دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی بهترین مکان های دیدنی پراگ جمهوری چک

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

پراگ از مناطق زیبا و دیدنی در جمهوری چک است این شهر توریستی دارای کلیساهای با معماریی نظیر است و از مکان های دیدنی پراگ می توان به کلیساها و گنبدهای طلایی رنگ آن اشاره کرد که بسیار چشم نواز اند.

پراگ دارای ده بخش مختلف است که بخشی از آن شهر قدیم و منطقه قدیمی شهر پراگ است و دارای جاذبه ها خاص خود است. این شهر که از شهرهای بزرگ جمهوری چک و پایتخت این کشور کوچک محسوب می شود بیشتر جاذبه های کشور چک را در خود جای داده است، در ادامه مطلب با مکان های دیدنی پراگ آشنا خواهید شد بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مناظر ویژه از شهر پراگ

مکان های دیدنی پراگ و مناطق گردشگری زیبای آن

سفر به مناطق مختلف چک بسیار آسان است و با وجود امکانات به روز حمل و نقل کنونی گردشگاران می تواند به راحتی به مناطق مختلف چک و به ویژه شهر پراگ بروند و از جاذبه های توریستی آن دیدن کنند و تجربه جالبی از سفر خود داشته باشند.

چه مناطقی در پراگ دیدنی است

میدان قدیمی پراگ:

از مناطق قدیمی و مکان های گردشگری پراگ که دارا جنبه تاریخی هستند می توان به این شهر اشاره کرد این میدان قدیمی ترین میدان مرکزی شهر بوده است که تا کنون بر جای مانده و در آن ترکیب زیبایی از معماری گذشته و مدرن به چشم می خورد.

پراگ و میدان قدیمی آن

رودخانه زیبای ولدآوا:

رودخانه زیبای ولدآوا شهر پراگ را به بخش تقسیم می کند که گردشگران می توانند با استفاده از قایق از بخش های مختلف آن دیدن کنند و لذت ببرند.

  •  آرون گروپس

دیدنی های شهر پراگ

تئاتر ملی شهر پراگ:

بنای ساختمان این تئاتر بسیار مجلل است و بر اساس معماری های نئو رنسانس طراحی شده است نمای بیرون ساختمان و فضای درونی به شکلی طراحی شده است که به تنهایی می تواند توجه هر فردی را به خود جلب کند. این جاذبه برای علاقه مندان به هنر جالب می باشد.

مکان های دیدنی پراگ برای گردشگران

موزه کمونیسم:

اگر قصد دارید از مکانهای دینی پراگ با جنبه تاریخی دیدن کنید می تواند به این موزه ارزشمند سفر کنید ین موزه از کاخ های اشرافی در قرن ۱۸ بوده است در این موزه تاثیرات مخرب کمونیسم بر چکسلواکی به نمایش گذاشته شده است. در بخش دیگر از این موزه نیز می توانید رستوران مک دونالد را مشاهده کنید.

موزه ارزشمند پراگ

میدان ونس سالز:

بنای اصلی این میدان در قرن ۱۴ و در زمان سلطنت چالز چهارم بنا شده است و در آن زمان بازار اسب بوده و بسیاری از جشن های مهم در این مکان برگزار می شده است.

جاذبه های مسافرتی پراگ

کلیسای سنت ویتوس:

معماری این کلیسا یک معماری گوتیک است و دارای ارزش بالایی است و در جمهوری چک کلیسایی با اهمیت است که مورد توجه گردشگران و توریست ها در این منطقه است.

مناطق قدیمی پراگ

قلعه پراگ:

این قلعه از مکان دیدنی پراگ است که بسیار شناخته شده است و یک قلعه باستانی با ارزش تاریخی بالا است این قلعه دارای بخش های مختلف کلیسا، باغ و کاخ است که هر یک متعلق به دوران خاصی از تاریخ اند این قلعه باشکوه محلی برای برگزاری مراسم مخصوص شاهان و رئیس جمهور این کشور بوده است.

 

کلیسای قدیمی پراگ

محله قدیمی یهودی:

این محله قدیمی در پراگ با وجود مشکلات و معضلاتی که داشته است دارای بناهای ارزشمند تاریخی است و به خوبی در این منطقه حفظ شده است. این محله که از مکان های دیدنی پراگ است دارای مجموعه های تاریخی از یهودیان است.

جذابیت های خاص در شهر پراگ

ساعت نجومی:

 از جاذبه ها و مکانهای دیدنی پراگ می توان به میدان این ساعت نجومی اشاره کرد. این ساعت در سال ۱۴۱۰ درست شده است و از سومین ساعت های قدیمی در جهان است و به این شکل است که در راس هر ساعت نمایشی جالب و دیدنی دارد که بسیار جذب کنده است.

پراگ و دیدنی های توریستی

تالار شهرداری:

این تاتلار دارای ساختمانی زیبا و تماشایی است و از معماری باشکوهی برخوردار است در معماری بنای آن از شکل تخم مرغ ایده گرفته شده است در این تالار جشن های هنری مختلفی برگزار می شود و در گذشته برای مقابله با رواج معماری آلمانی در این منطقه بنا شده است.

ساختمان شهر داری پراگ

پارک و تپه پترین:

این منطقه سرسبز از مناظر و چشم اندازهای وسیع در این شهر است و در فاصله ۱۳۰ متر بالاتر از سواحل این منطقه قرار گرفته است در این مناظر و طبیعت زیبا می توانید اوقاتی شاد و مفرح را داشته باشید.

پارک تفریحی پراگ

کتابخانه‌ کلمنتیوم :

این کتابخانه به عنوان یکی از زیباترین کتابخانه های جهان به شمار می رود که در ساختار آن از سبک معماری باروک استفاده شده است و بیشتر از سی هزار جلد کتاب در آن وجود دارد و در کنار کتاب، نقاشی های دیواری و ساعت های نجومی عتیفه نیز از دیگر دیدنی این کتابخانه می باشند.

دیدنی های پراگ، پایتخت جمهوری چک

تالار اُلد تاون :

این تالار نیز به عنوان یکی از بنا های توریست پذیر به شمار می رود که متشکل از چند خانه کوچک می باشد و قدیمی ترین قسمت های آن در سال های دهه ۱۳۰۰میلادی ساخته شده است که دارای سالن های معدد و اتاق های زیادی است همچنین، در آن کلیسای کوچکی نیز که به قرن پانزدهم میلادی تعلق دارد نیز دیده می شود.

آشنایی با مکان های دیدنی پراگ

میدان ونسسلاس :

این میدان  که مانند بلوار می باشد جزو یکی از جاهای خرید پرطرفدار می باشد که در بالای این خیابان مکان موهوری برای دیدارهای افراد وجود دارد که بهتر است از این مکان زیبا نیز دیدن نمایید.

جاهای دیدنی پراگ

برج پترین :

بر فراز تپه ی پترین برج فلزی ۶۳ متری قرار دارد که برج پترین نام دارد و جزو جاهای دیدنی پراگ به شما می رود و از مناظر جالبی برخوردار است، این برج مشابه برج ایفل است و در شب بسیار زیبا و دیدنی است و همچنین از بالای این برج شهر را را می توان تماشا نمایید.

کلیسای لیدی بیفور تین :

این کلیسا جزو کلیسای زیبا و دیدنی پراگ می باشد که در سال ۱۳۰۰ ساخته شده است و در واقع قدیمی تزین اُرگ بادی کلیسایی نیز در این کلیسا نگهداری می شود بنابراین در زمان سفر حتما از آن دیدن کنید

مکان های توریست پذیر پراگ

جاذبه های توریستی در شهر تاریخی پراگ بسیار متنوع و ارزشمند هستند و گردشگران می تواننداز دیدنی های تاریخی و طبیعی در این شهر مرکزی چک دیدن کنند و لذت ببرند، امیدواریم با مطالعه مطلب گفته شده با مکان هی دیدنی پراگ آشنا شده باشید، در پایان به شما همراهان عزیز پیشنهاد می کنیک به منظور آشنایی بیشتر با دو کشور اروپایی از جمله : کشور سن مارینو و کشور استونی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *