دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی بوداپست و جاذبه هایی که در سفر به مجارستان نباید از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

بوداپست از شهرهای بزرگ و پایتخت مجارستان است این شهر دارای جاذبه های خاصی است و از قدمت بالایی برخوردار است. بیشتر مکان های دیدنی بوداست دارای جنبه تاریخی و فرهنگی هستند که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند.

بوداپست یک مرکز تجاری و مرکزی در مجارستان است که به لحاظ صنعتی نیز دارای اهمیت است این شهر مرکز برگزاری بسیاری از نمایشگاه ها و گالری های نقاشی است همچنین در این شهر مجموعه های ورزشی ارزشمند نیز وجود دارد. از مکان های دیدنی بوداپست با جاذبه های طبیعی آن می توان به رودخانه ها و سواحل زیبای آن اشاره کرد که مرکز مهمی برای ماهی گیری و تفریحات آبی و دریایی است.

      مناظری زیبا از بوداپست

مکان های دیدنی بوداپست مجارستان

بوداپست به دلیل ارزش فرهنگی بالایی که دارد از جمله کلان شهرهایی است که در تاریخ یونسکو به ثبت رسیده است رود دانوب که در این شهر قرار گرفته است از مراکز مهم تفریحی در این منطقه به شمار می رود و جاذبه های گردشگری بوداپست هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

مناطق زیبای بوداپست

تپه گلرت:

این تپه ۲۳۵ متری از مکان های دیدنی بوداپست است که از فراز آن می توان شهر و رودخانه دانوب را با چشم اندازهای خاص مشاهده کرد در این منطقه چشمه هایی از آب گرم نیز وجود دارد که دارای خواص درمانی با ارزش هستند این منطقه همچنین به دلیل قرار گرفتن مجسمه راهب مسیحی دارای ارزش مذهبی و فرهنگی نیز می باشد.

مراکز طبیعی و تفریحی بوداپست

قلعه کسل هیل:

این قلعه در بالای ارتفاعات دانوب واقع شده است که از قرن ۱۸ باقی مانده است کاخ این قلعه دارای ۲۰۰ اتاق است همچنین از دیگر جذابیت های این قلعه می توان امکانات ماهیگیری آن اشاره کرد.

  •  آرون گروپس

معماری تاریخی بوداپست

موزه هنرهای زیبا:

این موزه از مهمترین گالری های بوداپست است و آثار ارزشمندی در آن نگهداری می شود که شامل آثار نقاشی اسپانیایی و ایتالیایی است همچنین معماری نمای این موزه نیز دارای ارزش تاریخی است و نشان دهنده معماری کلاسیک قرن ۱۹ است.

دیدنی های خاص بوداپست

ساختمان پارلمان:

معماری زیبا و تاریخی بنای پارلمان می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند این ساختمان تاریخی در سال ۱۸۸۶ برای هزارمین سالگرد تاسیس شده است این ساختمان یک ساختمان دولتی و اداری بوده است.

جاذبه های توریستی بوداپست

 

خیابان آندراس:

این خیابان از شلوغ ترین خیابان های این منطقه است در اطراف این خیابان نمایی از کاخ های مجلل با معماری های زیبا به چشم می خورد همچنین ساختمان اپرا، فرنس هاپ و آکادمی موسیقی از دیگر امکانات فرهنگی موجود در این موزه هستند. در سمت دیگر این خیابان نیز می توان نمایی از مجسمه ها و کافه ها را مشاهده کرد.

خیابان های زیبای شهر بوداپست

تفرجگاه دانوب:

رودخانه دانوب از جاذبه های تفریحی و مکان های دیدنی دانوپست است که بسیار زیبا و تماشایی است در این رودخانه می توانید با استفاده از امکانات قایق رانی و سایر امکانات توریستی روزی خوب و به یا ماندنی را سپری کنید.

مکان های دیدنی بوداپست کدام اند

پارک وودلند سیتی:

این پارک دارای یک دریاچه زیبا و تفریحی است این پارک به وسیله بهترین طراحان فرانسوی درست شده است و امکاناتی مانند موزه، استادیوم، باغ وحش، سوارکاری و… در این پارک دیده می شود.

کاخ زیبا در بوداپست

بوداپست علاوه بر مکان ها و جاذبه های توریستی که در بالا به آن اشاره شد دارای مکان های دیدنی بسیار متنوعی است همچنین می توانید در این شهر از مراکز خرید توریستی و تفریحی نیز دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *