دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی گوانجو چین که در سفر به این شهر زیبا باید ببینید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

گوانجو از شهرهای بزرگ کشور چین است که به دلیل مدرن بودن آن از امکانات ویژه ای مانند مراکز خرید مدرن برخوردار است مکان های دیدنی گوانجو بسیار جذاب و بی نظیر هستند این مکان ها دارای معماری های مدرن و به روزی هستند که توجه هر گردشگری را به سمت خود می کشانند.

برج کانتون از جمله مکان های دیدنی گوانجو است که دارای معماری بی نظیر مدرن است و به برج تلویزیون معروف است و در بیشتر بازی های جام جهانی و بازی های ورزشی ملیتی مردم این شهر از طریق این تلویزیون مرکزی بازی را تماشا می کنند فرکانس های این برج بسیار قوی است و بزرگترین برج های مخابراتی در دنیا محسوب می شود.بیشتر مکان های گردشگری گوانجو معرف هنرهای به روز و وجدید هستند.

مکان های دیدنی گوانجو در چین

مکان های دیدنی گوانجو:

وجود آسمان خراش ها و برج های زیبا و حیرت انگیز در گوشه و کنار چین زیبایی آن را دو چندان کرده است و در کنار آثار و بناهای تاریخی مانند کلیساها و کاخ ها نمای ویژه ای برای گردشگران خواهد داشت.

برج کانتون:

این برج دارای ارتفاع ۴۵۹  متر است  و دارای یک آنتن ۶۰۰ متری است طراحی این برج به نحوی است که به آن بانوی کمر باریک گفته می شود وجود چراغ های درخشان رنگارنگ در زمان دید شب زیبایی این برج را دو چندان کرده است. در این برج می توان نماد زیبایی از سنت ها و مدرنیته را به صورت تلفیقی مشاهده کرد.

آسمان خراش های گوانجو

کلیسای جامع قلب مقدس:

این کلیسا از مکان های دیدنی گوانجو محسوب می شود و توسط امپراطوری فرانسه تأسیس شده است بیشتر وسایل مورد نیاز برای ساخت این بنا از مرزهای فرانسه وارد چین شده اند و و با کمک کارگران چینی و مهندسان فرانسوی ساخته شده است.

جاذبه های گردشگری گوانجو

  •  آرون گروپس

موزه هنر عامه گوانگ دانگ:

این موزه در دوران حکومت سلسله کینگ ساخته شده است در ابتدا بنای این موزه به عنوان یک معبد خانوادگی طراحی شد و بعد برای مدرسه در نظر گرفته شد اکنون این بنا به عنوان موزه هنری در نظر گرفته می شود.

برج های زیبای گوانجو

منطقه تفریحی چایم لانگ:

بیشتر گردشگران این منطقه را برای تفریحات آخر هفته خود در نظر می گیرند و در مرکز این منطقه سه مکان تفریحی با نام های جیانگ، زیانگ و چایم لانگ قرار گرفته است در این منطقه پارک آبی و سایر امکانات تفریحی قرار دارد.

دیدنی های زیبای گوانجو

پارک سافاری زیانگ جیانگ:

این پارک با وسعتی ۱۳۰ هکتار از پارک های بزرگ چین است و یک منطقه محافظت شده محسوب می شود گونه های مختلفی از حیوانات عظیم الجثه در این پارک ها نگهداری می شوند. که باعث شده است این پارک از جمله مکان های زیبا و یکی از دیدنی های گوانجو محسوب گردد.

مکان های گردشگری گوانجو

تالار موسیقی زینگ های

این تالار در جزیره ارشا و در میان باغ مجسمه واقع شده است. گروه ارکستر سمفونی گوانجو اجراهای خود را در این تالار به روی صحنه می برد. نام این تالار برگرفته از نام یکی از شخصیت های موسیقی دان معروف چینی و اهل گوانجو به اسم زیان زینگ های می باشد که مجسمه ای از وی در مقابل این ساختمان قرار گرفته است. طراحی این ساختمان به شکل یک هذلولی چرخیده می باشد که از بتن ساخته شده و پوسته ای صدفی مانند ایجاد کرده است.

تصاویر مکان های دیدنی گوانجو

فضای داخلی این تالار از چوب پوشیده شده و واسطی برای انعکاس و انتشار صدا می باشد، منتشر کننده هایی که به شکل نیمکره در بالای سن آویخته شده اند، موجب بهبود شنوایی بر روی سن شده و صدا های اولیه تولید شده را به صندلی های ردیف های  جلویی منعکس می کنند. به طور کلی طراحی این سالن، بر اساس ویژگی های آکوستیکی طبیعی بوده است.

بهشت چایم لانگ:

بهشت چایم لانگ شامل پارکی با وسعت بیش از شصت هکتار در حومه گوانجو منطقه پان یو بوده که در سال ۲۰۰۶ افتتاح گردیده است و شامل امکانات تفریحی زیادی از جمله شصت وسیله بازی می باشد؛ رولر کوستر این پارک با ارتفاع ۶۱ متر و با سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت از جمله بزرگترین رولر کوستر های دنیا می باشد. قسمتی از این پارک اختصاص به تفریحات آبی دارد و به دنیای آبی چایم لانگ شهرت دارد.

جاذبه های دیدنی گوانجو

باغ یونتای:

این باغ که در دامنه جنوبی کوه قرار گرفته است با وسعت ۱۲۰ هزار متر مربع از جمله بزرگترین پارک های طراحی شده در چین می باشد که انواع گلها و گیاهان زینتی در آن پرورش داده می شود، طراحی های هنری منحصر به فردی در این باغ وجود دارد و شامل معماری شرقی و غربی در کنار یکدیگر می باشد، ضن اینکه با فرهنگ کهن و فرهنگ مدرن نیز سازگار است.

مکان های گردشگری گوانجو

گوانجو از شهرهای گردشگری چین است که بسیار به روز و مدرن است و برای داشتن یک سفر رویایی می توانید این شهر دیدنی را به همراه خانواده خود تجربه کنید. بنابراین اگر علاقمند به جهان گردی و آشنایی با مکان های دیدنی دنیا هستید، می توانید با کلیک بر روی لینک مربوطه با جذاب ترین و زیباترین مکان های گردشگری در سراسر جهان آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *