دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چگونه در یک مصاحبه کاری نشان دهیم که فردی کنجکاو هستیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

یکی از نکاتی که بیشتر کارفرماها در مصاحبه های کاری خود به آن توجه دارند حس کنجکاوی در افراد متقاضی است زیرا این کنجکاوی نشان دهنده تلاش و تکاپوی این افراد می باشد.

پی بردن به آنچه که در ذهن افراد می گذرد کار دشواری است بنابراین در یک مصاحبه کاری با بالا بردن حس کنجکاوی خود می توانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید و قابلیت های خود را بیشتر نشان دهید.

مصاحبه کاری

در محیط کاری وجود کنجکاوی نشان دهنده علاقه فرد به یادگیری خواهد بود و در محیط هایی که کارفرما به این موضوع پی ببرد که کارکنان او افراد علاقه مند به یادگیری هستند موقعیت های شغلی مهم تر و مناسب را در اختیار آنها قرار خواهد داد. برای نشان دادن این حس کنجکاوی می توانید از راهکارهای مناسب زیر استفاده کنید.

1- پرسیدن سؤالات هوشمندانه:

در شرایط مصاحبه کاری با پرسیدن سؤالاتی که نشان دهنده کنجکاوی و زیرکی شما است علاقه و رقبت بیشتری به کار نشان می دهید برای این کار به دقت به صحبت ها توجه کنید و با شناسایی اولویت های کاری سؤالات بیشتری را مطرح کنید.

مصاحبه کاری

2- صحبت درباره علاقه مندی ها:

علاقه مندی ها از جمله مواردی است که برای بیشتر افراد حس کنجکاوی ایجاد می کند با شناسایی علاقه مندی ها و بیان کردن آن به کارفرما حوضه شغلی مرتبط با علاقه خود را بیابید.

3- علاقه به یادگیری را نشان دهید:

در بسیاری از شرکت ها کارشناسان منابع انسانی نیروهای مورد نیاز سازمان را شناسایی و گزینش می کنند این افراد با وجود دقت در شناسایی استعدادها در برخی از موارد نمی توانند به درستی افراد علاقه مند به یادگیری را شناسایی کنند بنابراین سعی کنید در طی این مصاحبات خود را فردی علاقه مند به یادگیری نشان دهید.

  •  آرون گروپس

مصاحبه کاری

4- فکر کردن قبل از پاسخ دادن:

وجود تفکر انتقادی از ویژگی هایی است که در بیشتر افراد کنجکاو دیده می شود این ویژگی موجب می شود تا قبل از اینکه سؤالی را مطرح کنند در رابطه با جوانب مختلف آن فکر کنند و پرسش هایی را مطرح کنند که به دانش آنان اضافه کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *