دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی بروجرد را بهتر بشناسید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

بروجرد از دومین شهرهای بزرگ استان لرستان است که دارای قدمتی تاریخی و پیشنه قدیمی است مکان های دیدنی بروجرد بیشتر دارای جنبه تاریخی هستند و علاقه مندان به سفرهای تاریخی این مکان را برای دیدن جاذبه های تاریخی و آشنایی با آنها انتخاب می کنند.

بروجرد شهر تمدن و فرهنگ است که دارای پیشینه تاریخی غنی و پر باری است و مکان های دیدنی بروجرد از وجود آثار باستانی مهم و با ارزش برخوردارند، که به جاذبه ها و قدمت تاریخی این شهر افزوده اند. افرادی که فصل تابستان و بهار را برای سفر به این مناطق انتخاب می کنند می توانند تجربه یک سفر بی نظیر و لذت بخش را داشته باشند. مناطق دیدنی این شهر توسط باستان شناسان مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است.

 مکاتن های گردشگری خاص بروجرد

معرفی مکان های دیدنی بروجرد

بروجرد علاوه بر داشتن قدمت تاریخی بالا دارای مکان های دیدنی طبیعی بسیاری است که برای داشتن یک سفر بی تظیر انتخاب مناسبی خواهد بود در ادامه بیشتر با مکان های گردشگری این منطقه آشنا خواهید شد.

جاذبه های بی نظیر بروجرد

تپه قرق در روستای قرق بروجرد

این تپه از قدیمی ترین مناطق گردشگری تاریخی در این منطقه است و در روستای قرق قرار گرفته است باستان شناسان بیان کرده اند که تپه تاریخی متعلق به قرن مس و عصر نو سنگی است که در قرن ۴ و ۵ میلادی وجود داشته است. این بنا به دوران اشکانیان تعلق می گیرد.

تپه باستانی بروجرد

مسجد جامع بروجرد:

این مسجد قدیمی از مکان های دیدنی بروجرد محسوب می شود و در زمان گذشته آتشکده با ارتفاع گنبدی ۲۰ متر بوده است این مسجد دارای منبرهای زیبا با پله های چوبی کهن و خاص است.

  •  آرون گروپس

مسجد تاریخی بروجرد

خانه‌ تاریخی کمال‌الدین طباطبایی:

این خانه دارای بنایی تاریخی است که نشان دهنده معماری زیبای دوران گذشته است و با این معماری به عنوان آثار تاریخی و فرهنگی شناخته می شوند در حال حاضر این بنا به موزه تعلق دارد و بسیاری از معماری های ویژه دوران قاجار را به نمایش گذاشته است.

بنای قشنگ در بروجرد

پل قلعه حاتم بروجرد:

این پل یک پل چوبی است و در زمان های دور ساخته شده است از قسمت زیری این پل آب قابل آشامیدن به مناطق روستایی وارد می شود و طبیعت پیرامونی این پل دارای مناظر ویژه و بی نظیری است.

پل زیبا در شهر بروجرد

منطقه گردشگری گلدشت بروجرد:

از مکان های دیدنی بروجرد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است می توان به این منطقه تفریحی ویژه اشاره کرد درختان بی نظیر و زیبای این منطقه مانند درختان سیب، گیلاس و آلبالو راهروی زیبایی را ایجاد کرده است که مسیر دیدنی گردشگران است.

جنگل های زیبای بروجرد

روستای کرکی خان:

این روستای زیبا با آب و هوای بی نظیر خود دارای مناطق مناسب برای ییلاق است و از مکان های مهم و جاذبه های دیدنی و زیبای بروجرد به شمار می رود در این روستا انواع درختان و رشته کوه های بلند زاگرس طبیعت بی نظیری را ایجاد کرده است.

مکان های دیدنی بروجرد

خانه مصری بروجرد:

این بنا در دوران حکومت قاجاریان تأسیس شده است و در قسمت داخلی آن کاشی کاری های زیبا به سبک مصری دیده می شود هنر سفالگری در گوشه و کنار این بنا توجه گردشگران را به سمت خود می کشاند.

بناهای تاریخی بروجرد

ارگ بروجرد:

این ارگ نشان دهنده تأسیسات مهم آبرسانی در گذشته است که به شکل های سفالی دیده می شود این بنا طی انجام یک گودال برداری توسط باستان شناسان کشف شده است و در معرض دید قرار گرفته است.

باستان شناسی در بروجرد

علاوه بر مکان های یاد شده می توان به دیگر مکان های دیدنی بروجرد اشاره کرد که از جمله آنها می توان بازار بزرگ، تنگه گپرگه، رودخانه سزار، پارک های محلی، تالاب بیشه را نام برد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *