دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان سرماخوردگی با پیاز یک روش مطمئن برای رفع علائم سرماخوردگی

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

یکی از درمان های ساده و کاربردی سرماخوردگی، پیاز می باشد. پیاز به دلیل خواص خارق العاده گزینه ای مناسب برای درمان سرما خوردگی در منزل به حساب می آید. در ادامه شما را با درمان سرماخوردگی با پیاز آشنا می کنیم.

برای بهبود سرماخوردگی می توان از پیاز این ماده غذایی شفابخش را به شیوه های متفاوتی میل  نمایید. پیاز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود در کوتاه ترین زمان ممکن برای بهبود سرماخوردگی اثر بخش خواهد بود.

درمان سرماخوردگی با پیاز از گذشته تا امروز

برای ریشه کن کردن سرماخوردگی با پیاز را باید در مواد معدنی و ویتامین های موجود در این سبزیجات جست و جو کرد. پیاز ویتامین های زیادی را در اختیار بدن شما می گذارد، به همین دلیل برای  رفع کامل سرماخوردگی در منزل مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان سرماخوردگی

فرضیه  بهبود سرماخوردگی با پیاز به دهه ۱۵۰۰ مربوط می شود. البته این تحقیقات در سال های اخیر بسیار موشکافانه مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از علت های شایع سرماخوردگی، در معرض هوای آلوده قرار گرفتن است. قرار گرفتن پیاز در چنین محیطی می تواند به عنوان یک پاک کننده قوی عمل کند.

سرماخوردگی و پیاز

در واقع در یک محیط پاک، امکان تشدید ویروس کمتر است. خواص پیاز سبب شده که عده ای از آن در جوراب استفاده کنند. البته این روش خانگی بهبود سرماخوردگی با پیاز در بسیاری از کشورها وجود دارد. هر چند که دلیلی برای توجیه علمی آن وجود ندارد.

درمان سرماخوردگی با پیاز

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پیاز دارای ترکیب های سولفوریک می باشد. شما می توانید ویتامین های موجود در خواص پیاز را با تهیه سوپ پیاز دریافت کنید.

سوپ پیاز و خواص آن

خواص پیاز

پیاز دارای ویتامین C است و همین موضوع سبب شده که در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی مفید باشد. برای بهبود سریع سرماخوردگی با پیاز، آن را با عسل ترکیب و میل کنید. چون هر دو ماده در درمان خانگی سرماخوردگی موثر می باشند. سرفه یک نوع حالت دفاعی است که به دو صورت مرطوب و خشک وجود دارد. مخلوط پیاز و عسل باعث نرمی در گلو می شود و سرفه را بهبود می بخشد. پیاز خلط آور است و سب تمیز شدن راه تنفسی می گردد.

وجود این دو ماده در کنار یکدیگر یک آنتی بیوتیک عالی است و برای درمان سرفه و سرماخوردگی به کار می رود. عسل سبب تولید سیتوکین می گردد و این ماده به عنوان ضد میکروب شناخته می شود. عسل و پیاز هر دو دارای خواص آنتی اکسیدان می باشند.

این دو ماده در پیشگیری از سرماخوردگی نیز کاربرد دارند. چون سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردند. برای تهیه این شربت شفابخش، یک پیاز متوسط را برداشته و پوست بگیرید. آن گاه در دو لیوان آب بجوشانید. بعد از صاف کردن آب پیاز، آن را با مقداری آبلیمو میکس کنید و در آخر نیز دو قاشق عسل به آن اضافه نمایید.

خواص پیاز برای درمان سرماخوردگی

روش دوم برای تهیه این شربت بدین گونه است که شما ابتدا پیاز را پوست گرفته و می شویید. آن گاه خرد کرده و در داخل شیشه می ریزید. در ادامه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه می کنید. در ظرف را می بندید و تا فردا صبح منتظر می مانید.

نحوه تهیه شربت عسل و پیاز

محلول داخل شیشه را از صافی رد کرده و حالا می توانید این شربت را نوش جان بفرمایید. بهتر است در تایم های کوتاه تر از دیفن هیدرامین از این شربت استفاده کنید تا سرماخوردگی شما درمان شود.

رد کردن پیاز از صافی

آب پیاز

پیاز را بجوشانید و آب آن را با سرنگ به کودک سرماخورده بخورانید. این موضوع برای از بین رفتن باکتری، ویروس و میکروب های بدن موثر است. ضمن اینکه یک پیشگیری موفق از آنفلونزا و سرماخوردگی است و از این رو اشتراکات زیادی با خواص سیر دارد.

امیدواریم مطلب علمی بهبود سرماخوردگی با استفاده از پیاز مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد. فراموش نکنید یکی از راهکارهای عالی برای مبتلا نشدن به سرماخوردگی، پیشگیری از آن با دریافت ویتامین و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. بنابراین می توانید بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را از پیاز دریافت کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *