دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شهر شاهرود و زیبایی هایی که دیدنش را نباید از دست بدهید + عکس

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

شاهرود از شهرهای زیبای استان سمنان است که دارای جاذبه ها و چشم اندازهای بی نظیری از رودخانه، جنگل، کوهستان، چشمه و آشار است علاوه بر این مکان های دیدنی شاهرود دارای جنبه تاریخی نیز هستند.

در سفر به استان سمنان می توان از انواع مکان های دیدنی سمنان که هر کدام زیبایی های متفاوتی دارند دیدن کرد. اما شهر شاهرود، در این استان از جمله مناطق دیدنی و بسیار زیبا با مناطق گردشگری متعدد می باشد. در  این شهر گردشگران می توانند تلفیقی از چشم اندازهای کویری و جنگل سرسبز را مشاهده کنند و به دلیل برخورداری از جاذبه های تاریخی و باستانی نیز جاذبه های  گردشگری شاهرود، دارای تنوع می باشد و می تواند سفری دلنشین را برای گردشگران در این شهر به همراه داشته باشد.

دیدنی های شهر شاهرود   مکان های بکر شاهرود طبیعت زیبای شاهرود

مکان های دیدنی شاهرود:

شاهرود از جاذبه های توریستی بی نظیر در ایران است که در فصل پاییز نیز دارای چشم اندازها و مناظر خاص خود است در این شهر علاوه بر دیدن از جاذبه های طبیعی می توانید از بناهای مذهبی با جنبه فرهنگی و تاریخی آن نیز دیدن کنید.

خانه یغمایی:

این بنای ارزشمند توسط معمار یزدی مهدی حیدریان بنا شده است که در حال حاضر اداره میراث و فرهنگی گردشگری در شاهرود است این بنا در سال ۱۳۰۴ ساخته شده است.

پارک ملی خارتوران:

این پارک ملی را با عنوان آفریقای جنوبی می شناسند این منطقه دارای طبیعتی بکر و بی نظیر است این منطقه حفاظت شده در ایران بسیار دارای اهمیت دارد. این پارک از جاذبه های دیدنی شاهرود با حیات وحشی تماشایی است.

پارک حیات وحش در شاهرود

پارک آبشار:

این پارک از دیگر اماکن دیدنی شاهرود است این آبشار از جاذبه های زیبا و بی نظیر در این شهر است و از آب و هوای مطبوعی برخوردار است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

چشم انداز شاهرود

دشت آفتابگردان:

این شدت با طبیعت زیبا و سرسبز خود از طبیعت های بکر این منطقه است و در فصل های مختلفی از سال می توانید دشت شقایق و دشت پوشیده از آفتابگردان را مشاهده کنید.

طبیعت ناب شاهرود

آبشار نکارمن:

این آبشار در روستای نکارمن با آب و هوای مطبوع قرار گرفته است و برای رفتن به این منطقه باید از تجهیزات لازم و تجهیزات فنی برخوردار باشید.

آبشار زیبای شاهرود

مسجد آقا شاهرود:

این مسجد از بناهای مهم در دوران قاجار است و از قسمت های مختلف سردر ورودی، شبستان، حجره، صحن و ایوان برخوردار می باشد.

جاذبه ها و مکان های دیدنی شاهرود

باغ گردشگری اورس:

این باغ مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است و علاوه بر فضای سبز دارای آمفی تئاتر، آلاچیق، پیست دوچرخه سواری، کافی شاپ و… است که برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

دیدنی های تاریخی شاهرود

جنگل ابر:

از جمله مناطق دیدنی شاهرود که در بین گردشگران بسیار شناخته شده است می توان به این جنگل پوشیده از ابر اشاره کرد که با فضای بکر و دیدنی خود چشم انداز ویژه ای را ایجاد کرده است.

استان سمنان و جاذبه های شاهرود

چشمه هفت رنگ مجن:

این چشمه در روستای مجن قرار دارد که در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهر شاهرود است و به دلیل تنوع رنگ در چشمه و فضای آن به چشمه هفت رنگ شناخته شده است.

چمه هفت رنگ شاهرود

آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی:

این آرامگاه که متعلق به عارف قرن ۴و۵ هجری قمری بوده است از مکان های دیدنی شاهرود با جاذبه تاریخی فرهنگی است که دارای معماری خاص و ویژه ایرانی نیز می باشد.

مکان های دیدنی در شاهرود

در این بخش از آرگا با مکان های دیدنی شهر شاهرود واقع در استان سمنان آشنا شدید این شهر دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری است که در گوشه و کنار این شهر می توانید از جاذبه های آن دیدن کنید و از این زیبایی در این شهر لذت ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *