دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه صابون زردچوبه در منزل و آشنایی با مزیت های آن

  • ندا خوشرو
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب با طرز تهیه صابون زردچوبه در چند مرحله ساده آشنا خواهید شد شما می توانید این صابون را به راحتی در منزل درست کنید و از مزایای آن نهایت استفاده را ببرید.

از صابون زردچوبه برای جوان ماندن و روشن شدن پوست صورت استفاده می شود و اگر شما این صابون را در منزل درست کنید به دلیل اینکه از مواد مرغوب تر استفاده می کنید تاثیر آن روی پوست صورت بیشتر است همچنین می توانید در نحوه تهیه صابون زردچوبه از اسانس دلخواه خود برای ایجاد عطر بهتر استفاده کنید، در ادامه مطلب با طرز تهیه صابون زردچوبه و خواص این صابون بر روی پوست آشنا خواهید شد.

زردچوبه دارای خواص زیادی برای پوست صورت است و اغلب افراد برای رفع آکنه و جلوگیری از چین و چروک پوست صورت از ماسک زردچوبه استفاده می کنند ولی اگر شما تمایلی به استفاده از ماسک زردچوبه ندارید بهتر است صابون زردچوبه را در منزل درست کنید.

صابون زردچوبه دست ساز و طبیعی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه صابون زردچوبه

زردچوبه دارای خواص زیادی برای پوست صورت و موها است و شما می توانید مشکلات پوست و موی خود را به کمک زردچوبه از بین ببرید. در مطالب قبلی خواص زردچوبه برای پوست و مو و رفع موهای زائد با زردچوبه آشنا شدید در ادامه این مطبی طرز تهیه صابون زردچوبه را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

صابون زردچوبه

مواد لازم

  • جو دو سر : یک قاشق غذاخوری
  • پایه صابون
  • زردچوبه : یک قاشق چایخوری
  • اسانس معطر : دو قاشق چایخوری
  • روغن های اصلی و گیاهی : دو قاشق چایخوری

روش ساخت صابون زردچوبه 

۱. ابتدا پایه صابون را به صورت مکعب های ۲ سانتی متری تقسیم کنید. توجه داشته باشید که برای نحوه تهیه پایه صابون می توانید از صابون ذوب شده یا پودر صابون استفاده کنید و برای تهیه صابون ذوب شده می توانید از پایه صابون های موجود در داروخانه استفاده نمایید که بهترین پایه های صابون شیر بز یا کره درخت روغن قلم می باشند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تکه کردن پایه صابون

۲. مکعب های را درون ظرف شیشه ای مخصوص مایکروویو قرار دهید و ظرف را به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه درون مایکروویو بگذارید تا پایه صابون ذوب شود و دو یا سه مرتبه این کار را انجام دهید و بین هر یک از وقفه ها پایه صابون را هم بزنید.

قرار دادن پایه صابون در مایکروویو

۳. در این مرحله زردچوبه را درون مایه پایه صابون بریزید و این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.

افزودن زردچوبه به پایه صابون

۴. روغن اصلی و گیاهی و اسانس های معطر را به مخلوط زردچوبه و پایه صابون اضافه کنید و مخلوط مواد را هم بزنید.

طرز تهیه صابون زردچوبه

۵. در این مرحله می توانید یک لایه بردار پوست به مخلوط مایه صابون اضافه کنید که بهترین لایه بردار جو دو سر است.

صابون زردچوبه

۶. مخلوط مایه صابون را با کمک کاردک پلاستیکی هم بزنید تا مایه صابون از نظر رنگ و بافت یکدست شود.

هم زدن مایع صابون

۷. مایع صابون را درون قالب سیلیکونی یا پلاستیکی بریزید.

ریختن مایع صابون درون قالب

۸. روی قالب به آرامی ضربه بزنید تا حباب های هوا به سطح صابون بیایند سپس با کمک الکل حباب های ریز روی سطح صابون را از بین ببرید.

مراحل تهیه صابون زردچوبه

۹. صابون را به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت در مکانی مناسب قرار دهید تا سرد شود و برای صاف شدن صابون قبل از اینکه آن را خنک کنید روی صابون را با پلاستیک بپوشانید.

پوشاندن روی صابون با نایلون

۱۰. در این مرحله صابون را از درون قالب بیرون آورید حال صابون زردچوبه ای دست ساز آماده استفاده می باشد.

صابون زردچوبه

نکات طلایی در دستور تهیه صابون زردچوبه

  • برای اینکه صابون زردچوبه عطر لطیف تری داشته باشد بهتر است از روغن های اصلی کمتر استفاده کنید.
  • در دستور تهیه صابون زردچوبه از روغن های معطر مخصوص شمع سازی استفاده نکنید زیرا این روغن ها برای استفاده روی پوست سالم نیستند.
  • توجه داشته باشید که می توانید از یک نوع روغن یا ترکیبی از دو یا سه نوع روغن با عطرهای منحصر به فرد در طرز تهیه صابون زردچوبه استفاده کنید.
  •  بهترین اسانس ها نیز برای تهیه صابون زردچوبه اسانس اسطوخودوس و اسانس لیمو و اسانس آویشن هستند.
  • قبل از ریختن مایع صابون درون قالب های پلاستیکی مطمئن شوید که درجه حرارت مایع صابون کمتر از ۶۳ درجه سانتی گراد است زیرا اگر دما بیشتر از این مقدار باشد قالب جمع می شود.
  • برای اینکه صابون به راحتی از درون قالب جدا شود می توانید قالب صابون را به مدت ۶۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید.

صابون زردچوبه دست ساز

خواص صابون زردجوبه

این صابون نقش مهمی در سلامت پوست ایفا می کند و از خواص زیادی برخوردار است که در ادامه شما عزیزان را با چند تا از فواید این صابون بر روی صورت آشنا خواهیم کرد.

رفع خشکی پوست :

خشکی پوست بنا به دلایل مختلفی از جمله : مرطوب کنندگی ضعیف پوست، استغاده زیاد از لوازم آرایشی و…..ایجاد می شود که به منظور درمان خشکی پوست استفاده از صابون زردچوبه گزینه بسیار مناسبی است زیرا، این صابون از خواص مرطوب کنندگی برخوردار است  و منجر به کاهش ورم و قرمزی ناشی از خشکی پوست می شود.

درمان جوش و آکنه :

بروز آکنه بر روی پوست از مشکلات پوستی بسیار شایع در بین اکثر افراد می باشد که با استفاده از صابون زردچوبه می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا، زردچوبه دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ااتهابی و ضد عفونی کنندگی است  که کمک زیادی به کاهش التهاب و قرمزی پوست خواهد شد زیرا، این صابون باعث جلوگیری از باکتری ها و عفونت ها خواهد شد و باعث کاهش چربی اضافی پوست است .

نکته : استفاده از این صابون برای پوست های مختلف مناسب می باشد.

فواید بی نظیر صابون زردچوبه

درمان اگزما :

اگزما که نام دیگر آن درماتیت می باشد بیماری پوستی بسیار شایع می باشد که در دوران کودکی به وجود می آید و حتی امکان دارد تا دوران بزرگسال نیز ادامه دار شود که می توانید به منظور رفع این مشکل از صابون زردچوبه استفاده کنید زیرا، کمک زیادی به آبرسانی پوست و خنک شدن می کند و منجر به سریع بخشیدن روند بهبود خواهد شد.

جلوگیری از بروز چین و چروک پوست :

از دیگر فواید صابون زردچوبه بر روی پوست به تاخیر انداختن پیری پوست می باشد زیرا، زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است، استفاده منظم از این صابون منجر به کاهش علایم پیری خواهد شد همچنین، زردچوبه باعث تحریک تولید کلاژن  و در نهایت انغطاف پدیری پوست خواهد شد  که از بروز چین و چروک و افتادگی پوست نیز جلوگیری می کند.

بررسی خواص صابون زردچوبه

در این مطلب با طرز تهیه صابون زردچوبه آشنا شدید که امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده بتوانید این صابون را به راحتی در منزل تهیه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *