دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش نگهداری همستر در منزل و نکات مهمی که نباید فراموش کنید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

همستر از حیوانات محبوب برای نگهداری است که به لحاظ ظاهری مانند موش است این حیوان دارای رنگ های مختلف طلایی، کرم، سیا و سفید است در نگعداری همستر باید توجه داشته باشید که این حیوان از خانواده جوندگان است و چه خوراکی برای آن مناسب است.

در نگهداری همستر این نکته بسیار دارای اهمیت است و از نکات مثبت در این حیوانات است که این حیوان همه چیز خوار است و این موجب می شود تا نگه داری از این حیوان دوست داشتنی راحت تر باشد و طرفداران زیادی داشته باشد در این مطلب برای نگه داری از این حیوان راهکارهایی را برای شما بیان کرده ایم که با توجه به این نکات می تواند طول عنوان حیوان خانگی خود را افزایش دهید.

غذا دادان و نگهداری از همستر

نحوه نگهداری همستر در خانه

محلی که برای نگه داری از همستر در نظر می گیرید باید در یک ظرف شیشه ای یا آکواریوم باشد و در مواقع نیاز می توانید درب این ظروف را ببندید و برای کف ظرف نیز باید از نرمه چوب های نجاری استفاده کنید این حیوان در هنگام روز بیشتر می خوابد و در شب به بازی می پردازد.

در نگهداری همستر بازی کردن با او و فراهم کردن لوازم بازی دارای اهمیت است شما می توانید به راحتی چرخ و فلک کوچک و سطحی شیبدار را درون آکواریوم او قرار دهید تا این حیوان به بازی خود بپردازد شما می توانید این حیوان را به راحتی به فضا و خودتان عادت دهید.

نحوه نگهداری همستر

در مورد غذا دادن به این حیوان نیز باید گفت که غذاهای مورد نیاز رت را می خورد و همه مواد غذایی را دوست دارند اما علاقه زیادی به برنج، سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت می باشد و به مقدار نیازش غذا می خورد. در غذای او باید به تامین پروتئین، مواد معدنی، چربی و ویتامین بیشتر توجه کنید.

  •  آرون گروپس

تولید مثل:

این حیوان می توانید در طول یک سال چند بار تولید مثل کند و بارداری آن دو هفته به طول می انجامد همستر تازه متولد شده در ابتدای تولد توانایی شنوایی و بینایی ندارد.

محاسن و معایب داشتن همستر:

  • هزینه نگهداری از آن کم است.
  • فضای کم برای نگهداری
  • داشتن عمر کوتاه
  • خوابیدن طولانی مدت در روز و شب بیداری
  • حمل و نقل و نگهداری راحت

مراقبت از همستر

انواع نژاد های همستر

همستر نژاد سوری : از معمول ترین کونه همستر است که به عنوان حیوان خانگی نگه داری خواهد شد، اندازه این همستر ها ۱۵ سانتیمتر بوده و با انواع نام های طلایی، پاندا و خرسی شناخته می شوند.

همستر سوری به دلیل ویژگی منزوی بودن، لازم است تنها نگه داری شود، بنابراین در صورت داشتن دو یا چند همستر باید برای هر کدام از آنها قفس جداگانه در نظر گرفته شود.

همستر کوتوله : انواع مختلفی از این همستر ها در دنیا وجود دارند که با نام همستر روسی و روپوروسفکی نیز شهرت دارند.

این همستر ها ۵ تا ۷ سانتیمتر طول دارند و شباهت زیادی به همستر چینی دارند، این نوع همستر برخلاف همستر سوری، اجتماعی بوده و به دنبال دوست داشته شدن می باشد، حال مراقب باشید همستر نر و ماده, کنار یکدیگر در یک قفس نباشند، چون سریعا با هم جفت گیری کرده و بچه های زیادی به دنیا می آروند.

همستر چینی : این همستر ها نیز اندازه کوچکی دارند به طوری که اغلب مردم آنها را با همستر کوتوله اشتباه می گیرند، طول این همستر ها به ۱۰ سانتیمتر می رسد.

روش نگهداری همستر

برخی نکات دیگر درباره همستر

زمان که همستر ها سر و صدا می کنند، یعنی احساس ناراحتی داشته و تمایل دارند به قفس خود برگردند.

برای شاد کردن همستر خود، غذاهایی مورد علاقه اش را بدهید و بازی های جدیدی برای آن فراهم کنید تا از انجام آنها لذت ببرد، همچنین آنها را داخل قفس هایی که از فضای بزرگی برخوردار بوده و دارای چرخ های بازی است، نگه داری کنید.

برای خریدن همستر ها بهتر است آنها را از کلینیک های دامپزشکی خریداری نمایید.

همستر های نر آرام تر و دوستانه تر از نوع ماده هستند، حال برای کنترل همسرتان بهتر است جنس نر را انتخاب کنید، همستر های نر معمولا انتخاب بهتری برای بچه ها هستند، زیرا ماده ها ممکن است رفتار های تهاجمی و پرخاشگری داشته باشند.

در صورت تمایل برای آشنایی با روش مراقبت و تربیت حیوانات مختلف می توانید مطالب قبلی آرگا در این زمینه را مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *