دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کباب ترکی و نان به وسیله خمیر ترکی

  • ندا خوشرو
  • ۷ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

ازانواع کباب های بسیار خوشمزه که مناسب با ذائقه همه افراد است می توان کباب ترکی را نام برد. در این مطلب طرز تهیه کباب ترکی با فیله مرغ را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

کباب ترکی یکی از انواع غذا های ایرانی بسیار خوشمزه است که شما می توانید آن را به راحتی در منزل طبخ کنید. در ادامه طرز تهیه کباب ترکی را همراه با نکاتی طلایی برای طبخ بهتر کباب خوشمزه در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

طرز تهیه کباب ترکی

طرز تهیه کباب ترکی بسیار لذیذ

کباب ترکی یکی از انواع کباب های بسیار لذیذ است که طبخ این نوع کباب می توانید به جای فیله مرغ از فیله گوسفند و گوساله نیز استفاده کنید. در این مطلب ما طرز تهیه کباب ترکی با فیله مرغ را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

مواد لازم برای تهیه کباب ترکی

موا لازم برای طرز تهیه کباب ترکی

خمیر نان ترکی : به میزان دلخواه
روغن مایع مخصوص سرخ کردنی : ۳ قاشق غذا خوری
روغن زیتون : ۳ قاشق غذا خوری
زعفران :دو قاشق غذا خوری
فیله مرغ : ۶۰۰ گرم
قارچ حلقه شده : ۴۰۰ گرم
آب لیمو تازه :۳ قاشق غذا خوری
پیاز متوسط : ۴ عدد
فلفل دلمه ای : ۳ عدد
سیر : ۲ حبه
گوجه فرنگی : ۳ عدد

دستور پخت کباب ترکی

دستور پخت کباب ترکی بسیار لذیذ

 

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

برای طرز تهیه کباب ترکی ابتدا در ظرفی تقریبا بزرگ آب لیمو و نمک و فلفل و زعفران را قرار دهید و  مرغ را بعد از برش دادن به صورت قطعه های کوچک درون ظرف قرار دهید و بگذارید حدود ۳ تا ۴ ساعت در درون ظرف باقی بمانند تا بخوبی مزه فلفل و آب لیمو را به خود بگیرند.

طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه
قارچ و گوجه فرنگی را به صورت حلقه ای خرد کنید و پیاز و فلفل دلمه ای را نیز به صورت نگینی خرد کنید در تابه ای مناسب دو قاشق روغن بریزید و بر روی شعله گاز قرار دهید پیازهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و بعد از اینکه به رنگ طلایی در آمدند از تابه آن ها را بیرون آورید و در ظرفی مناسب قرار دهید.شعله گاز را بسیار زیاد کنید و سپس قارچ را به روغن اضافه کنید  زیرا شعله گاز با حرارت بالا مانع از آب انداختن قارچ می شود سپس فلفل دلمه ای های خرد شده را اضافه کنید تا به خوبی همراه با قارچ سرخ شوند و بعد گوجه فرنگی را به همراه یک قاشق آب لیمو به مواد اضافه کنید.

مقداری آب و آب لیمو بر روی برش های فیله مرغ ریخته و شعله گاز را زیاد می کنیم تا آب به دمای جوش برسد و سپس شعله گاز را کم می کنیم و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در قابلمه را بسته تا مرغ ها پخته شوند.

در تابه مناسب دیگری روغن زیتون را بریزید و روی شعله گاز قرار دهید و فیله های برش داده شده و پخته شده مرغ را به روغن زیتون اضافه کنید و وقتی یک طرف فیله ها به خوبی سرخ شد آن ها را به کمک قاشق و چنگال برگردانید تا طرف دیگر آن ها سرخ شود

سپس همه مواد سرخ شده را در قابلمه ای مناسب با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید و دو حبه سیر را که قبلا رنده کرده اید به همراه فلفل قرمز و نمک به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه نان به همراه خمیر ترکی

طرز تهیه نان

در روی سینی مقداری آرد می ریزیم و خمیر ترکی را بر روی سینی پهن می کنیم و آنقدر خمیر را ورز می دهیم تا به خوبی نرم شود.خمیر را به صورت دایره های کوچک در آورید و سپس با کمک وردنه خمیر که در نانوایی ها استفاده می شود خمیر دایره ای شکل را پهن و نازک کنید. توجه کنید که وردنه را باید با مقداری آرد آغشته سازید.
در درون تابه ای مقداری روغن بریزید و بعد از اینکه روغن به خوبی داغ شد خمیر های آماده شده نان را در تابه قرار بدهید  بعد از اینکه یک طرف خمیر به طور کامل پخته شد خمیر را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن پخته شود . بعد از پخته شدن نان ها آن ها را از درون تابه خارج می کنیم.
در مرحله آخر مواد کباب ترکی را می توانید به همراه سبزیجاتی مانند کاهو و ریحان و … خیارشور و گوجه درون نان ها قرار دهید که بستگی به ذائقه خودتان دارد.

کباب ترکی بسیار لذیذ

و هم چنین می توانید مواد کباب ترکی را در درون نان ساندویچی هم قرار دهید و با سس گوجه فرنگی و نوشیدنی دلخواهتان این کباب خوشمزه را میل کنید.

کباب ترکی بسیار لذیذ

دستور تهیه کباب ترکی ترکیبی

کباب ترکی یا دونر از جمله غذاهای ترکیه ای معروف و خوشمزه می باشد که اخیرا محبوبیت زیادی در بین ایرانیان پیدا کرده است و طرفداران زیادی دارد، دستور تهیه این نوع کباب راحت بوده و در منزل نیز می توانید تهیه کنید، حال همانطور که گفتیم، می توانید این کباب لذیذ را با گوشت مرغ یا گوشت گوساله و یا به صورت ترکیبی تهیه کنید، از این رو در اینجا شما را با روش تهیه کباب ترکی ترکیبی آشنا می کنیم.

مواد مورد نیاز

  • گوشت فیله مرغ/ ۴ تا ۵ تکه
  • گوشت فیله گوساله/ ۲ تکه
  • قارچ/ ۳۰۰ گرم
  • سیر/ ۲ تا ۳ حبه
  • فلفل دلمه ای/ یک عدد
  • پیاز بزرگ/ یک عدد
  • سیب زمینی متوسط/ ۲ عدد
  • نمک و فلفل/ به مقدار لازم
  • روغن/ به میزان لازم

نحوه تهیه کباب ترکی

روش تهیه کباب ترکی گوشت مرغ و گوساله

به منظور تهیه کباب ترکی به این روش, در ابتدا در داخل تابه ای گود، مقداری روغن بریزید و پیاز نگینی خرد شده را سرخ کنید، سپس سیر خرد شده را نیز بیفزایید و تفت دهید.

گوشت مرغ و گوساله را به شکل ورقه های باریک برش زده و با حرارت زیاد (در ابتدا گوشت قرمز و بعد گوشت مرغ) را سرخ کنید، قارچ اسلایس شده و فلفل دلمه ای خرد شده را نیز به گوشت های سرخ شده افزوده و تفت دهید تا سرخ شوند. البته بهتر است قبل از سرخ کردن قارچ به مقدار یک قاشق آب لیمو به آن بیفزایید تا رنگ آن تیره نشود و سپس همه مواد را با هم مخلوط کرده و نمک و فلفل بپاشید و درب ظرف را ببندید تا مخلوط مواد روی حرارت نرم شده و طعم دار شوند.

در مرحله بعدی طرز تهیه کباب ترکی ترکیبی، نوبت افزودن سیب زمینی ها می باشد، البته لازم است سیب زمینی ها را در ابتدا خلال کرده و بعد آبپز کنید، لازم است سیب زمینی به حالت نیمه پز باشد و بعد از خارج کردن از آب و خشک شدن، آنها را سرخ کرده و به مخلوط مواد اضافه کنید.

اکنون غذای شما آماده شده و بعد از کشیدن در ظرف مناسب سرو و تزیین سیب زمینی در کنار دیس به همراه سبزیجات تازه و زیتون می توانید نوش جان کنید.

روش تهیه کباب ترکی

کباب ترکی یکی از خوشمزه ترین انواع کباب ها است که می توان آن را با فیله مرغ یا فیله گوسفند طبخ کرد. این کباب معمولا مناسب با ذائقه همه افراد است ما در این مطلب طرز تهیه کباب ترکی را به صورت مرحله به مرحله در اختیا شما عزیزان قرار داده ایم. برای دیدن طبخ انواع کباب کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *