دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

خواص عناب و زرشک و مزیت های متفاوت آن

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

عناب و زرشک مصارف مختلفی دارند و نیز دارای خواص درمانی مفیدی می باشند. همچنین مصرف این دو ماده غذایی با هم به صورت دمنوش، دارای طعم متفاوتی بوده که طرفداران زیادی دارد. در این مطلب به معرفی خواص عناب و زرشک پرداخته ایم.

با نزدیک شدن فصل تابستان بسیاری از افراد دچار گرمازدگی می شوند. از این رو متخصصان طب سنتی برای رهایی از این مشکل، استفاده از دم نوش ها را توصیه می کنند. دمنوش عناب و زرشک یکی از انواع نوشیدنی های مفید در فصل گرم می باشد. در این مطلب خواص عناب و زرشک را به شما معرفی می کنیم.

خواص عناب و زرشک

از خواص عناب و زرشک چه می دانید؟

عناب، میوه ای به رنگ قرمز و دارای یک هسته می باشد که دارای طعم شیرینی است و از نظر طب سنتی اهمیت زیادی دارد. خواص عناب فراوان است. از عناب خشک می توان به عنوان یک آرام بخش استفاده کرد زیرا اضطراب را برطرف کرده و مشکل بی خوابی را رفع می کند و همچنین برای تقویت حافظه و برخی بیماری های کبد و کلیه نیز مفید می باشد.

خواص درمانی عناب و زرشک

همچنین در گذشته به بررسی خواص زرشک پرداختیم زرشک میوه ای خوش طعم و خوش مزه است که در تزئین برنج مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از موارد استفاده آن، در تهیه دمنوش می باشد که در این مطلب به معرفی آن پرداخته ایم. دم کرده زرشک به دلیل دارا بودن ویتامین C، نقش مهمی در پیشگیری از سرماخوردگی دارد. همچنین دم کرده آن برای درمان ورم و زخم معده و نیز درمان اسهال خونی و یا زخم روده نیز مؤثر می باشد.

خواص زرشک و عناب

  •  آرون گروپس

درمان بیماری های کلیوی، درمان سنگ مثانه، تحریک فعالیت کبد و معده، درمان و تصفیه کننده خون و گردش خون، افزایش حرکات انقباضی صفرا و برطرف کننده درد ناشی از کیسه صفرا، کاهش تشنگی شدید، از بین بردن تب، درمان یرقان و رفع خستگی برخی دیگر از خواص عناب و زرشک می باشد که به صورت دمنوش آن را می توانیم مصرف نماییم.

خواص درمانی زرشک و عناب
در ادامه معرفی خواص زرشک و عناب لازم است بدانید، این نوشیدنی به دلیل تامین ویتامین های A،B،C و همچنین دارا بودن مواد معدنی مثل کلسیم، آهن، فسفر بسیار مفید بوده و دارای خواص درمانی از جمله رفع کم اشتهایی، نرم کننده سینه، برطرف کننده یرقان و زردی پوست، آرام بخش اعصاب، تصفیه کننده خون، افزایش حافظه، رفع بی خوابی، کاهش قند خون، کاهش فشار خون و چربی، جلوگیری از خونریزی و ترمیم کننده زخم، تقویت کبد و قلب و … می باشد. لازم به ذکر است که بهترین زمان مصرف برای این نوشیدنی بین وعده های غذایی می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *