دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی و چند عکس متفاوت از وی

  • زهرا خانزاده
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب قصد داریم بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی را ارائه نماییم. بازیگر سال های قبل و بعد از انقلاب، که چند سالی می شود به علت بیماری در هیچ فیلمی به ایفای نقش نپرداخته است.

کتایون امیر ابراهیمی بازیکر پرکار سینمای پیش از انقلاب می باشد که پس از انقلاب در تعداد معدودی از مجموعه های تلویزیونی و سینمایی حضور داشت، وی چند سالی است که درگیر بیماری سرطان شده است و به همین دلیل پس از بازی او در فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» به کارگردانی رامبد جوان حدود ۷ سالی است که در هیچ مجموعه ای بازی نکرده است. در ادامه این قسمت می توانید با بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی و کارنامه کاری وی بیشتر آشنا شوید.

کتایون امیر ابراهیمی بازیگر پیشکسوت و پرکارکتایون امیر ابراهیمی

بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی

  • کتایون امیر ابراهیمی ۷۲ ساله است و متولد سال ۱۳۲۵ در تهران می باشد.
  • پدر او در وزارت خارجه کار می کرد و در سفرش به باکو با مادر امیر ابراهیمی آشنا می شود و با هم ازدواج می کنند. پس از بازگشت از باکو، مادر وی به دلیل مدرک تحصیلی خود که در شوروی اخذ کرده بود، به عنوان دبیر ورزش استخدام می شود.
  • کتایون فرزند ارشد خانواده می باشد و سه برادر و دو خواهر دارد و در سن ۱۷ سالگی با یکی از فامیل های نزدیک خود ازدواج می کند، که حاصل این ازدواج دو فرزند به نام های نیلوفر و نازی است.
  • وی متولد سنندج بوده و دوران کودکی اش در رشت سپری شده است و در دوران نوجوانی به همراه خانواده به تهران بازگشته و تحصیلاتش را در همان دبیرستانی که مادرش مشغول به کار بوده (دبیرستانی در خیابان شاه آباد)، ادامه داده است.
  • علاوه بر این که وی از زمان کودکی عاشق حرفه بازیگری بوده است، شوهر عمه او نیز کارگردان تئاتر بوده و همچنین با بهمن فرمان آرا (گارگردان) و شهلا ریاحی(بازیگر) نسبت دوری داشته است، از این رو با این حرفه بیگانه نبوده است. در دوران دبیرستان به دلیل نزدیکی سالن تئاتر و  به خاطر حضور شوهر عمه اش بسیار به دیدن نمایش های تئاتر می رفته است .
  • شروع فعالیت امیر ابراهیمی در ۱۷ سالگی و در سال ۱۳۴۲ و با بازی در فیلم تار عنکبوت می باشد.

عکس های جدید کتایون امیر ابراهیمیعکس کتایون امیر ابراهیمی

  • یکی از ماندگارترین نقش های امیر ابراهیمی بازی در فیلم علی حاتمی تحت عنوان «حسن کچل» می باشد، که این فیلم محصول سال ۱۳۴۹ است. و این فیلم در آن زمان  به طور تقریبی حدود ۹ میلیون فروش داشت و دستمزد امیر ابراهیمی برای بازی در این فیلم ۱۰ هزار تومن بود. آخرین بازی او در پیش از انقلاب در فیلم نبرد عقاب ها به کارگردانی ناصر رفعت و محصول سال ۱۳۵۳ بود.
  • پس از انقلاب اسلامی ایران، بازگشت امیر ابراهیمی به دنیای بازیگری در سال ۱۳۸۰ و بازی در سریال بدون شرح مهدی مظلومی اتفاق افتاد. بعد از آن توسط رضا عطاران برای بازی در سریال «کوچه اقاقیا» انتخاب شد که در آنجا ایفای نقش گلنسا(روح همسر فوت شده منوچهر نوزری) را برعده داشت.
  • بازگشت وی به سینما در سال ۱۳۸۳ و بازی در فیلم سینمایی بازنده به کارگردانی قاسم جعفری می باشد.
  • در سال ۱۳۸۳ با بازی در سریال پریسا بخت آور ایفاگر نقش زمانه خانم شد که بازی او و سریال بسیار مورد توجه مخاطبان گردید، که نام این سریال من یک مستاجرم بود.
  • در سال ۱۳۹۰ نیز در فیلم ورود آقایان ممنوع در کنار رضا عطاران، ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی، مانی حقیقی و … به ایفای نقش پرداخت. از ان پس به بعد وی به خاطر بیماری اش نتوانسته در هیچ فیلمی بازی کند. امیر ابراهیمی در رابطه با بیماریش اینطور بیان داشته است که، من و آنجیلنا جولی هم درد هستیم چرا که وی نیز به دلیل ابتلا به سرطان سینه مجبور به جراحی شده است.

انواع عکس های کتایون امیر ابراهیمی

پدر کتایون امیر ابراهیمی کارمند وزارت خارجه و از نوادگان امیر الامرای کرمانی بود، بنابراین در سفرش به باکو با مادر کتایون آشنا شد و با وی ازدواج کرد، سپس با هم به ایران آمدند، مادرش که در شوروی تحصیل کرده بود، زمانی که به ایران آمد به عنوان دبیر ورزش مشغول به کار شد، زیرا مدرک تحصیلی در دانشگاه های شوروی در آن زمان از مدرک تحصیلی دانشگاه های اینجا معتبر تر بود. بنابراین این بازیگر ایرانی دارای اصالت روسی می باشد.

بیوگرافی خاص کتایون امیر ابراهیمیعکس کتایون امیر ابراهیمی در نقش زمانه خانم

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

عکس کتایون امیر ابراهیمی و بیوگرافی ویعکس جدید کتایون امیر ابراهیمی

در ادامه بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی لازم به ذکر است که کتایون امیر ابراهیمی تنها بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است و برخی به اشتباه وی را با خواننده قدیمی رادیو با نام شهپر امیر ابراهیمی که دارای اسم هنری کتایون بود، یک نفر می پندارند.

بیوگرافی جالب از کتایون امیر ابراهیمیعلی نصیریان و کتایون امیر ابراهیمی

بیوگرافی خواندنی کتایون امیر ابراهیمیعکس متفاوت کتایون امیر ابراهیمی

بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمیعکس کتایون امیر ابراهیمی در سریال

عکس ها و زندگینامه کتایون امیر ابراهیمیعمار تفتی و کتایون امیر ابراهیمی در نمایی از سریال

مجموعه های سینمایی کتایون امیر ابراهیمی

  1. (ورود آقایان ممنوع/۱۳۹۰)
  2. (ارتباط خانوادگی/۱۳۸۸)
  3. (تهران در جستجوی زیبایی؛اپیزود اول، طهران، تهران/۱۳۸۷)
  4. (بازنده/۱۳۸۳)
  5. (نبرد عقاب ها/۱۳۵۳)
  6. (بوسه بر لبهای خونین /۱۳۵۲)
  7. (جعفر جنی و محبوبه اش/۱۳۵۲)،(معشوقه/۱۳۵۲)
  8. (صلاح الدین ایوبی/۱۳۵۱)
  9. (عطش/۱۳۵۱)
  10. (یک جو غیرت /۱۳۵۱)
  11. (بده در راه خدا/۱۳۵۰)
  12. (درختان ایستاده، (می میرند/۱۳۵۰)
  13. (رسوای عشق/۱۳۵۰)
  14. (شیادان/۱۳۵۰)
  15. (آدم و حوا/۱۳۴۹)
  16. (تاکسی عشق /۱۳۴۹)
  17. (حسن کچل/۱۳۴۹)
  18. (شهر گناه/۱۳۴۹)
  19. (آخرین مبارزه/۱۳۴۸)
  20. (عشق آفرین /۱۳۴۸)
  21. (قصر زرین /۱۳۴۸)
  22. (کاسبهای محل/۱۳۴۸)
  23. (گربه را دم حجله می کشند/۱۳۴۸)
  24. (آواره های تهران/۱۳۴۷)
  25. (ازدواج ایرانی/۱۳۴۷)
  26. (تحفه هند/۱۳۴۷)
  27. (دزد سیاهپوش/۱۳۴۷)
  28. (شاهراه زندگی/۱۳۴۷)
  29. (شب فرشتگان/۱۳۴۷)
  30. (عشق قارون/۱۳۴۷)
  31. (قدرت عشق/۱۳۴۷)
  32. (گردش روزگار/۱۳۴۷)
  33. (الماس ۳۳/ ۱۳۴۶)
  34. (پسران علاءالدین/۱۳۴۶)
  35. (زنی به نام شراب/۱۳۴۶)
  36. (عروس تهران/۱۳۴۶)
  37. (غم ها و شادی ها/۱۳۴۶)
  38. (قربانی سوم/۱۳۴۶)
  39. (گذشت بزرگ/۱۳۴۶)
  40. (مرد بی ستاره/۱۳۴۶)
  41. (مردی از اصفهان/۱۳۴۶)
  42. (میلیونرهای گرسنه/۱۳۴۶)
  43. (نیم وجبی/۱۳۴۶)
  44. (امروز و فردا/۱۳۴۵)
  45. (شمسی پهلوان/۱۳۴۵)
  46. (عذاب مرگ/۱۳۴۵)
  47. (مرد و نامرد/۱۳۴۵)
  48. (هاشم خان/۱۳۴۵)
  49. (افق روشن/۱۳۴۴)
  50. (یک پارچه آقا/۱۳۴۴)
  51. (تار عنکبوت/۱۳۴۲)

عکس های متفاوت کتایون امیر ابراهیمیعکس و بیوگرافی جالب کتایون امیر ابراهیمی

ورزش حرفه ای

در دوران دبیرستان، مادرش معلم ورزش وی بود به همین دلیل در تمام مسابقات والیبال و پینک پنگ شرکت می کرد، ضمن اینکه مدتی را نیز در تیم فوتبال پسران مدرسه ارامنه حضور داشت.

علاقه به شهر های مختلف

وی در دوران کودکی و نوجوانی به دلیل شغل پدرش در شهر های مختلفی زندگی کرده است و نیز بعد از ازدواجش به دلیل اصالت اصفهانی همسرش مرتبا به آنجا سفر می کرد، ضمن اینکه به شهر های شیراز و بندر انزلی نیز علاقه دارد. از نظر وی مناطق اطراف تهران همچون فشم و میگون جاهای خوبی برای فصل تابستان می باشند.

زندگی نوشته کامل کتایون امیر ابراهیمی

خانوم امیر ابراهیمی از بین شهر های خارجی نیز از لندن و هوای بارانی و مه آلودش لذت می برد. دختران وی نیلوفر و نازی سالهاست در کشور های آمریکا و فرانسه ساکن هستند، او نیز مدتی است که در نزد آنها زندگی می کند.

جدیدترین عکس های کتایون امیر ابراهیمی

در ادامه بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی دعوت می کنیم، تعدادی دیگر از تصاویر جدید و متنوع این بازیگر شناخته شده تلویزیون و سینمای ایران را مشاهده کنید.

شرح حال کتایون امیر ابراهیمی گالری عکسهای کتایون امیر ابراهیمی سرگذشت کتایون امیر ابراهیمی جدیدترین بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی زندگی نوشته جالب کتایون امیر ابراهیمی زندگی نوشته خواندنی کتایون امیر ابراهیمی زندگی نوشته جدید کتایون امیر ابراهیمی زندگی نوشته کتایون امیر ابراهیمی عکس و بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی

امیدواریم از مطالعه بیوگرافی کتایون امیر ابراهیمی لذت برده باشید و از همراهی شما با این مطلب کمال تشکر را داریم. برای مشاهده بیوگرافی سایر هنرپیشه های زن می توانید بر روی عکس بازیگران کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *