دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

واحد پول ارمنستان چیست؟ و ارزش آن در برابر دلار و ریال چقدر است؟

  • ندا خوشرو
  • ۷ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

در این مطلب با واحد پول ارمنستان و ارزش واحد پولی کشور ارمنستان در برابر واحدهای پولی دلار و تومان آشنا شدید که امیدواریم اطلاعات لازم را در زمینه واحد پول در کشور ارمنستان بدست آورده باشید.

ارمنستان از همسایگان شمالی کشور ایران است و به دلیل وجود مرز مشترکی که بین ایران و ارمنستان وجود دارد کشور ما هر ساله میزبان مسافران زیادی از کشور ارمنستان است همچنین افراد زیادی در کشور ما هستند که برای رفتن به مسافرت های خارجه کشور ارمنستان را انتخاب می کنند اگر شما نیز قصد مسافرت به ارمنستان را دارید بهتر است قبل از هر چیز با واحد پولی این کشور آشنا شوید واحد پول ارمنستان درام است که در بازارهای جهانی این واحد پولی با نام اختصاری AMD شناخته می شود.

واحد پول ارمنستان چیست؟

درام واحد پول در کشور ارمنستان می باشد و این واژه از واژه عربی درهم گرفته شده است. در حال حاضر کوچکترین واحد پول در ارمنستان سکه های ۱۰ درامی هستند و درام از سکه های ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ و ۱۰۰ و ۵۰۰ و اسکناس های ۱۰۰۰ و ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰و ۲۰۰۰۰ و … تشکیل شده است. در مطالب قبلی درباره محافظت از پول در سفر اطلاعاتی را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دادیم در این مطلب قصد داریم تا شما را با واحد پول ارمنستان آشنا سازیم.

درام پول کشور ارمنستان

پول ارمنستان دارای چه ارزشی است ؟

ارزش درام در ارمنستان به این صورت است که شما برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید ۱۰۰ درام پرداخت کنید و برای فست فود ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ درام و برای استفاده از تاکسی در مسافت های ۱ تا ۵ کیلومتری باید ۶۰۰ درام بپردازید.

واحد پولی ارمنستان

تبدیل دلار و ریال به درام در ارمنستان چگونه است ؟

برای تبدیل دلار می توانید به بانک و صرافی ها موجود در کشور ارمنستان مراجعه کنید و برای تبدیل ریال به درام می توانید به صرافیه سوپر مارکت های ساس و یروان سیتی مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تبدیل دلار به درام با صرفه تر است و مراکز خرید و مغازه ها در ارمنستان به هیچوجه از شما دلار و ریال نمی پذیرند از این رو بهتر است در هنگام خرید حتما درام به همراه خود داشته باشید.

واحد پول ارمنستان

  •  آرون گروپس

 قیمت یک درام به تومان و دلار چگونه است ؟

قیمت متوسط دلار در بانک های ارمنستان ۴۸۲ درام است و قیمت متوسط فروش دلار در بانک های کشور ارمنستان ۴۸۸ درام است. همچنین قیمت رسمی دلار در بانک مرکزی کشور ارمنستان ۴۸۳.۴۳ درام است. هر درام کشور ارمنستان با دلار ۴۲۰۰ تومانی، برابر با ۸.۷۱ تومان و یا ۸۷.۱ ریال کشور ایران است.
    واحد پولی در کشور ارمنستان

در این مطلب با واحد پول ارمنستان آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطالب بتوانید از واحد پول در این کشور اطلاعات لازم را بدرست آورید. در صورت تمایل می توانید برای مطالعه انواع دانستی های سفر کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *