دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی شاسی بلندی هیبریدی با مصرف تنها ۲.۱ لیتر سوخت

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

خودروی ب ام و نسل چهارم در بهار امسال(خرداد) عرضه شد. این نسل با کد G05 شناخته می شود. این خودرو حالا از لحاظ فنی و ظاهری مورد بازنگری قرار گرفته و برای رقبای مانند آئودی Q7 و مرسدس بنز GLE آماده تر شده است.

بعد از گذشت چند ماه از رونمایی نسل چهارم بی ام و X5، حالا از نسخه iperformance یا همان هیبریدی شارژی(Plug-in) این نسل در تریم xDrive45e پرده برداری می شود. یکی از بهبودهای حاصل شده مربوط به میزان مسافت قابل پیمایش در حالت تمام الکتریکی است. این کراوس اور هیبریدی اکنون می تواند تا ۵۰ مایل(۸۰ کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به روشن شدن موتور بنزینی پشت سر بگذارد.

معرفی شاسی بلندی هیبریدی

این رقم نسبت به نسل قبلی حدود ۳ برابر بهتر شده است. حالت تمام برقی این خودروی هیبریدی، توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت را دارد که این رقم نیز ۲۰ واحد بهبود یافته است. معرفی شاسی بلندی هیبریدیموتور آن سه لیتری با توربوشارژ می باشد و این موتور دارای قدرت ۲۸۶ اسب بخار و گشتاوری ۶۰۰ نیوتن متر است. انتقال قدرت توسط گیربکس هشت سرعته خودکار انجام می شود. به کمک سیستم xDrive تمامی چرخ ها نیروی تولید شده توسط پیشرانه را دریافت می کنند. معرفی شاسی بلندی هیبریدیمعرفی شاسی بلندی هیبریدی

 این خودرو رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر را در ۵.۶ ثانیه تجربه می کند. نهایت سرعت ثبت شده این خودرو برابر با ۲۳۵ کیلومتر می باشد. این خودرو از نظر مصرف سوخت و میزان آلایندگی عملکرد عالی دارد. به گونه ای که این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲۹ گرم Co2 بر جای می گذارد و فقط ۲.۱ لیتر سوخت از باک ۶۹ لیتری کم می کند.

معرفی شاسی بلندی هیبریدی
 در این خودرو باتری در کف خودرو قرار دارد و مرکز ثقل پایین تر از نسخه معمولی بوده و نسبت به آن هندلینگ بهتری دارد. این خودرو دارای سیستم تعلیق بادی و کمک فنرهای تطبیق پذیر به صورت استاندارد می باشد. این موضوع در پایداری و ارتقای هندلینگ نقش مهمی دارد.
معرفی شاسی بلندی هیبریدی
فضای بار این خودرو ۱۵۰ واحد کمتر از نمونه خرداد می باشد و به ۵۰۰ لیتر رسیده است. البته می توان با خواباندن صندلی های عقب این رقم را به ۱۷۱۶ لیتر برسانید.
معرفی شاسی بلندی هیبریدی
 باواریایی ها درباره قیمت این خودرو صحبت نکرده اند اما مدل پایه این خودرو از ۶۰ هزار دلار آغاز می شود. بنابراین این نسخه هیبریدی باید اختلاف قابل توجهی با رقم پایه داشته باشد. فروش این خودرو از اوایل سال آینده در اروپا آغاز و آمریکایی ها برای داشتن آن باید تا ۲۰۲۰ منتظر بمانند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *