته شده است و بازسازی بنای آن در قرن ۱۱ صورت گرفته است نمای اطراف این معبد بسیار سرسبز و دیدنی است.

کلیسای مهم گرجستان

کارتلیکس ددا:

اما مجسمه مادر گرجستان که برای بیشتر گردشگران شناخته شده است بر روی تپه هایی از سولولاکی تفلیس قرار گرفته است و نمای خاص ی به شهر داده است و به لحاظ تاریخی دارای اهمیت بالایی است.

دیدنی های گرجستان

کلیسای سوتیتسخولی:

قدمت این کلیسا به قرن ۱۱ باز می گردد و از مکان های دیدنی گرجستان است که در شهر متسختا از شهرهای تاریخی گرجستان قرار دارد بافت قدیمی و تاریخی این شهر برای گردشگران علاقه مند به تاریخ بسیار تماشایی است.

مناطق معروف گرجستان

پل صلح:

اگر قصد دارید تا ازجاذبه های مدرن در گرجستان دیدنی به شما پل صلح را پیشنهاد می کنیم که با قرار گرفتن در اطراف مجسمه مادر و کلیسای ناریکالا بسیار تماشایی است.این پل در شب با نور افشانی های اطراف دیدنی تر و جذاب تر به نظر می رسد.

مناطق گردشگری گرجستان

شهربازی متاتسمیندا:

این شهربازی پیشرفته در تپه های تفلیس قرار دارد و دارای چرخ و فلکی غول پیکر است این شهربازی از جمله مکان های دیدنی تفلیس می باشد و در این شهر بسیار شناخته شده است و از ترن هوایی غول پیکری برخوردار است که سرشار از هیجان و جاذبه است.

جاذبه های تفریحی گرجستان

مکان های دیدنی کشور گرجستان تلفیقی از جاذبه های طبیعی و تاریخی ارزشمند است که نشان دهنده فرهنگ مردم این ملت و پیشینه تاریخی آن است و به همین جهت برای بیشتر گردشگران جالب است و تازگی خاص خود را دارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *